بیمارستان نیایش خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 14 دقیقه

بیمارستان نیایش خرم آباد

بیمارستان نیایش خرم آباد ،یک پروژه برای جایگزینی بیمارستان ۵۰۰ تخته شهدای عشایر خرم آباد است. ساخت این بیمارستان که یکی از پروژه‌های مهم حوزه بهداشت و درمان در استان لرستان است از سال ۱۳۹۰  آغاز شده است. این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار متر مربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت و با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در «مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند» در دستور کار قرار گرفته است.

بیمارستان نیایش خرم آباد
بیمارستان نیایش خرم آباد

از آنجا که «بیمارستان نیایش خرم آباد» از مصوبات رئیس‌جمهوری در آن زمان بود، انتظار می‌رفت که در زمان تعیین‌شده به بهره‌برداری برسد، اما گویا طلسم بلاتکلیفی پروژه‌ها در استان قرار نیست با هیچ مصوبه‌ای شکسته شود. این پروژه در حال حاضر با هزینه بیش از ۴۵ میلیارد تومان تنها به پیشرفت ۲۷ درصدی رسیده است و برای بهره‌برداری به اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد. گفته می‌شود پیمانکار به دلیل طلب زیادی که از کارفرما دارد، کار را با توان صددرصدی انجام نمی‌دهد و همین امر نیز باعث شده این پروژه نتواند به پیشرفت قابل ‌قبولی برسد.

بیمارستان نیایش خرم آباد  ، بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش بزرگترین بیمارستان استان و به معنای واقعی بیمارستان جنرال است و دارای تمامی بخش‌ها از جمله بخش سوختگی بوده که نیاز مرکز و کل استان را با خدمات خود حل خواهد کرد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد است.  دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز چهارشنبه( 1401/4/29) در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص بیمارستان‌های در حال ساخت لرستان گفت: با ساخت بیمارستان‌های، ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد، ۲۵۰ تختخوابی رازی کوهدشت و ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود مجموعاّ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و وضعیت میانگین تخت استانی بالاتر از میانگین کشوری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اعتباراتی که بعد از سفر رئیس جمهوری به استان پیش بینی شده از طریق ماده ۵۶ به عاملیت بانک ملی، مبلغ ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که اگر این امر تحقق پیدا کند پروژه سرعت بیشتری خواهد یافت، لذا کارهای مقدماتی قسط اول آن مهیا شده و امیدواریم در روزهای آتی به پیمانکار که قرار گاه خاتم است پرداخت شود تا پیشرفت پروژه بیشتر شود.

دلفان ادامه داد: در صورت بهره برداری از بیمارستان نیایش علاوه بر بالا رفتن میانگین تخت استان از میانگین کشوری، به دلیل قرار گرفتن در مجموعه پردیس کمالوند، نزدیک به مجتمع آموزشی ما و نزدیک به بیمارستان آموزشی مهر، فضای آموزشی و درمانی ما در پردیس کمالوند در حال تکمیل شدن خواهد بود.

اهداف ساخت بیمارستان

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه می‌گوید: بیمارستان شهدای عشایر قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد. برای ارتقای فضای فیزیکی درمانی در استان به احداث بیمارستان جایگزین آن نیاز بود که به همین منظور ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد در منطقه کمالوند جانمایی شد. «علی فرهادی» بیان می‌کند: بیمارستان جایگزین در نظر گرفته شده در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع در کمالوند در حال ساخت است و ۵۰۰ تخت خواهد داشت. بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی خوبی در آن دیده شده است که می‌توانند برای ارتقای فضای کمّی و کیفی و بالا بردن سطح خدمات به مردم تاثیر بسزایی داشته باشند. وی می‌افزاید: با افتتاح این بیمارستان با این ظرفیت تا ۲۰ سال آینده در شهر خرم‌آباد با کمبود تخت و… مواجه نخواهیم بود.

پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه

فرهادی اظهار می‌کند: ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد یکی از پروژه‌های مهم در حوزه بهداشت و درمان استان است. وی ادامه می‌دهد: این پروژه در صورت تکمیل و بهره‌برداری می‌تواند نقش بسزایی در رفع کمبود فضای درمانی و سرانه تخت استان داشته باشد. مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان می‌گوید: کارفرما ابتدا اداره راه و شهرسازی بود که نتوانست کار را خوب پیش ببرد بنابراین پروژه به خود دانشگاه محول شد. در سال ۹۴ هم با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) قراردادی منعقد و مقرر شد این بیمارستان ظرف ۳ سال به بهره‌برداری برسد، اما با گذشت ۴ سال از آن زمان، این پیش‌بینی محقق نشده و تنها به پیشرفت ۲۷ درصدی رسیده است.

