پارک کیو خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

پارک کیو خرم آباددریاچه کیو

پارک کیو خرم آباد ، عملیات اجرایی پارک کیو خرم آباد در سال ۱۳۵۲ توسط مهندس ساکی شهردار وقت خرم آباد آغاز گردید. با همت مضاعف و تفکر آینده نگر آن مرد بزرگ ،هم زمان عملیات   احداث دریاچه کیو خرم‌آباد نیز آغاز گردید .این دو پدیده بی نظیر با مدیریت توسعه گرا مهندس فقید ساکی به بهربرداری رسیدند.مدیری سخت کوش، فدا کار ،مجهز به اندیشه پیشرفت وتوسعه با اقدامات هوشمندانه  ابر پروژه آن دوران را افتتاح کرد.مرحوم ساکی معمار و خالق احداث دریاچه و پارک کیو ، نماد مدیریت مردمی و خدمات شبانه روز، راست قامت جاودنه شهر هزار چشمه خرم آباد ماند. و این دو مجموعه عظیم دردوران شهرداری مرحوم علی‌محمد ساکی به بهره برداری رسیدند.هر دو پروژه در محله کیو  و خیابان ساحلی، بعد از دهقانکار واقع شده اند .تفرجگاه دریاچه کیو و پارک کیو به صورت شبانه‌روز ، شادی آفرینی و لذت بخشی برای شهروندان گرانمایه از هر دیار و سرزمینی خلق می نمایند. عکس بوستان کیو

در گذشته محل  دریاچه کیو چشمه‌ای به نام سراب کیو بود که اکنون نیز بخش اعظم آب دریاچه از این چشمه واقع در شمال شرقی آن تأمین می‌شود.

این دریاچه از ارزش‌های توریستی درون شهری برخوردار است و به لحاظ ویژگی‌های خاص خود می‌تواند به عنوان یکی از مراکز جذب توریست تبدیل شود.

 

در کنار این دریاچه ودر پارک کیو امکانات تفریحی، شهربازی و چشم‌انداز زیبایی وجود دارد، دریاچه نیلی رنگ کیو به شهر جلوه خاصی داده و در کنار جاذبه‌های تاریخی فراوان در دره خرم‌آباد و چشمه‌های پر آب دره خرم‌آباد شهر را در ردیف یکی از شهرهای زیبای توریستی قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.