فولاد خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 10 دقیقه

فولاد خرم آبادشرکت صدر فولاد لرستان-آهنک

فولاد خرم‌آباد، از سال ۱۳۸۲ و در شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد، فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته محصولات تولیدی خود را به سراسر کشور ارسال کند. این مجتمع بزرگ صنعتی در فاز نخست خود در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی فعالیت دارد، و توانسته رضایت حداکثری از مشتریان خود را به دست آورد و این خود افتخاری بزرگ برای کشور و تولید از حمایت ملی خواهد بود. مجتمع فولاد خرم‌آباد در زمینه استاندارد بودن محصولات پا به پای شرکت‌های بزرگ در صنعت فولاد کشور حرکت کرده و موففیت‌های زیاد به دست آورده است.

خطوط تولید و ظرفیت تولید

مجتمع فولاد خرم آباد، در ابتدای ۱۳۹۹ باتوجه‌به طرح توسعه خود، شروع به‌تولید ورق‌های فولادی با استانداردهای مختلف برای مصارف تخصصی نموده است. این کارخانه باتوجه‌به نیاز کشور در صنعت فولاد، درنظردارد فاز دوم شرکت را در آینده‌ی خیلی نزدیک افتتاح کند.

محصولات تولیدی کارخانه فولاد خرم‌آباد

کارخانه فولاد خرم‌آباد، محصولات زیر را در سایزهای مختلف تولید و به‌بازار عرضه می‌کند.

ورق فولادی

ورق آهن سیاه یا (Hot Rolled Sheet)، نمونه‌ای از ورق‌های فولادی بوده که با روش نورد گرم تولید می‌شود. ورق سیاه در دمای بالا و از دو نوع فولاد ST37 و ۷۰۰۱ و  ST52 تولید می‌شود. در فرآیند تولید آن اسلب تا رسیدن به دمای ۱۲۸۰درجه داخل کوره قرار می‌گیرد. در مرحله بعد آن را از کوره خارج کرده و از بین چند غلتک عبور می‌دهند؛ این کار با پوسته‌زدایی، ضخامت اسلب را کاهش می‌دهد، در نهایت ورق با عبور از قفسه‌هایی، آخرین مرحله نورد را نیز طی می‌کند. ورق سیاه در نهایت از میز خنک‌کننده عبور کرده و به واحد بسته‌بندی می‌رسد.

میلگرد

میلگرد مجتمع فولاد خرم آباد، یکی از محصولات پرمصرف در صنعت است. این محصول در کارخانه خرم آباد در سایزهای مختلف و با استاندارهای متفاوت تولید و در بازار عرضه می شود.

“کارخانه فولاد خرم آباد، باتولید انواع ورق‌های فولادی در ضخامت‌های مختلف بهترین محصولات را به‌بازار عرضه کرده است. ورق‌های فولادی ساخت این کارخانه در هشت ضخامت 15، 20، 25، 30، 40، 50، 60، 70 و 80 میلی‌متر تولید می‌شود. این مجتمع همچنین قادر به تولید انواع میلگرد با استانداردهای A1، A2، A3 و A4 است و برای تامین نیاز صنایع مختلف کشور تلاش می کند.”

آدرس، شماره تماس و دیگر اطلاعات کارخانه

در ادامه راه‌های ارتباطی با کارخانه فولاد خرم‌آباد آورده شده است:

آدرس کارخانه: استان لرستان، شهر خرم آباد، شهرک صنعتی شماره ۲

شماره تماس: 33426556-066 و 33435332-066

ایمیل: info@khstcom.ir

سخن پایانی

کارخانه فولاد خرم‌آباد با دارابودن انواع گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی، محصولات خود را مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند و جزء برندهای موفق در زمینه تولید ورق‌های فولادی است. این شرکت با استفاده از سیستم مکانیزه ارسال بار، همه سفارشات را در یک روز تکمیل و برای ارسال آماده می‌کند.