وی می‌افزاید: در حال حاضر پروژه با پیمانکاری قرارگاه خاتم فعال است، اما نه با توان صددرصدی، بلکه با کمتر از یک‌سوم توان آن. قرارگاه خاتم در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای پروژه هزینه کرده، اما تاکنون ۶ میلیارد تومان از صورت‌وضعیت آن نهایی و تایید شده است. فرهادی اضافه می‌کند: اخیرا توانسته‌ایم ۱/۵ میلیارد تومان از طلب قرارگاه خاتم را پرداخت کنیم.

اعتبار هزینه شدهفعال شدن پروژه بیمارستانی «نیایش» / وعده ۴ ساله برای تکمیل پروژه

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه می‌گوید: برای این پروژه تاکنون ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۱ میلیارد تومان آن طلب پیمانکار است. وی می‌افزاید: در حال حاضر برای ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی و آماده شدن آن برای بستری بیمار، یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

فرهادی بیان می‌کند: در حال حاضر اتمام این پروژه ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از توان دانشگاه و استان خارج است. از محل ردیف ملی و وزارتخانه اعتباراتی لحاظ می‌شود، اما کافی نیست. وی می‌گوید: سال گذشته وزارتخانه تنها ۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفت و از محل ردیف ملی نیز حدود ۶ میلیارد تومان لحاظ شد، اما مبالغ این‌چنینی برای پروژه‌ای با این حجم کار کفاف نمی‌دهد.

چگونگی پرداخت طلب و ادامه روند کار

فرهادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به چگونگی پرداخت طلب پیمانکار و ادامه کار اشاره و اظهار می‌کند: ابتدا قرار بود بخشی از ساختمان فعلی بیمارستان شهدای عشایر را بابت طلب به پیمانکار بدهیم، اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، این کار برای دانشگاه امکان‌پذیر نبود. وی ادامه می‌دهد: با توجه به این‌که پروژه ملی است، هم و غم وزارتخانه تکمیل آن است. از سوی دیگر، دانشگاه علوم پزشکی هم در خصوص تامین منابع مالی از همه توان خود استفاده خواهد کرد و رایزنی‌های لازم را برای رفع مشکلات پیش رو انجام می‌دهد و تلاش می‌کند اعتبار لازم را تامین کند.

به دنبال سرمایه‌گذار

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان می‌گوید: با توجه به کمبودها در زمینه فضای درمانی، تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد بسیار ضروری است. از سوی دیگر، توجه به حوزه درمان یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است، زیرا در صورت ارتقای این بخش، سلامت شهروندان تضمین می‌شود.

وی می‌افزاید: تنها راهی که وجود دارد، استفاده از تهاتر مالیاتی و فروش اوراق است که بتوانیم طلب هنگفت پیمانکار را پرداخت کنیم. البته، باز هم برای ادامه کار با مشکل مواجه می‌شویم. فرهادی بیان می‌کند: برای رفع مشکل باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی باشیم. یکی ۲ سرمایه‌گذار هم پای کار آمدند، اما به دلیل وجود برخی مشکلات این کار انجام نشد و به مشکل برخوردیم. اما درصدد رفع مشکلات برای جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم کار را پیش ببریم و این بیمارستان را زودتر به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اجرای این پروژه بر اساس توافقی با وزیر بهداشت در راستای ایجاد 18 هزار تخت بیمارستانی در کشور انجام‌شده است.

وی افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد نیز با همکاری وزارت بهداشت، استانداری لرستان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته می‌شود و با مشارکت انجام‌شده منابع مالی موردنیاز تأمین می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء عنوان کرد: با توجه به توافقی که انجام‌شده است، قسمتی از منابع مالی به‌صورت املاک و قسمتی نیز به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود که این کار شروع‌شده است.

آخرین وضعیت بیمارستان

در بازدید مشاور اقتصادی وزیر بهداشت، آخرین وضعیت پروژه در حال ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد بررسی شد.
 عصر روز دوشنبه 95/10/20دی ماه، در بازدید ” سید ابراهیم رئیسیون” مشاور اقتصادی وزیر بهداشت و “کوروش ساکی” رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بیمارستان نیایش خرم آباد، موانع و مشکلات این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.
در این بازدید مهندس لارتی مدیر ابنیه قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار داشت: طبق زمان‌بندی‌های معین و توافق‌نامه‌ای که داریم تاکنون نسبت به پیشرفت فیزیکی پروژه بیمارستان جایگزین شهدای عشایر پیش رفته‌ایم.
شایان ذکر است که بیمارستان نیایش خرم آباد واقع در مجتمع دانشگاهی پردیس کمالوند، در 6 طبقه و با زیربنای 60 هزار مترمربع در حال ساخت می‌باشد.

