خرم‌آباد قابلیت شهری جهانی 

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

خرم‌آباد قابلیت شهری جهانی

خرم‌آباد قابلیت تبدیل شدن به شهری جهانی را دارد

خرم‌آباد قابلیت شهری جهانی

وی اظهار کرد: چنانچه حریم قلعه‌فلک‌الافلاک آزاد شود این شهر به سمت توسعه اشتغال سوق داده می‌شود و مشاغلی ایجاد خواهد شد که می‌تواند شهر را نجات و استان را به سمت مقصد گردشگری پیش ببریم.

شهرام گیل‌آبادی در آیین رونمایی از کتاب “بافت تاریخی شهر خرم‌آباد فیلی” که در خانه تاریخی آخوند ابو برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگر باید راس حرکت توسعه‌ای هر شهری باشد.

وی با بیان اینکه منظور مرمت بازسازی نیست بلکه احیای بافت تاریخی است، بیان کرد: شهردار بافت تاریخی حتما باید معمار باشد و تخصص لازم را داشته باشد.

این دکتری پژوهش هنر گفت: عدم داشتن مدیریت شهری متاسفانه دست شهرداران و شورای شهر را می‌بندد و اجازه حرکت به آنان را نمی‌دهد و چنانچه مدیریت واحد شهری می‌داشتیم خیلی از این موضوعات تسهیل می‌شد.

گیل‌آبادی افزود: تولید صنایع دستی آژیه ۱۲ نفر شغل ایجاد و در مجموع صنایع دستی  ۱۸۶۰ شغل ایجاد می‌کند.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه اشتغالزایی در گرو برند شهری است و چنانچه هویت شهر خرم‌آباد بازیابی نشود بی‌هویت خواهد بود، بیان کرد: شهر باید چشم‌انداز شهری داشته بادش در غیر اینصورت برند شهری ندارد.

گیل‌آبادی با تاکید براینکه خارج از فضای خرم‌آباد باید این شهر را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: خرم‌آباد به نسبت داشته‌هایش می‌تواند تبدیل به شهری جهانی شود.

وی گفت: چنانچه برنامه توسعه برندینگ ونگاهی بلندنظرانه به توسعه شهری نداشته باشیم، بدون شک با شکست مواجه خواهیم شد.

این دکتری پژوهش هنر عنوان کرد: در صنعت گردشگری در شهر می‌توان ۸۶۰ شغل ایجاد کرد.

وی بر تبدیل میدان گپ به میدان صنایع دستی تایکد داشت و با بیان اینکه همچنین سراب شهوا را می‌توان جدارهسازی و به مرکز گردشگری تبدیل و در کنار آن کافه‌ها و مهمان‌خانه‌ها ایجاد کرد، اظهار کرد: هویت یعنی شخصیت، ذات و منش و چنانچه هوست فراموش شود تصویر جامعه فراموش خواهد شد.

گیل آبادی بیان کرد: چنانچه برند شهری نداشته باشیم اقتصاد شهری رخ نخواهد داد البته با برنامه‌ریزی می‌شود بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی با انتقاد از اینکه نه به سمت شهر خلاق رفتیم و نه به سمت توسعه برند و نه احیای داشته‌هایمان؛ خاطرنشان کرد: شهر نیاز به عاشق دارد و چنانچه عاشق شهرمان باشیم هرم نفس و هویت را حفظ کنیم می‌توان این هویت را به آیندگان انتقال دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.