نخود خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 6 دقیقه

نخود خرم آبادهمه چیز در مورد خواص نخود - تسنیم

نخود خرم آباد که بهترین نوع نخود ایرانی محسوب می شود، در بازار فروش با کیفیت های مختلف و قیمت های گوناگونی، هم به صورت فله ای و هم به صورت خرد عرضه می شود.  نخود خرم آباد شامل نخود دوخان، نخود سه خان، نخود فلافلی است.

خرم آباد از جمله قطب های تولیدی نخود ریز و فلافلی می باشد. اگر بهترین نخود فلافلی را در بازار فروش جستجو می کنید، بی شک می توانید نخود خرم آباد را از بازار فروش خریداری کنید.
فروش نخود فله ای خرم آباد و همچنین فروش خرد این محصول، این روزها به فضای مجازی و سایت های فروش اینترنتی هم کشیده شده است

نخود یکی از انواع حبوباتی است که دارای میزان مصرف بالا در بین ما ایرانی ها می باشد و در غذا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نخود خرم آباد یکی از انواع نخود های با کیفیت می باشد که به سراسر کشور نیز عرضه می شود.

نخود در بازار جهانی

این نوع نخود به صورت کاملا ارگانیک از مزارع شهرستان خرم آباد تولید می شود و به علت کیفیت بالایی که دارد، در سطح کشور شناخته شده می باشد.

از این حبوبات می توان فراورده های مختلفی را به صورت آرد نخود و دیگر موارد تهیه کرد و همین امر در افزایش مصرف این محصولات تاثیر گذار بوده است.

مشخصات نخود خرم آباد

نخود خرم اباد دارای یکسری مشخصات می باشد که می توان آن ها را مورد بررسی قرار داد.

این نوع محصول که تولید خرم آباد می باشد، دارای دانه های درشت و خوشرنگی است که نشان دهنده کیفیت و درجه یک بودن محصول خواهد بود.

عنوان توضیحات
اندازه دانه های درشت
رنگ خوشرنگ
نوع پخت زود پز
کیفیت درجه یک

نکته جالب توجه در مورد نخود خرم آباد این است که در حجم های مختلف و در بسته بندی های گوناگون به بازار عرضه می شود.

همه ی انواع نخود ها بر اساس نحوه ی پخت به دو دسته ی دیر پز و زود پز تقسیم می شوند که نخود خرم آباد را جز نخود های زود پز به حساب می آورند.

خرید نخود خرم آباد

برای خرید نخود خرم آباد باید در ابتدا میزان مصرف خود را تعیین کنید و بر اساس آن خرید نمایید.

همان طور که گفتیم، نخود ها را به دو دسته کلی تقسیم می کنند که برای خریدی بهتر و مناسب تر باید حتما به زود پز و دیر پز بودن نخود توجه داشته باشید.

پیش از خرید نخود خرم آباد و یا هر نوع نخود دیگری، توصیه می شود که از انواع نخود و خصوصیات آن ها اطلاعات کافی به دست آورید.

با توجه به این که نخود خرم آباد به صورت بسته بندی و فله ای عرضه می شود، می توان حجم دلخواه محصول را نیز در نظر گرفت.

کار برداشت نخود در سطح 24523 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در خرم آباد  است.

قیمت نخود خرم آباد

نخود خرم آباد دارای انواع و طبقه بندی مختلفی است اما نمونه های با کیفیت آن جهت عرضه به بازار بسته بندی می شود.

قیمت این نوع حبوبات به صورت کیلویی و در حجم های مختلف متغیر می باشد به گونه ای که خرید عمده با ارائه قیمت های مناسب تر همراه می باشد.

قیمت هر کیلو نخود خالص و با کیفیت خرم آباد از 38 هزار تا 50 هزار متغیر می باشد که کیفیت محصول و نوع بسته بندی آن نیز تاثیر گذار خواهد بود.

شما می توانید برای خرید هر مقدار نخود خرم آباد، با شماره هایی که در زیر قرار داده شده است تماس بگیرید.

۱: نخود ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

نخود ها را به دو دسته کلی تقسیم می کنند که برای خریدی بهتر و مناسب تر باید حتما به زود پز و دیر پز بودن نخود توجه داشته باشید.

۲: نحوه فروش این محصول  چگونه است؟

این محصول هم به صورت فله و هم بسته بندی شده عرضه می شود.

نخود خرم آباد وکمبود آهن

نام علمی اغلب برای نخود استفاده نادرست می شود واریته تحت این نام دارای غلاف های زیر چرمی و فشرده و با نام فرانسوی پتی پویس توصیف شده است این توصیف با ظاهر نخود برفی ناسازگار است، بنابراین گیاه شناسان این نام را با جایگزین کرده اند.

نخود خرم آباد مزرعه نوعی نخود است که گاهی نامیده می شود arvense (L.) Asch. همچنین به عنوان نخود دون (خاکستری مایل به قهوه ای)، نخود یا نخود زمستانه اتریشی شناخته می شود و یکی از قدیمی ترین محصولات اهلی شده است که حداقل 7000 سال کشت می شود.