طبق تفاهم به عمل آمده در بهمن 94، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ظرف مدت ۳۶ ماه (۳ سال) بیمارستان نیایش خرم‌آباد را با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان می‌سازد؛ ۷۰ درصد اعتبار احداث این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ۳۰ درصد آن توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود.20/10/95

 نماینده مردم خرم‌آباد وچگنی در مجلس بابیان اینکه امیدواریم بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد حداکثر تادو سال دیگرتکمیل شود، گفت: قرار است برای ادامه کار ۲۰۰ میلیارد تومان وام اختصاص یابد.

بیمارستان نیازمند اعتبار ملی

 استاندار لرستان گفت: تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد نیازمند تخصیص اعتبار ملی و منابع پایدار است.

دکتر سید موسی خادمی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از هشت طرح عمرانی حوزه سلامت افزود: در آخرین پیگیری ها مقرر شد قرارگاه  خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار، طرح را ازطریق تهاتر املاک پیش  ببرد.

وی با تاکید بر فعالسازی مجدد کارگاه این طرح ادامه داد: باید در پیوست بودجه سال ۱۴۰۰ منابع قابل قبولی برای تکمیل این بیمارستان پیش بینی کنیم چراکه با اعتبارات استانی نمی توان این سازه را بهره برداری کرد.

استاندار لرستان همچنین اضافه کرد: باتوجه به اینکه در آینده نزدیک بیمارستانی در استان افتتاح نمی شود بنابراین باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم وتعداد تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم.99/7/1

وام ۲۰۰ میلیاردی برای بیمارستان

 مهرداد ویسکرمی شامگاه یکشنبه 99/12/24در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد اظهار داشت: این بیمارستان قرار است که جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد شود.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر مشکل جدی در ادامه پروژه پیش آمده بود و این امر هم به خاطر اختلاف نظر بین قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار و دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان کارفرما بود عنوان کرد: این امر موجب شد که پروژه متوقف شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری برای ادامه این پروژه بیان داشت: در این راستا جلسات متعددی با مسئولان قرارگاه خاتم، رئیس وقت قرارگاه، معاونان ایشان و مسئولان پروژه داشتیم و در نهایت چند روز پیش جلسه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت، معاون پارلمانی قرارگاه خاتم و مسئولان پروژه در وزارت بهداشت برگزار شد.

ویسکرمی تصریح کرد: با برگزاری این جلسه، شرایط عوض و قرار بر این شد که قرارگاه خاتم به صورت جدی پای کار بیاید و حداکثر تا اواخر فروردین ماه پروژه را به صورت قابل توجه فعال کند، وزارت بهداشت هم تمام مشکلات و مسائلی که به لحاظ قانونی در این راستا پیش آمده را حل و فصل کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس گزارشی که گرفته‌ایم و صحبت با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، قرارگاه خاتم تحرک خوبی را نشان داده است افزود: وام خوبی هم برای پیشبرد کار در حال اخذ است و امیدواریم با وام ۲۰۰ میلیاردی که قرار است برای بیمارستان نیایش خرم آباد پیش بینی شود، پیشرفت کار مطلوب شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بر این بوده که طرفین با دید کمک به مردم استان و تکمیل بیمارستان موانع را رفع کنند و با همکاری پروژه پیش برود.

ویسکرمی ادامه داد: امیدواریم که در آینده مسئله و مشکل جدیدی پیش نیاید و بیمارستان طی حداکثر تا دو سال آینده با تأمین منابع از طرف وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین همت قرارگاه خاتم ساخته شود.99/12/24

ابلاغ ۲۷۲ میلیارد تومان وام

دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به تأیید درخواست ماده ۵۶ و عملیات ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده وام ماده ۵۶ بیمارستان نیایش خرم آباد نهایی شده و آماده پرداخت است.

وی افزود: با دریافت این وام که تضمین پرداخت آن توسط دولت خواهد بود، پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد صاحب منابع مالی پایداری شد که این امر مهم باعث تسریع در ساخت آن خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی این پروژه‌ی بیمارستانی، اظهار امیدواری کرد که عملیات ساخت پروژه طی روزهای آینده با سرعت بالایی ادامه پیدا خواهد کرد.

