دریاچه بهشت خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

دریاچه بهشت خرم آباددریاچه بهشت خرم‌آباد تا پایان اسفند آبگیری می‌شود - ایمنا

    دریاچه بهشت خرم آباد، احداث دریاچه بهشت ، دریاچه شاپوری ، دریاچه کیو، دریاچه ماهی و دریاچه مهتاب  خرم آباد را به شهر دریاچه ها معروف نموده است.این پتانسیل و ثروت خدادادی موقعیت خرم آباد را در سطح ملی بی بدیل و کم نظیر  ارتقاع داده  است.  درجنوب شهرخرم آباد پارک زیبایی قرار دارد که از آن تحت عنوان باغ بهشت یاد می شود. این پارک سبز و زیبا یکی از تفرجگاههای ساکنین این شهر است که  از امکانات مناسبی برای گذران اوقات فراغت برخوردار است. وجود باغ پرندگان، محل بازی کودکان، فضایی برای نشیمن خانوده ها و محیطی برای برگزاری فعالیتهای فرهنگی از ویژگیهای پارک بهشت است.دریاچه وپارک بهشت در سال 1389 توسط شهرداری خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

 

دریاچه  بهشت در حاشیه  و نزدیک دریاچه شاپوری و پل شاپوری قرار دارد که جذابیت‌های این پایگاه  گردشگری را فوق العاده زیبا  را افسانه ای و رویایی نموده و آن را به یکی از قطب های گردشگری ملی تبدیل کرده است.

تفرجگاه باغ بهشت ، فضایی دلنشین در شهرخرم آباد لرستان هست ،  که به تازگی به لیست جاذبه های گردشگری لرستان اضافه شده و در مدت کم ، گردشگرای زیادی پیدا کرده . باغ بهشت و باغ پرندگان خرم آباد که  در سال 89 ، توسط شهرداری خرم آباد به بهره برداری رسید ،  با دریاچه مصنوعی زیبا و دل انگیزش که دو تکه داره  و همجواری با باغ انار و باغهای نزدیک به آرامستان، مکانی مناسب برای تفریح و گذران اوقاته. باغ بهشت ، در جنوب شهر خرم آباد واقع شده و یکی از زیباترین مکان های تفریحی خرم آباده. نماهای زیبا ، فضای سبز ، محیط آرام بخش ، صدای آب دریاچه مصنوعی ، وجود فضای سبز و وسایل اسباب بازی ، دست به دست هم دادن تا باغ بهشت را به یک بهشت کوچک روی زمین تبدیل کنند.لرستان - جلوه طبیعت پاییزی شهر خرم آباد در دریاچه بهشت... | Facebook

دریاچه و پارک بهشت خرم‌آباد از جمله ظرفیت‌های گردشگری مرکز استان لرستان است.این مجموعه دارای دو دریاچه است

دریاچه مصنوعی بهشت (پارک) در محله خضر خرم آباد و خیابان بهشت واقع شده است. این بوستان یکی از سه بوستان در محله خضر خرم آباد می‌باشد

 کل مساحت در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود 35 هکتار است که حدود 10 هکتار آن در حال حاضر در تملک شهرداری بوده و از این میان تقریباً 7 هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و حدود 3 هکتار آن نیز هم اکنون در دست احداث می‌باشد.
 بوستان بهشت علاوه بر فضای سبز‌، فضای نشیمن جهت خانواده‌ ها، باغ پرندگان‌، محل بازی کودکان و یک فضای ویژه جهت فعالیت‌های فرهنگی و نمایشی نیز پیش‌بینی شده است.
زمینی که برای احداث مجموعه باغ پرندگان خرم‌آباد در نظر گرفته شده حدود 2 هکتار از مساحت باغی 10 هکتاری بوده که دریاچه بهشت خرم‌آباد نیز آن‌جا واقع شده است.
مجموعه باغ پرندگان خرم‌آباد شامل 3 برکه، یک آبشار، چندین قفس برای نگه‌داری پرندگان وحشی و کم‌یاب بوده که در واقع فاز اول مجموعه را تشکیل می‌دهند. شهرداری خرم‌آباد از سال گذشته عملیات احداث مجموعه باغ پرندگان را دنبال می‌کند و در صورت تامین اعتبار کل پروژه این مجموعه تا نیمه دوم سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.
در حال حاضر تعدادی از قفس‌های مورد نیاز مجموعه مستقر شده‌اند و سازمان محیط زیست در تامین پرندگان همکاری خواهد کرد، به طوری که تا کنون تعدادی پرنده را در اختیار این مجموعه قرار داده است.
دیگر کاربری‌های باغ پرندگان شامل رستوران سنتی، انبار، آلاچیق، بوفه، مرکز مطالعات پرندگان و درمانگاه پرندگان خواهد بود و هر کدام از شهروندان تمایل داشتند می‌توانند پرندگان خود را در این مکان رها کنند.

دریاچه های این پارک مصنوعی بوده و قایق رانی در آب آرام آن و عبور از مسیر زیبایی که از میان دریاچه می گذرد تجربه ای لذت بخش برای هر گردشگری به جای می گذارد. در حال حاضر بخش زیادی از این پارک به بهره برداری رسیده و با اتمام آن، این پارک در کنار قلعه زیبای فلک الافلاک به یکی از تفریگاههای اصلی مردم این منطقه تامین خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.