نگهداری بیش از 12 هزار شی تاریخی در گنجینه قلعه فلک‌الافلاک

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

نگهداری بیش از 12 هزار شی تاریخی در گنجینه قلعه فلک‌الافلاک

فرمانده یگان حفاظت از میراث‌فرهنگی لرستان از نگهداری بیش از 12 هزار شی تاریخی در گنجینه قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

 عباس دولتشاهی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تشکل‌های مردمی غرب کشور که در سالن اجتماعات میراث فرهنگی در حال برگزاری است، بیان کرد: خوشبختانه لرستان با داشتن 2 هزار و 333 اثر تاریخی و فرهنگی معادل یک پانزدهم آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهند که قدمت زندگی بشر در لرستان 57 هزار سال می‌رسد و این استان یکی از زیستگاه‌های اولیه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: در یگان حفاظت میراث فرهنگی علاوه بر وظیفه ابلاغی از سال گذشته یک رویکرد فرهنگی برای حفاظت از میراث فرهنگی را آغاز کرده‌ایم.

دولتشاهی اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 100 دانش‌آموز در مقطع دبیرستان و هزار و 700 نفر در مقطع دانشگاه آموزش دیده‌اند و توانسته‌ایم در حوزه فرهنگی و اجتماعی گام‌های مناسبی برداریم.

وی بیان کرد: برای تامین امنیت گردشگران و حفاظت از آثار تاریخی که امانت گذشتگان هستند استفاده از ظرفیت مردمی غیر قابل انکار است.

این مسئول افزود: گردشگری یک موضوع فرابخشی است و برای تبدیل به مقصد گردشگری نیازمند به استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، سمن‌های اجتماعی و تمامی دستگاه‌ها هستیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: باید زیبایی‌های استان‌های غرب کشور را به خوبی برای گردشگران به نمایش گذاشت که در این راستا نقش سمن‌های مردمی بسیار مهم است.

دولتشاهی در ادامه با اشاره به نگه‌داری 12 هزار قلم شی تاریخی در گنجینه فلک‌الافلاک، افزود: در حوزه حفاظت و پیشگیری از جرائم میراث فرهنگی در دو سال گذشته مقام اول کشور توسط لرستان کسب شده است و شاهد کشف و ضبط 187 فلزیاب و گنج یاب هستیم.    96/12/7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.