هتل کیو همچنان در بلاتکلیفی مطلق

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

هتل ۵ ستاره کیو همچنان در بلاتکلیفی مطلق

متاسفانه با وجود اینکه چندین سال از آغاز عملیات اجرایی هتل ۵ ستاره کیو خرم‌آباد می‌گذرد، اما تاکنون اقدامی برای احداث این مجموعه صورت نگرفته است.

به گزارش وارک نیوزاستان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است، به نحوی که بسیاری بر این عقیده‌اند که در صورت برنامه‌ریزی مناسب و همچنین تهیه زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توان شرایط را برای توسعه اقتصادی این دیار مهیا کرد.

با این وجود همچنان ضعف کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری به پاشنه آشیل توسعه این بخش در لرستان تبدیل شده، این در حالی است که در چند سال گذشته تلاش‌های زیادی برای تبدیل این دیار به مقصد گردشگری صورت گرفته است.

 به عنوان نمونه کمبود هتل را باید یکی از ضعف‌های زیرساختی در استان دانست، که همین موضوع باعث شده تا نتوان آنگونه که باید و شاید به مسافران و گردشگران خدمات‌رسانی کرد.

در سال‌های گذشته برای جبران این کاستی‌ها عملیات اجرایی احداث چندین هتل در شهر خرم‌آباد آغاز شد که نمونه بارز هتل‌های در دست احداث را باید هتل صخره‌ای، هتل بام، هتل،شاپورخواست،هتل پارسیان و همچنین هتل ۵ ستاره کیو دانست.

با وجود اینکه مسئولان استان اقدامات مناسبی برای تکمیل این مجموعه ها انجام داده‌اند اما همچنان بسیاری از این طرح‌ها به بهره‌برداری نرسیده که همین موضوع شرایط را برای توسعه صنعت گردشگری در لرستان دشوار کرده است.

هتل ۵ ستاره کیو در بهمن سال ۹۴ توسط جمع کثیری از مسئولان استان و همچنین معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کشور کلنگ‌زنی شد.

بسیاری در همان برهه بر این عقیده بودند که این هتل در مدت زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد و شاهد نقش ویژه آن در توسعه گردشگری در لرستان خواهیم بود.

عملیات این مجموعه در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۵۰ متر مربع و در زیربنای ۳۵ هزار متر مربع در ۱۳ طبقه با اعتبار حدود ۹۰۰ میلیارد ریال شروع شد که در همان روزها سرمایه‌گذاران طرح بر این عقیده بودند که با بهره‌برداری از آن در نوروز سال ۹۸ می‌توان با ظرفیت ۶۰ اتاق پذیرای مهمانان و مسافران بود.

با وجود تمامی مباحث اشاره شده اکنون از آن روزها یک سال و ۵ ماه می‌گذرد اما تاکنون هیچگونه اقدام عملی برای احداث این هتل ۵ ستاره صورت نگرفته که همین موضوع گلایه‌مندی شهروندان خرم‌آبادی را به دنبال داشته است.

بسیاری از شهروندان بر این عقیده‌اند که چرا مسئولان استان بدون پشتوانه کارشناسی اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌ها کرده و پس از آن اقدامی در جهت تعیین و تکلیف کردن ‌طرح‌ها صورت نمی‌گیرد.

به هر حال اکنون چند هتکار زمین در یکی از بهترین موقعیت‌های مکانی بعد از گذشت چند سال همچنان بلاتکلیف بوده و اقدامی برای حل و فصل این موضوع صورت نمی‌گیرد.

گلایه از کلنگ‌زنی‌های بی‌پشتوانه

در همین زمینه یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: در اواخر سال ۹۴ شاهد برگزاری مراسم مجلل کلنگ‌زنی هتل ۵ ستاره کیو در جوار دریاچه کیو بودیم و همین موضوع بارقه‌ای از امید را در دل مردم ایجاد کرد.

رضا عباسی ادامه داد: با این وجود اکنون بیش از چند سال از این موضوع می‌گذرد و حتی پیش از این نیز زمین محل اجرای طرح بلاتکلیف بوده و اقدامی برای احداث هتل در آن صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: چرا باید پس از گذشت چند سال همچنان شاهد بلاتکلیفی پروژه‌ای مهم باشیم، انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود پیدا کرده و شرایط را تعیین و تکلیف کنند.

ضرورت تکمیل هتل‌های در دست ساخت خرم‌آ‌باد

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی نیز در همین راستا بیان کرد: اکنون چند هتل در شهر خرم‌آباد در دست احداث هستند اما بسیاری از آنها هنوز به بهره‌برداری نرسیده و حتی شاهد بلاتکلیفی آنها هستیم.

احمد امیدی ادامه داد: به همین دلیل تسریع در روند تکمیل این پروژه‌ها از مهمترین خواسته‌های به حق مردم بوده و مسئولان باید در این زمینه گام بردارند.

واگذاری زمین در گذشته به سرمایه‌گذار

استاندار لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: در گذشته زمین مورد نیاز برای احداث هتل کیو تحویل سرمایه‌گذار این پروژه داده شده بود.

هوشنگ بازوند ادامه داد: پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم در لرستان، به سرمایه‌گذار اعلام شد که باید شرایط را برای احداث این هتل فراهم کرده و در غیر اینصورت اقدامات لازم برای باز پس‌گیری زمین مجموعه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مالک پروژه تا اکنون ۳ یا ۴ سرمایه‌گذار برای مشارکت در احداث طرح به ما معرفی کرده که البته این افراد دارای اهلیت لازم برای مشارکت در این طرح نبودند و حتی هفته گذشته یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان برای مشارکت در احداث این هتل ورود پیدا کرده که به نظر می‌رسد این فرد نیز اهلیت لازم را نداشت.

تعیین و تکلیف نهایی طرح در روزهای آینده

استاندار لرستان بیان کرد: به نظر می‌آید بعد از تعطیلات آخرین اتمام حجت با سرمایه‌گذار طرح صورت خواهد گرفت و در صورتی که این فرد نتواند به تعهدات خود عمل کند از طریق مراجع قضایی زمین مورد نظر از وی پس گرفته می‌شود.96/9/26

گزارش از علی عبداله‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.