دلفان گفت: از بین ۳۰ دانشگاهی که در خواست ماده ۵۶ داده بودند، تنها دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأیید شد و این وام ماده ۵۶ از محل منابع مالی پایدار پرداخت خواهد شد.(1400/9/28)

روند ساخت این پروژه بیمارستانی که از سال ۹۰ به عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد آغاز شده، متوقف مانده بود و با گذشت ۱۰ سال وقفه، هم اکنون با تزریق ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه، دوباره عملیات اجرایی ساخت پروژه کلید خورده است.

امید می‌رود در دولت سیزدهم، تحقق وعده‌های مسئولان و با تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان باشیم تا مردم استان طعم خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

متولیان برای تکمیل پروژه محکم پای کار بیایند

احمد رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در رابطه با این پروژه بیمارستانی اظهار داشت: برای ادامه ساخت این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی، سپاه همیشه پای کار بوده است گفت: ما به قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار نگاه نمی‌کنیم و توقع داریم این پروژه که یکی از نیازها و اولویت‌های کاری استان است هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد چرا که ما به قرارگاه به عنوان یک دوست نگاه می‌کنیم.‌

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: متولیان باید محکم پای کار باشند و سریع‌تر کار کنند زیرا مهم نیت است و اگر نیت‌ها پاک باشد قطعاً کارها به خوبی پیش می‌رود.دالوند افزود: فردا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه به حساب قرارگاه واریز می‌شود.

وی گفت: قرار است تا پایان سال نیز اعتباراتی به این پروژه تخصیص داده شود و این یک نکته حائز اهمیت است تا پروژه زودتر تکمیل شود.

مشکل کمبود نقدینگی برای پروژه

رفیعی سرپرست پروژه بیمارستانی نیایش خرم آباد نیز در سخنانی اظهار داشت: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات ساخت پروژه بوده است.وی اظهار داشت: اگر نقدینگی باشد پروژه از این وضعیت بیرون می‌آید.

سرپرست پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد بیان داشت: قرار است ظرف هفته آینده کار تاسیساتی و تهیه میلگرد های مورد نیاز پروژه انجام شود.

تکمیل بیمارستان مطالبه مردم است

علی فرهادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در رابطه با این پروژه بیمارستانی اظهار داشت: این پروژه مطالبه مردم و نمایندگان استان لرستان است.وی گفت: به یمن این دولت، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و در این پروژه پویایی کار مد نظر ما است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: انتظار داریم با حمایت قرارگاه خاتم که همواره در پروژه‌های بهداشتی و درمانی نقش آفرینی کرده، باز سپاه که مدافع سلامت است، دانشگاه را یاری کند تا این پروژه پیشرفت فیزیکی سریع‌تری داشته باشد و زودتر به نتیجه برسد.

۲۷۲ میلیارد تومان وام برای ساخت این بیمارستان نیمه تمام ابلاغ شده است پیش از این مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به آخرین روند اختصاص اعتبار و ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد اظهار داشت: در این راستا ۲۷۲ میلیارد تومان وام برای ساخت این بیمارستان نیمه تمام ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بنده و مدیران دانشگاه علوم پزشکی، این میزان تسهیلات به بانک استان ابلاغ شده است افزود: امیدواریم با اختصاص این میزان تسهیلات، شاهد بهره برداری از این پروژه بیمارستانی در استان باشیم.

پیشرفت ۳۸ درصدی پروژه

پیش از این نیز بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به تأیید درخواست ماده ۵۶ و عملیات ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده وام ماده ۵۶ بیمارستان نیایش خرم آباد نهایی شده و آماده پرداخت است.

وی افزود: با دریافت این وام که تضمین پرداخت آن توسط دولت خواهد بود، پروژه بیمارستان «نیایش» صاحب منابع مالی پایداری شد که این امر مهم باعث تسریع در ساخت آن خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی این پروژه‌ی بیمارستانی، اظهار امیدواری کرد که عملیات ساخت پروژه طی روزهای آینده با سرعت بالایی ادامه پیدا خواهد کرد.

دلفان گفت: از بین ۳۰ دانشگاهی که در خواست ماده ۵۶ داده بودند، تنها دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأیید شد و این وام ماده ۵۶ از محل منابع مالی پایدار پرداخت خواهد شد.   1400/10/23

دکتر بهرام دلفان امروز چهارشنبه (1401/4/29)در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص بیمارستان‌های در حال ساخت لرستان گفت: با ساخت بیمارستان‌های، ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد، ۲۵۰ تختخوابی رازی کوهدشت و ۲۵۰ تختخوابی گهر دورود مجموعاّ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و وضعیت میانگین تخت استانی بالاتر از میانگین کشوری خواهد شد.

