معاون رئیس‌جمهور از «فلک‌الافلاک» دیدن کرد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه
معاون رئیس‌جمهور از قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» در خرم‌آباد بازدید کرد.
 جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عصر امروز چهارشنبه از قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» در مرکز لرستان بازدید کرد.
در این بازدید «سید موسی خادمی» استاندار لرستان، معاون اقتصادی استاندار و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان حضور داشتند.
بررسی مسائل و مشکلات استان لرستان در حوزه کاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور، کلنگ زنی یک واحد گاوداری هزار رأسی، بازدید از مجتمع کشت و صنعت، کلنگ زنی فاز سه و چهار گلخانه هیدروپونیک و شرکت در شورای اداری لرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر «جمشید انصاری» معاون رئیس‌جمهور در استان است.
بنابراین گزارش، قلعه باستانی فلک‌الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.
زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک‌الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.
این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل‌بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته‌شدن شهر جدید خرم‌آباد این قلعه نیز بنام خرم‌آباد معروف شد و احتمالاً نام فلک‌الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.
این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی است و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است 97/4/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.