آبشارطلایی خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 6 دقیقه

  آبشارطلایی خرم آباد      معرفی آبشار دره گرم در استان لرستان

آبشارطلایی خرم آباد،یکی از زیباترین آبشارهای طبیعی شهری کل کشور است .این گنجینه بی بدیل در شهر خرم آباد مرکزاستان لرستان  و در دامنه مخمل کوه خرم آباد واقع شده است. این ثروت ملی تنها آبشار طبیعی و شهری ایران زمین است .آبشار طلایی خرم آباد معروف به آبشاردره گرم می باشد، این آبشار سالانه توریست های بسیار زیادی را به استان لرستان جذب می کند. اگر شما نیز علاقه به بازدید از جاذبه های گردشگری کشور دارید می توانید به این استان بسیار زیبا سفر کنید و از آبشار دره گرم در خرم آباد دیدن کنید، اما قبل از سفر بهتر است این مطلب را به صورت مطالعه کنید تا با این آبشار فوق العاده دیدنی آشنا شوید.

آبشار طلایی خرم آباد یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی گردشگری خرم آباد می باشد که بسیاری از توریست هایی که وارد این استان می شوند در بدو ورود از این آبشار فوق العاده زیبا دیدن می کنند. این آبشار به قدری زیبا است که هر کسی دوست دارد چندین ساعت را در کنار این آبشار بگذراند. آبشار دره گرم دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که آن را در بین بهترین جاذبه های گردشگری استان لرستان قرار داده است. آبشار دره گرم تا چند سال اخیر بازدید چندانی نداشت و دلیل آن هم این بود که بسیاری از توریست هایی که وارد استان لرستان می شدند از وجود چنین آبشار زیبایی بی خبر بودند تا این که در سال های با تلاش های مسئولین این استان بازدید از این آبشار نیز افزایش یافت.

آبشار دره گرم

دلیل خاص بودن آبشار طلایی

همانطور که گفته شد آبشار طلایی  خرم آباد آبشاری خاص می باشد دلیل این خاص بودن آن است که تمامی آبشار هایی که در سر تا سر ایران وجود دارند در خارج از شهرها هستند و این خارج از شهر بودن ممکن است توریست های را اذیت کند و بسیاری از توریست ها علاقه نداشته باشند که به آبشارها و در کل جاذبه های گردشگری خارج از شهر دیدن کنند اما آبشار دره گرم  تنها آبشاری است که درون شهر قرار دارد و در واقع تنها آبشار شهری ایران است که درون شهر قرار دارد و مسافران و توریست ها می توانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان از این آبشار زیبا دیدن کنند.

آبشار دره گرم

مشکلات زیاد آبشار طلایی

آبشار دره گرم آبشاری با مشکلات بسیار زیاد می باشد، همانطور که گفتیم این آبشار را تا چند وقت پیش کسی نمی شناخت و همین عامل باعث شده بود که صدمات بسیار زیادی به این آبشار و محیط اطراف آن برسد، خوشبختانه در سال های اخیر با اقداماتی که توسط شهرداری خرم آباد و مسئولین استان لرستان انجام گرفت تا حد خوبی از مشکلات این آبشار برطرف شد و امروزه بازدید کنندگان آن رو به افزایش می باشد. یکی از مهمترین اقداماتی که شهرداری شهر خرم آباد اقدام به آن کرده است ساخت زیرساخت هایی است که باعث شود مسافرانی که وارد شهر خرم آباد می شوند بیشتر با این آبشار فوق العاده زیبا آشنا شوند تا بتوانند بازدیدکنندگان این آبشار را به میزان دلخواه برسانند.

آبشار دره گرم

تاج طلایی آبشار

یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که شهرداری خرم آباد انجام داده است و این پروژه در حال تکمیل است پروژه بوستان طلایی می باشد، پروژه بوستان طلایی پروژه ای است که در ابعاد ۴۴ هکتار در حال انجام است و هدف از انجام این پروژه ایجاد یک فضای سبز خوب برای محیط اطراف آبشار دره گرم می باشد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا نام این پروژه را بوستان طلایی قرار داده اند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که مناطق اطراف این آبشار در فصل تابستان به رنگ طلایی در می آیند و دلیل این اتلاق آن است که پوشش گیاهی که در اطراف آبشار دره گرم وجود دارد طلایی رنگ می شود و حتی جلبک های اطراف این آبشار نیز رنگشان به رنگ طلایی تغییر رنگ می دهد که این تغییر رنگ جلوه بسیار زیبایی را به این آبشار می بخشد.

