نامه انجمن‌ها به استاندار: از زمین‌خواری احتمالی در خرم‌آباد جلوگیری کنید

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
نمایندگان برخی از انجمن‌های مردم‌نهاد خرم‌آباد در واکنش به واگذاری احتمالی برخی از اراضی پارک صخره‌ای به سرمایه‌گذار هتل، به استاندار لرستان نامه نوشتند.
به گزارش یافته، در نامه شماره 1010 به تاریخ 10 خرداد 97 که به امضاء نمایندگان بیش از 20 انجمن مردم‌نهاد لرستان رسیده، از ” صید موسی خادمی” استاندار لرستان خواسته‌شده تا از واگذاری احتمالی بخش‌های جدیدی از پارک صخره‌ای خرم‌آباد به سرمایه‌گذار هتل، خودداری شود.
در بخش‌هایی از این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار پایگاه خبری یافته قرارگرفته، ضمن تشریح مراحل واگذاری ساخت هتل صخره‌ای به سرمایه‌گذار جدید توسط استاندار سابق لرستان (در سال 94)، آمده است:
در اقدامی نامتعارف تلاش شده تا 12 هزار مترمربع از زمین‌های پارک صخره‌ای، یعنی تمامی عرصه پارک را به سرمایه‌گذار جدید واگذار نماید. این در حالی است که تمام اتفاقات مربوط به این موضوع توسط مراجع محترم قضایی به‌شدت نظارت می‌شود، اما برخی مدیران تلاش می‌کنند تا اقدام نامتعارف قبلی را ادامه دهند و قصد دارند این زمین‌خواری را در شهر خرم‌آباد عملی سازند.
در ادامه این نامه آمده است، این اتفاقات در حالی صورت  می‌گیرد که مکاتبه شماره 299276/320 مورخ 21/12/96 وزارت راه و شهرسازی به‌وضوح و روشنی اعلام نموده عرصه پارک صخره‌ای عمومی بوده و متعلق به مردم است و به‌هیچ‌وجه نباید واگذار گردد؛ لذا، این‌جانبان مدیران عامل، دبیران و اعضاء فعال سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان خرم‌آباد ضمن استقبال از راه‌اندازی هتلی مجلل و باشکوه در خرم‌آباد، از جنابعالی مصرانه تقاضا داریم به موارد ذیل توجه ویژه مبذول فرمایید:
از این اقدام با جدّیت ممانعت به عمل آورید و به معاونت امور اقتصادی و معاونت امور عمرانی، همچنین به مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست سازمان برنامه‌وبودجه جداً تذکر دهید از امضاء هرگونه صورت‌جلسات تعهدآور خودداری نمایند.
طی بیش از سه سال که هتل به سرمایه‌گذار جدید واگذار گردیده نه‌تنها هیچ اقدام اساسی برای تکمیل ساختمان اصلی هتل انجام نگرفته بلکه بجای آن در اقدامی عجولانه و بدون مجوز تعداد کثیری درختان 25 و 30 ساله پارک قلع‌وقمع شده است. لازم و ضروری است خسارات هنگفت این عمل غیرقانونی و ضد محیط زیستی توسط کارشناسان بررسی و خسارات آن وصول گردد.
جناب آقای استاندار!
ضروری می‌دانیم جنابعالی دستور فرمایید جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان خرم‌آباد تشکیل تا در دیداری حضوری این زمین‌خواری را تشریح نموده و مسائل و جزئیات بیشتری را به استحضار حضرت‌عالی برسانند.
در پایان، به استناد نامه فوق‌الذکر دفتر نظارت بر توسعه طرح‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در صورت هرگونه واگذاری و عدول از کارشناسی به عمل آمده، امضاء کنندگان این مرقومه حق خود می‌دانند در راستای استیفای حقوق حقه شهروندی تا وصول نتیجه نسبت به پی‌گیری مطالبه حقوق تضییع‌شده احتمالی مردم اقدام نمایند.  97/3/12

نمایندگان انجمن های مردم نهاد لرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.