غار گیلوران خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

غار گیلوران خرم آباد

غار گیلوران خرم آباد یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در خرم‌آباد است که قدمت آن مربوط به پارینه سنگی جدید (برادوستین) می باشد و در تاریخ ۱۳۸۱/۰۵/۰۸ به شماره ثبت 5971 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی ثبت شده خرم‌آباد استان لرستان، ۳ کیلومتری شمال غرب شهرستان خرم آباد، جاده خرم آباد، کوهدشت می باشد.  در استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد واقع شده است.

 

نام اثر در فهرست آثار ملی ایران: پناهگاه صخره‌ای گیلوران

قدمت و دوره تاریخی: پارینه سنگی جدید (برادوستین)

آدرس پناهگاه صخره‌ای گیلوران خرم‌آباد : لرستان، خرم‌آباد، استان لرستان، ۳ کیلومتری شمال غرب شهرستان خرم آباد، جاده خرم آباد، کوهدشت

شماره ثبت ملی: 5971

تاریخ ثبت: ۱۳۸۱/۰۵/۰۸

 

استان لرستان دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که پناهگاه صخره‌ای گیلوران شهرستان خرم‌آباد یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد. برای مشاهده دیگر جاذبه های گردشگری این استان، صفحه معرفی جاذبه های گردشگری لرستان را ببینید.

سرزمین ایران جزء چند کشور اول جهان با بیشترین پیشینه تاریخ و تمدن در بین تمام کشورهای جهان و از نظر تعداد میراث ثبت شده جهانی در بین کشورهای برتر دنیا قرار گرفته است، در ایران بیش از 30 هزار جاذبه گردشگری، طبیعی و فرهنگی وجود دارد. همچنین بهتر است بدانید ایران، مقام نخست جهان در میان کشورهای جهان از نظر تعداد شهرهای جهانی صنایع دستی را دارا می باشد. با توجه به این که ایران دارای اقلیم های بسیار متنوع آب و هوایی است و به عنوان یکی از امن ترین مقصدهای گردشگری شناخته و معرفی شده است، فرصت بی نظیری برای همه علاقه مندان به صنعت گردشگری در ایران و سراسر دنیا است تا با سفر به ایران و استان لرستان، از این همه جاذبه گردشگری، طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی بازدید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.