سنگ سلامگاه خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

سنگ سلامگاه خرم‌آباد

سنگ نوشته تاریخی سلامگاه قبرستان خضر در خرم‌آباد پیدا شد

  سنگ سلامگاه خرم‌آباد،دکتر حسن پور  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سنگ نوشته تاریخی سلامگاه قبرستان خضر در خرم‌آباد پیدا شد.

دکتر عطا حسن پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  امروز جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها از پیدا شدن سنگ نوشته تاریخی قبرستان «خضر» خرم آباد معروف به سنگ «سلامگاه» خبر داد.

وی گفت: حدود سه سال پیش سنگ نوشته تاریخی قبرستان «خضر» در خرم‌آباد معروف به سنگ «سلامگاه»، توسط عده‌ای سودجو از جای خود خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

 

سنگ نوشته تاریخی سلامگاه قبرستان خضر در خرم‌آباد پیدا شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تقدیر از پیگیری‌های سید «محمد سیف زاده» پژوهشگر لرستانی بیان داشت: محل انتقال سنگ نوشته‌ی مذکور در زیر ده‌ها تن نخاله ساختمانی در محدوده آرامستان «صالحین» خرم‌آباد، مشخص شد و با تلاش نیروهای شهرداری این سنگ‌نوشته از زیر نخاله‌های ساختمانی بیرون کشیده شد و به همکاران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی لرستان تحویل داده شد.

حسن‌پور افزود: این سنگ‌نوشته سه وجهی و مثلثی شکل حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد و دارای سه متن متفاوت با ادعیه و آیات قرآنی است که هر کدام از آنها با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می‌شود و حجار آن شخصی به نام ابوالقاسم شیرازی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی «امید ساکی» مدیرعامل آرامستان، عوامل شهرداری خرم‌آباد و همچنین همکاری لجستیکی «حمیدرضا کرموند» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، گفت: اطلاعات تکمیلی در درباره این سنگ در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.