فولاد خرم آباد، نوع فعالیت: تولیدیمدیر عامل: حمید مقامی فررییس هیات مدیره: تاریخ تاسیس: 1385ناریخ عضویت: 1382محصولات: ورق گرم مشخصات محصول:
ظرفیت تولید: 350 هزار تن طرح های توسعه: دفتر مرکزی: تلفنهای دفتر مرکزی: نمابر دفتر مرکزی: نشانی کارخانه: خرم آباد- شهرک صنعتی شماره 2
تلفن کارخانه: 066-33426556نمابر کارخانه: 066-33426556

کارخانه فولاد خرم آباد «صدر فولاد» در سال 1382/1/21با مساحت ۴۰ هکتار تاسیس گردید، سالانه شش هزار تن فولاد تولید می‌کرد که حدود سال ۹۶ به دلایلی، خط تولید آن متوقف شد و حدود ۲۴۰ کارگر آن نیز از کار بیکار شدند.

کارخانه خرم‌آباد در زمینه تولید انواع ورق‌های سیاه نیز فعالیت می‌کند. اگر کمی با دنیای متالوژی و فلزات آشنا باشید می‌دانید که این ورق‌ها کاربردهای فراوانی در بازار دارند و بسیاری از شرکت‌ها از آن‌ها به‌عنوان مواد اولیه برای ساخت مقاطع فولادی و پروفیل‌ها استفاده می‌کنند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کرده‌ایم این ورق در سه حالت و سه استاندارد عرضه می‌شود و در زمینه‌های مختلف کاربردهای فراوانی دارد. اما منظور از ST و عدد 37 در کنار نام این ورق‌های فلزی چیست.در واقع این ورق به‌عنوان فولاد قابل‌استفاده در پروژه‌های ساختمانی با ST تعیین وضعیت می‌شود. از نظر استحکام این ورق در سه سطح 1، 2 و همین‌طور 3 دسته‌بندی‌شده و نوع فولاد آن استحکام مناسبی دارد. به همین دلیل در ساختمان‌سازی و پروفیل‌های ساختمانی مورداستفاده قرار گرفته است. عدد 37 نیز به معنای کنترل و استحکام کششی تا سطح 370 نیوتن بر میلی‌متر است. به همین منظور است که از این ورق‌ها در صنایع کشتی‌سازی، اسکله و بنادر استفاده می‌گردد. کارخانه خرم‌آباد تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنعت‌ها در ایران است.

درجه‌بندی ورق سیاه ST37 تولیدی کارخانه خرم‌آباد

سه درجه‌بندی کلی برای این نوع ورق‌ها در دنیا در نظر گرفته می‌شود. البته نوع آلیاژ این ورق‌ها در کشورهای اروپایی متفاوت است. اما ورق سیاه (ST37) در سه درجه نوع معمولی برای کاربردهای معمولی می‌باشد. نوع دوم در درجه متوسط برای به‌کارگیری در پروژه‌های مهم و مدل سوم که باکیفیت عالی است و در آن از فولاد آرام ریخته‌گری شده بهره گرفته شده است. درجه خلوص آن نسبت به انواع ورق‌های سیاه بالا است به جهت جوشکاری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کیفیت میلگرد فولاد خرم‌آباد

از این لحاظ محصولات کارخانه خرم‌آباد کاملاً استاندارد و قابل‌اطمینان است. لازم به ذکر است که از نظر قطر نیز محصولات خرم‌آباد در اندازه‌ها و ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شوند. از یک‌سوی دیگر، میلگردهای این کارخانه برای عملیات ساختمان‌سازی مناسب بوده و عمدتاً از نوع آج جناقی هستند. این میلگردها به‌هیچ‌ عنوان در آهنگری به کار گرفته نشده و تغییر شکل‌های فراوان روی آن‌ها صورت نمی‌پذیرد. به‌هرحال لازم به ذکر است که باتوجه‌به آلیاژ به‌کار رفته در میلگرد A3 کارخانه خرم‌ آباد نمی‌توان از آن‌ها برای جوش‌کاری استفاده نمود.

موضوع شروع به فعالیت مجدد این کارخانه طی سال گذشته بارها از سوی مسئولان و متولیان امر رسانه‌ای شده است و مسئولان هر کدام به نوعی یک تاریخ را برای افتتاح این واحد صنعتی اعلام کرده‌اند.

