لرستان مستعد برای سرمایه گذاری

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

لرستان مستعد برای سرمایه گذاریقلعه "فلک الافلاک" لرستان شاهکار معماری جهان+فیلم و تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

لرستان به لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جنوب به شمال و غرب به شرق بسیار مستعد برای حضور سرمایه گذاران است.به گزارش لرم و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان “سید موسی خادمی” در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اعضای اتاق بازرگانی ایران و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این استان با قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی ، آب فراوان و معادن غنی ، زمینه مناسبی برای انجام سرمایه‌گذاری با ارزش افزوده بالا دارد.

وی با بیان اینکه اکنون زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در استان تا حدود زیادی شکل گرفته و در حال آماده شدن است، افزود: بخش عمده جاده‌های ارتباطی و محورهای اصلی مواصلاتی لرستان اکنون چهار بانده هستند.

خادمی با بیان اینکه لرستان از لحاظ تولید برق بدلیل نزدیکی به خطوط لوله نفت در منطقه برای تأمین سوخت‌های فسیلی مشکلی ندارد اظهار داشت:در حوزه‌های نفتی، پالایشگاهی و پتروشیمی لرستان یک استان قابل توجه است.

استاندار لرستان همچنین اضافه کرد: استان در حوزه صنایع تبدیلی فرآوری محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه گذاری دارد.

خادمی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی خاصی در استان به عمل می‌آید که زمینه صادرات آن به خارج از کشور با سرمایه گذاری فراهم می‌شود، اظهار داشت: گیاهان دارویی از استعدادهای لرستان است و با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند یکی از قطب‌های مهم کشور باشد.

به گفته وی شرکت‌های داروسازی فعالی در لرستان وجود دارد که محصولات آنها در سایر نقاط کشور توزیع می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه آبزیان و پرورش ماهیان سردابی رتبه نخست کشور متعلق به لرستان است، گفت: لرستان با سرمایه گذاری می‌تواند به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد به قطب پرورش ماهیان سردابی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع سنگ استان در کشور به خوبی شناخته شده و در حوزه کسب و کار جدید سنگ مانند تولید کاغذ از سنگ آماده استقبال از سرمایه گذاران است، گفت: در سال‌های اخیر با حضور بخش خصوصی پروژه‌های قابل توجهی آغاز به کار کرده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دلایل عدم حضور سرمایه‌گذاران در استان به عنوان یک طرح توسط اتاق بازرگانی پیگیری شود، افزود:لرستان نیازمند یک نهاد با ماهیت سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف است. 99/11/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.