وی در خصوص بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد گفت: بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش بزرگترین بیمارستان استان و به معنای واقعی بیمارستان جنرال است و دارای تمامی بخش‌ها از جمله بخش سوختگی بوده که نیاز مرکز و کل استان را با خدمات خود حل خواهد کرد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اعتباراتی که بعد از سفر رئیس جمهوری به استان پیش بینی شده از طریق ماده ۵۶ به عاملیت بانک ملی، مبلغ ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که اگر این امر تحقق پیدا کند پروژه سرعت بیشتری خواهد یافت، لذا کارهای مقدماتی قسط اول آن مهیا شده و امیدواریم در روزهای آتی به پیمانکار که قرار گاه خاتم است پرداخت شود تا پیشرفت پروژه بیشتر شود.

دلفان ادامه داد: در صورت بهره برداری از بیمارستان نیایش علاوه بر بالا رفتن میانگین تخت استان از میانگین کشوری، به دلیل قرار گرفتن در مجموعه پردیس کمالوند، نزدیک به مجتمع آموزشی ما و نزدیک به بیمارستان آموزشی مهر، فضای آموزشی و درمانی ما در پردیس کمالوند در حال تکمیل شدن خواهد بود.

 

افتتاح تا سال ۱۴۰۳

 روز چهارشنبه (1401/5/26) به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی لرستان دکتر بهرام دلفان بیان کرد: امروز ( چهارشنبه) روند ساخت سه بیمارستان نیایش خرم آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود با حضور دکتر بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید مورد بررسی قرار گرفت..

وی بیان کرد: در این راستا مشکل ادامه روند ساخت بیمارستان گهر دورود بررسی و پیگیری لازم از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و پیش بینی برای اتمام پروژه های بیمارستان نیایش خرم آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود با تزریق اعتبار و پیگیری مستمر این طرح ها با هدف راه اندازی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

بیمارستان نیایش خرم آباد از مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان است که عملیات اجرایی این طرح حدود یک سال و نیم پیش متوقف شده بود و با این سفر، اعتباراتی برای از سرگیری آن در نظر گرفته شد و با افتتاح  این بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی بیش از ۲ هزار نفر اشتغالزایی در استان ایجاد خواهد شد.

قبل از شروع سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد و حدود سه هزار متر سقف پس از تزریق اعتبار ساخته شده و ۱۵۰ نفر در این مجموعه اشتغالزایی شده است. 1401/5/26

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تکمیل سه پروژه بیمارستانی، هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی لرستان اضافه می‌شود.

 بهرام دارایی امروز پنج شنبه (1401/5/27)در نشست بررسی ساخت سه بیمارستان نیایش خرم آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود گفت: با توجه به محرومیت استان و سرگردانی بیماران در سایر استان‌ها برای دریافت خدمات درمانی، رویکرد دولت و وزارت بهداشت بر شدت روند ساخت و اتمام سه پروژه بیمارستانی استان با تزریق منابع مالی تا پایان سال ۱۴۰۳ بود.

وی گفت: دولت و وزارت بهداشت مصمم است با ساخت این بیمارستان‌ها هزار تخت بیمارستانی به سرانه تخت در لرستان اضافه شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان عمق محرومیت در سطح استان لرستان گفت: در بازدید انجام شده از شهرهای استان متأسفانه عمق محرومیت در خرم آباد به عنوان مرکز استان و بروجرد از لحاظ امکانات درمانی زیادتر است.

 

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان  نیایش

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم‌آباد

وزیر بهداشت از بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم‌آباد بازدید کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به‌منظور بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، امکانات و تجهیزات پزشکی و نیروهای پرسنلی وارد لرستان شد و از بیمارستان نیایش مرکز استان بازدید کرد.

بیمارستان فوق تخصصی نیایش در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ با حضور نمکی وزیر وقت بهداشت در خرم‌آباد کلنگ‌زنی شد ولی علیرغم گذشت سه سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بیمارستان نیایش خرم‌آباد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان است که عملیات اجرایی این طرح حدود یک سال و نیم پیش متوقف شده بود و با این سفر، اعتباراتی برای از سرگیری آن در نظر گرفته شد و با افتتاح این بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی بیش از ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی در استان ایجاد خواهد شد.

قبل از شروع سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد و حدود ۳۰۰۰ متر سقف پس از تزریق اعتبار ساخته شده و ۱۵۰ نفر در این مجموعه اشتغال‌زایی شده است.

ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد یکی از مطالبات مردم و نمایندگان استان است.

بیمارستان نیایش خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار مترمربع و ۵۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در حال ساخت است.

امید می‌رود شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در استان باشیم تا مردم لرستان طمع خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.1401/5/27

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.