شهرک هوشمندخرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

شهرک هوشمندخرم آباد

شهرک هوشمندخرم آباد،  رییس کمیسیون عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: نخستین شهرک هوشمند،خلاق و پایدار کشور با هدف توسعه گردشگری در خرم‌آباد احداث می شود.

 سیدرضا رزاز روز سه شنبه(1400/12/3) به رسانه ها اعلام کرد: باتوجه به اینکه خرم‌آباد به صورت بالقوه ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد این پروژه بین المللی توسط یک گروه سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می شود.

وی افزود: معرفی خرم‌آباد به عنوان شهر گردشگری و پایدار در ۲ دهه اخیر، باعث شد با جدیت، پیگیر شناسایی و جذب سرمایه‌گذارانی باشیم که علاقه مند ورود به مبحث گردشگری در لرستان هستند که در این راستا احداث شهرهای خلاق، هوشمند و پایدار از مهمترین شاخصه های توسعه همه جانبه در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: یک گروه سرمایه گذار مطالعاتی را برای احداث مجموعه ای خلاقانه و نوآورانه با عنوان شهر هوشمند، خلاق و پایدار با محوریت گردشگری و توریسم سلامت در سطح کشور انجام داده است که کمیسیون عمران اتاق لرستان، مذاکرات اولیه را صورت داد و ضمن معرفی ظرفیت های لرستان و شهر خرم آباد، آمادگی اتاق بازرگانی و مجموعه مدیریت ارشد استان را برای همکاری با این گروه اعلام کرد.

رزاز گفت: مطالعات لازم توسط گروه سرمایه گذار در حال نهایی شدن است و شهر خرم‌آباد به‌زودی شاهد اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بین‌المللی در حوزه کسب و کار، گردشگری، مسکن و شهرسازی خواهد بود.

وی افزود: سرمایه گذار بر اساس مطالعات امکان سنجی، ۲ قطعه زمین به مساحت ۸۷ و ۳۸ هکتار را بررسی نموده است که در صورت تایید نهایی، فرایند خرید زمین برای احداث این شهرک هوشمندآغاز می‌شود که طبق برنامه ریزی و طراحی اولیه قرار است تنها هفت هکتار آن به‌ عنوان زیربنا در نظر گرفته شود و باقیمانده به احداث باغ های ایرانی و فضاهای عمومی اختصاص پیدا کند.

رزاز در ادامه به تشریح برخی جزییات شهر خلاق، هوشمند و پایدار خرم‌آباد پرداخت و گفت: در این مجموعه علاوه بر بخش مسکونی، دهکده سلامت و درمانی، بخش آموزشی و فرهنگی، برج‌های شیک تجاری، اماکن گردشگری و ورزشی دیده شده است که در هفت هکتار اجرایی می شود و مابقی زمین نیز به کاربری‌های عام‌المنفعه از جمله گردشگری، باغ گل و فضاهای بازی کودکان که از لازمه های شهر پایدار است، اختصاص خواهد یافت.

رییس کمیسیون عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی لرستان گفت: سرمایه گذار اعتبار لازم برای احداث این پروژه عظیم را پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که بدون استفاده از تسهیلات دولتی با حضور طراحان و معماران تراز اول بین‌المللی و داخلی اجرا می‌شود.

رزاز ایجاد اشتغال را از دیگر نکات بارز شهرهای خلاق، هوشمند و پایدار دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از اهداف ایجاد این شهرک، فراهم نمودن سکونت و اشتغال نخبگان، فناوران و کارآفرینان در یک مکان می باشد، فراهم شدن چنین امکانی برای لرستان بسیار حائز اهمیت است و این پروژه می‌تواند افراد بسیاری را به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول بکار نماید.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اتاق بازرگانی و حمایت‌های مدیریت ارشد استان در پیشبرد اهداف پروژه فوق تصریح کرد: مردم خرم آباد انتظار دارند که جهت اعتلای نام این شهرستان، مبدل شدن آن به یک شهر بین المللی و همچنین توسعه‌ صنعت توریسم و گردشگری، حمایت های لازم از سرمایه گذاران این پروژه عام المنفعه صورت گیرد. 1400/12/3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.