پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه بوستان شاپوری خبر داد.

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه بوستان شاپوری خبر داد.

 وحید رشیدی که در جمه خبرنگاران سخن می‌گفت؛ پروژه مذکور را از پروژه‌های مشارکتی بین شهرداری خرم‌آباد و استانداری لرستان عنوان کرد و افزود: طبق حکم نهادهای قانونی قرار بود تا فاصله 25 متری پل شاپوری ساخت و ساز مسکونی انجام گیرد که با تلاش شبانه‌روزی و تهاتر املاک و پرداخت هزینه های گزاف، شهرداری خرم‌آباد موفق شد رضایت مالکین را جلب کرده و بدین ترتیب از محو و تخریب تدریجی یکی از مهم‌ترین اثار باستانی کشور (پل شاپوری) جلوگیری به عمل آورد.
شهردار خرم‌آباد تاکید کرد: بدون شک اگر در اطراف پل شاپوری خانه سازی انجام می‌شد نه تنها امکان ایجاد یک مجتمع گردشگری در اطراف این پل نبود بلکه این بنای مهم بیش از پیش به فراموشی سپرده می شد.
وی ادامه داد: متاسفانه اطراف این پل در طول سال‌ها بی‌توجهی به محل نخاله و زباله و مانداب‌های مشمئز کننده تبدیل شده بود و حل این معضل سال‌های سال دغدغه مدیریت شهری، دلسوزان شهر و بسیاری از شهروندان بود.
رشیدی با تشکر از مدیریت ارشد استان جهت همکاری بی‌شائبه در این پروژه مهم تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد بودجه مصوب دولتی ندارد و با پرداخت هزینه‌های سنگین نقدی و ملکی تملک املاک محدوده بوستان شاپوری، این‌نهاد مردمی فشار زیادی را متحمل گردید ولی با کمک دولت و استانداری محترم، شهرداری توانست به آرمان خود که همان ایجاد یک مجتمع گردشگری در اطراف این پل تاریخی بود، دست یابد.
وی یادآور شد: تلاش کرده‌ایم که فضای سبز و نوع گل‌ها و درختان بوستان شاپوری به گونه‌ای باشد که بر جذابیت‌های این مجموعه بیفزاید و با بافت کلی آن هماهنگ باشد.
 رشیدی با اشاره به مینیاتوری و هنری بودن بوستان شاپوری خاطرنشان کرد: بوستان مینیاتوری در شمال مجموعه گردشگری شاپوری حدودا 7هکتار مساحت دارد، مساحت دریاچه مربوطه نیز در حدود 5 هکتار بوده و حدود یک هکتار پیاده رو سازی در اطراف دریاچه انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد بوستان شاپوری و امکانات آن از جمله ماکت پل‌های تاریخی لرستان، کافی شاپ، نمازخانه و سایر امکانات تصریح کرد: احداث بوستان شاپوری علاوه بر ایجاد موازنه و تعادل در توزیع فضا های تفرجگاهی بین شمال و جنوب شهر، می‌تواند گامی هم در توسعه صنعت گردشگری مرکز استان باشد.
شهردار خرم‌آباد در پایان مجددا از کمک‌های دولت و مدیریت ارشد استان و سازمان همیاری شهرداری به عنوان پیمانکار پروژه قدردانی کرد.   97/6/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.