آب تنی در آبشار طلایی

یکی از بهترین امکاناتی که در سال های اخیر در آبشار دره گرم صورت گرفته است این است که در کنار این آبشار یک حوضچه قرار گرفته است و زمانی که از این آبشار دیدن کردید می توانید در حوضچه کنار آن آبتنی کنید. یکی از ویژگی های فوق العاده این آبشار این است که با این که در داخل شهر قرار گرفته است با این حال همان حالت طبیعی خود را حفظ کرده است و زیبایی فوق العاده ای را دارا می باشد و آبتنی در کنار این آبشار شادابی و نشاط را به شما باز می گرداند.

آبشار دره گرم

آدرس آبشار طلایی

برای این که بتوانید به آبشار دره گرم در شهر خرم آباد بروید نیاز دارید که آدرس این آبشار را در شهر خرم دره بدانید. آدرس آبشار دره گرم در خرم آباد میدان کیو، خیابان ولیعصر، پای مخمل کوه واقع شده است. بعد از این که پای این کوه رسیدید باید یک مسیر کج را با پای پیاده به سمت بالا بروید تا به منطقه ای بسیار معروف در این شهر به نام منطقه ساری سو یا همان سر آستان که یک منطقه عمومی است برسید، در این منطقه می توانید چشمه ساری سو را مشاهده کنید که اگر در مسیر حرکت آب حرکت کنید می توانید با لذت بردن از مناظر اطراف قدم بزنید تا این که به اول دره گرم برسید. با عبور از دره که در هنگام عبور از آن باید نهایت دقت را داشته باشید می توانید آبشار دره گرم را مشاهده کنید که در مقابل شما قرار دارد. به صورت کلی اگر بخواهید به حالت گردش و تفریح پیاده روی کنید تا به این آبشار برسید نهایتا ۲ الی ۳ ساعت طول می کشد تا به این آبشار بسیار زیبا برسید.

آبشار دره گرم

امکانات آبشار طلایی

در آبشار دره گرم استان لرستان قرار است امکاناتی احداث شود که باعث شود که گردشگرانی که از این آبشار دیدن می کنند افزایش پیدا کنند. از جمله امکاناتی که در محیط اطراف این آبشار( بوستان طلایی) احداث خواهد شد می توان به مواردی از قبیل یک هتل که برای اقامت مسافرین در نظر گرفته شده است، رستوران برای استراحت و غذا خوردن گردشگرانی که از آبشار دره گرم دیدن می کنند، شهربازی برای بازی و تفریح کودکان، فضای سبز برای استراحت و تفریح خانواده ها، پارکینگ برای افرادی که با خودرو به این مکان سفر کرده اند، سرویس بهداشتی، یک مجموعه ورزشی کامل شامل زمین فوتبال، زمین مخصوص گلف و زمین والیبال و بسیاری از امکانات فوق العاده دیگر اشاره کرد.

شهردار خرم‌آباد گفت: پروژه مجموعه گردشگری آبشار طلایی فعال است و روند اجرایی خوبی دارد.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، خاطرنشان کرد: کل مساحت این پروژه 44 هکتار بوده که طرح سنگینی است و با توجه به شرایطی که دارد تقریباً هر هکتار حدود 10 میلیارد ریال نیاز دارد.

وی ادامه داد: پروژه آبشار طلایی در حال حاضر فعال است و 10 هکتار آن ساماندهی شده که مردم از این ظرفیت نیز استفاده می‌کنند.

عیدی بیرانوند بیان کرد: امسال برای این پروژه 20 میلیارد ریال اختصاص داده‌ایم و درصددیم چنانچه منابع مالی تأمین شود، طی سه سال آن را تکمیل کنیم.

شهردار خرم‌آباد یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه عظیم در سال 93 شروع شد و روند اجرایی خوبی دارد.

وی اظهار کرد: این مجموعه از پل دره‌گرم شروع می‌شود و تا مخمل‌کوه ادامه دارد و بی‌تردید یکی از بهترین مکان‌های گردشگری استان خواهد شد.95/11/9

آبشار دره گرم جاذبه طبیعی در شهر خرم آباد است که در قلب بافت مسکونی شمال شهر قرار گرفته و قرار است بزرگترین بوستان درون شهری غرب کشور به نام آبشار طلایی در آن احداث شود

 آبشار دره گرم یکی از جاذبه های طبیعی شهر خرم آباد است که درون بافت مسکونی شهر قرار گرفته است و با حداکثر 10 دقیقه پیاده روی از انتهای منطقه پاسدران در شمال دره گرم می توان به اولین تاج آن رسید.

شهرداری خرم آباد برای استفاده بهینه از این اثر طبیعی، اقدام به تعریف پروژه ای در پایین دست آبشار به نام بوستان طلایی کرده است، پروژه ای که انواع سرویس های تفریحی و خدمات گردشگری و ورزشی در آن گنجانده شده است.

عکس آبشار طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.