باغ گلستان خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

باغ گلستان خرم‌آبادباغ گلستان خرم‌آباد

باغ گلستان خرم‌آباد،درختان چنار بالا بلند، بخشی از ثروت خدا دادی بی بدیل ،بهشت جاویدان ایران زمین ، غرش فوران آب چشمه طبیعیو دایمی،حوضچه‌های  نیلوفر پر از ماهی، نهرهای مالامال از آب ، درمجاورت بودن قلعه فلک الافلاک دردانه زاگرس از جمله ویژگی‌ها ی باغ گلستان خرم آباد است .آب نهرهای باغ گلستان از چشمه طبیعی گلستان (در نزدیکی باغ) تامین می‌شود.     باغ گلستان که در مجاورت قلعه تاریخی فلک‌الافلاک و چشمه طبیعی گلستان قرار دارد از جمله باغ‌های تاریخی شهر خرم‌آباد است که به همراه باغ‌های سروستان و اِرم از دوره قاجار تاکنون به حیات خود ادامه می‌دهد.

باغ گلستان خرم‌آباد محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده و در زمان قاجار باغ ارم نام داشت و در زمان پهلوی اول کاربری آن به نظامی تغییر کرد.

این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه خاصی به آن می‌بخشید.باغ گلستان خرم آباد در گذشته باشگاه افسران و یا مهمانسرای ارتش بود،

محوطه تاریخی گردشگری باغ گلستان خرم‌آباد که در مجاورت قلعه فلک‌الافلاک قرار دارد، دارای زیبایی‌های خاص خود بوده ، درختان تنومند و چشمه پر آب آن چشم هر گردشگری را مجذوب زیبایی خود می‌کند.

باغ گلستان خرم‌آباد یکی از مکان‌های دیدنی استان لرستان محسوب می‌شود که در دوره تاریخی قاجار بنا شده است.باغ گلستان در مرکز شهر خرم‌آباد، مرکز استان لرستان و در مجاورت قلعه تاریخی فلک‌الافلاک قرار دارد.باغ گلستان خرم‌آباد یکی از ظرفیت‌های گردشگری بی نظیر استان لرستان است

باغ گلستان خرم آباد باغی جذاب است که در گذشته محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده است، مکانی زیبا در میان درختان سر به فلک کشیده که به باغ گلستان خرم آباد شهرت دارد و چندین عمارت را در خود جای داده است که امروزه جزء جذاب‌ترین دیدنی های خرم آباد شناخته می‌شود. این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه‌ی خاصی به آن می‌بخشید و با تماشای تصاویر آن پی به جذابیتش خواهید برد.باغ گلستان خرم‌آباد

 

 

 

 

 

 

باغ گلستان خرم آباد در گذشته باشگاه افسران و یا مهمانسرای ارتش بود و افراد با اقامت در آنجا می‌توانستند از چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرند. درختان بلند، حوضچه‌های پر از ماهی، نهرها و منظره‌ی جذاب رو به قلعه فلک الافلاک از جمله ویژگی‌های باغ گلستان خرم آباد بود که همگان را شیفته‌ی خود می‌کرد و آب نهر‌های آن از چشمه گلستان (در نزدیکی باغ) تامین می‌شد.

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

بعدها بخش‌هایی از آن به دانشگاه خرم آباد تعلق گرفت، اما پس از تخلیه و آزادسازی در سال ۱۳۹۰ تخریب شد. طبق گفته‌ی میراث فرهنگی قرار است که عمارت‌های باغ گلستان خرم آباد مورد بازسازی قرار گیرند و درب‌های آن‌ها به روی عموم گشوده شود. امروزه بخش‌هایی از این باغ قابل بازدید است و می‌توانید از آن دیدن کنید. آدرس باغ گلستان خرم آباد به راحتی قابل جستجو است و می‌توانید به خیابان ساحلی بروید و نرسیده خیابان امام خمینی آن را پیدا کرده و از بناهای سالم این باغ بازدید کنید

 

 

 

 

 

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

 باغ گلستان خرم آباد ،که در مجاورت قلعه تاریخی فلک‌الافلاک و چشمه طبیعی گلستان قرار دارد از جمله باغ‌های تاریخی شهر خرم‌آباد است که به همراه باغ‌های سروستان و اِرم از دوره قاجار تاکنون به حیات خود ادامه می‌دهد.

باغ گلستان خرم‌آباد محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده و در زمان قاجار باغ ارم نام داشت و در زمان پهلوی اول کاربری آن به نظامی تغییر کرد.

این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه خاصی به آن می‌بخشید.

باغ گلستان خرم آباد در گذشته باشگاه افسران و یا مهمانسرای ارتش بود، درختان بلند، حوضچه‌های پر از ماهی، نهرها و منظره‌ی جذاب رو به قلعه فلک الافلاک از جمله ویژگی‌های این باغ است و آب نهرهای آن از چشمه گلستان (در نزدیکی باغ) تامین می‌شود.

اکنون کار مرمت باغ گلستان آغاز شده و محوطه باغ، افسرخانه و سربازخانه آن درحال بازسازی می‌باشد.

عبور آب چشمه بزرگ گلستان از درون این باغ منحصربفرد جاذبه و زیبایی آن را دو چندان کرده است.همچنین در کنار این باغ تاریخی شاهد وجود ساختمان قدیمی سربازخانه هستیم که خود دارای معماری خاص و زیبا بوده و قرار است در آینده به موزه تبدیل شود.

 باغ گلستان خرم‌آباد

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.