ورود اولین محموله

در سال گذشته «محمد رزم» رئیس کل دادگستری لرستان، «مهرداد ویسکرمی» نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و… تاریخ‌هایی را برای آغاز به کار این واحد تعطیل اقتصادی در مرکز استان اعلام کردند، تاریخ‌هایی که در موعد مقرر خود تحقق پیدا نکرد.

 

پیش از این نیز سیروس ابراهیمی معاون استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر از پای کار نیامدن سرمایه گذار این طرح برای آغاز فعالیت اجرایی آن انتقاد کرده بود، حالا مسئولان کارخانه خبر از ورود اولین محموله ۳۵۰ تنی شمش به این پروژه بعد از حدود شش سال تعطیلی و همچنین آماده تولید بودن آن تا ۲۰ روز دیگر خبر می‌دهند.

نادر احمد بیگی قائم مقام مدیرعامل کارخانه صدر فولاد خرم آباد در این رابطه، اظهار داشت: حدود ۳۵۰ تن شمش به عنوان مواد اولیه وارد کارخانه شده است.

وی عنوان کرد: در خط تولید نورد این کارخانه، در سه شیفت، ۱۷۰ نفر کارگر مشغول به کار خواهند شد.

پیگیری برای آغاز مرحله ذوب کارخانه

بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: بعد از وقفه و تعطیلی این کارخانه، سال ۱۴۰۰، کارخانه به گروه سرمایه گذاری دیگری واگذار شد.

 

وی، عنوان کرد: در راستای تعیین تکلیف بدهی‌های معوق این مجموعه به نظام بانکی و دستگاه‌های خدمات رسان، مصوبات متعددی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین رفع مشکلات این مجموعه در شورای تأمین استان در نظر گرفته شد.

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار داشت: ورود این میزان مواد اولیه در راستای تست اولیه کارخانه است.

وی عنوان کرد: امیدواریم این تست اولیه که جواب داد، با ورود مواد اولیه بیشتر، شاهد راه اندازی کارخانه باشیم.

 

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این مرحله، مرحله تولید میلگرد و کارکرد اولیه کارخانه صدر فولاد است و آنچه که ما به آن امید داریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کارخانه و راه اندازی بخش ذوب آن هم باشیم.

ویسکرمی، گفت: مرحله ذوب کارخانه، هم به لحاظ اقتصادی لحاظ اقتصادی به صرفه تر است و هم اشتغالزایی بیشتری دارد.

اطلاعات ثبتی

تاریخ تاسیس:
۱۳۸۲/۰۱/۲۱
وضعیت شرکت:
فعال
نوع شرکت:
سهامی خاص
آخرین آگهی روزنامه رسمی:
۱۴۰۱/۰۷/۱۹
شماره ثبت:
 9492
کد اقتصادی:
 411164171699
شناسه ملی:
 10861284591

آخرین آگهی‌های رسمی

روزنامه رسمی
۱۴۰۱/۰۷/۱۹
آگهی تغییرات شرکت مجتمع فولاد خرم اباد شرکت سهامی خاص به شماره ثبت 9492 و شناسه ملی 10861284591
روزنامه رسمی
۱۴۰۰/۰۹/۱۷
آگهی تغییرات شرکت مجتمع فولاد خرم اباد شرکت سهامی خاص به شماره ثبت 9492 و شناسه ملی 10861284591
روزنامه رسمی
۱۴۰۰/۰۹/۱۷
آگهی تغییرات شرکت مجتمع فولاد خرم اباد شرکت سهامی خاص به شماره ثبت 9492 و شناسه ملی10861284591

نایب رییس هییت مدیره از ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ تا ۱۴۰۱/۱۰/۱۶سمت های قبلی :عضو هییت مدیرهاز ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ تا ۱۴۰۱/۱۰/۱۶

عضو هییت مدیره از ۱۳۹۸/۰۸/۲۳ تا ۱۴۰۰/۰۸/۲۳

رییس هییت مدیره از ۱۳۹۷/۰۸/۱۰ تا ۱۳۹۹/۰۸/۱۱سمت های قبلی :نایب رییس هییت مدیرهاز ۱۳۹۷/۰۸/۱۰ تا ۱۳۹۹/۰۸/۱۱سمت های قبلی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.