نخود مزرعه در حال حاضر در بسیاری از کشورها هم برای مصرف انسان و هم برای خوراک دام کشت می شود ارقام و رنگ های مختلفی از جمله آبی، دون (قهوه ای)، افرا و سفید وجود دارد.

حبوباتی است یکساله بالارونده با ساقه های ضعیف، انگور و نسبتا آبدار انگورها اغلب 4 تا 5 فوت (120 تا 150 سانتی‌متر) طول دارند، اما وقتی به تنهایی رشد می‌کنند، ساقه‌های ضعیف نخود مزرعه از رشد بیش از 1.5 تا 2 فوت (45 تا 60 سانتی‌متر) جلوگیری می‌کنند برگها دارای دو برگچه و یک پیچک هستند.

گلها سفید، صورتی یا بنفش هستند غلاف ها دانه های بزرگ (4000 دانه در پوند)، تقریباً کروی، و سفید، خاکستری، سبز یا قهوه ای را حمل می کنند سیستم ریشه نسبتا کم عمق و کوچک است، اما به خوبی ندوله شده است.

تمام محتوای سلامت در فقط برای اطلاعات عمومی ارائه شده است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی پزشک خود یا هر متخصص مراقبت های بهداشتی دیگر در نظر گرفته شود.

نیکولا شوبروک یک درمانگر تغذیه است و هم با مشتریان خصوصی و هم با بخش شرکتی کار می کند. او عضو معتبر انجمن بریتانیا برای تغذیه و شیوه زندگی پزشکی (BANT) و شورای مراقبت های بهداشتی مکمل و طبیعی (CNHC) است.

خواص نخود خرم آباد برای بدن را بدانید

بزرگترین تولید کننده نخود – با اختلاف – چین با 12.2 میلیون تن است و پس از آن هند (4.8 میلیون تن)، ایالات متحده (0.31 میلیون تن)، فرانسه (0.23 میلیون تن) و مصر (0.15 میلیون تن) قرار دارند بریتانیا، پاکستان، الجزایر، پرو و ​​ترکیه 10 کشور برتر را تکمیل می کنند.
در دوران مدرن نخود خرم آباد معمولاً آب پز یا بخارپز می شود که دیواره های سلولی را می شکند و طعم آن را شیرین تر و مواد مغذی را در دسترس زیستی تر می کند.

همراه با لوبیا و عدس ، اینها بخش مهمی از رژیم غذایی اکثر مردم خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا را در قرون وسطی تشکیل می دادند.

در اوایل قرن سوم قبل از میلاد، تئوفراستوس نخود را در میان حبوباتی که در اواخر زمستان کاشته می‌شود، به دلیل لطافتشان ذکر می‌کند.

در قرن هفدهم و هجدهم، خوردن نخود «سبز» رایج شده بود، یعنی در حالی که نابالغ و درست پس از چیده شدن است.

ارقام جدیدی از نخود توسط انگلیسی ها در این زمان توسعه یافتند که به نخودهای “باغ” یا “انگلیسی” معروف شدند محبوبیت نخود به آمریکای شمالی گسترش یافت.

توماس جفرسون بیش از 30 رقم نخود را در املاک خود پرورش داد با اختراع کنسرو کردن و انجماد غذاها، نخود در تمام سال و نه فقط در بهار مانند قبل در دسترس قرار گرفت.

نخود تازه اغلب به صورت آب پز و طعم دار با کره و/یا نعناع به عنوان یک غذای جانبی سبزیجات مصرف می شود نمک و فلفل نیز معمولاً هنگام سرو به نخود اضافه می شود.

از نخود تازه در پای قابلمه ای ، سالاد و کاسرول نیز استفاده می شود نخود (نخود برفی و نخود ) در غذاهای سرخ شده، به ویژه در غذاهای چینی آمریکایی استفاده می شود.

نخود خرد شده نیز برای تهیه دال استفاده می شود ، به ویژه در گویان ، و ترینیداد ، جایی که جمعیت قابل توجهی از هندی ها وجود دارد.

ایرنا – مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نخود “انتظاری پابلند” با امکان برداشت مکانیزه و افزایش عملکرد در این استان کشت شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان، “جواد طهماسبی”  افزود: سطح زیر کشت نخود در لرستان ۸۰ هزار هکتار است که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن  به صورت انتظاری کشت شده است.

وی اظهار داشت: کشت نخود انتظاری  در اواخر پاییز و اوایل زمستان انجام می شود و عملکرد بهتری نسبت به کشت بهاره و امکان برداشت مکانیزه این رقم اصلاح شده نیز وجود دارد.

طهماسبی ادامه داد: عملکرد برداشت نخود معمولی ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است اما عملکرد برداشت رقم انتظاری پابلند به یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار افزایش می‌یابد و برداشت محصول نیز به وسیله کمباین خواهد بود.

کشت هفت رقم بذر اصلاح شده نخود موجب تنوع بالای این محصول در لرستان و کسب رتبه دوم تولید آن در کشور شده است.

۸۰ تا ۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان سالانه به کشت نخود اختصاص می‌یابد و با برداشت حدود ۶۰ هزار تن لرستان رتبه دوم کشور را در تولید این محصول دارد.

برآورد نیاز آبی نخود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.