عملیات مرمت پل گپ خرم آباد آغاز شد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

عملیات مرمت پل گپ(پل صفوی) خرم آباد آغاز شد

محمد رضا اسدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه پل گپ خرم آباد به شماره 2354 در سال 78 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است ،افزود:
برای حفاظت و مرمت این اثر تاریخی و ساماندهی این محور گردشگری 12میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
به گفته وی پل گپ یا پل صفوی بر روی رودخانه شهر خرم آباد بنا شده و یکی از بناهای عام المنفعه شهر خرم آباد به شمار می رود که از دوره صفوی تاکنون کاربری خود را به خوبی حفظ کرده است.
اسدی اظهار کرد: اقدامات مرمتی و احیای این فاز بنای پل شامل جمع آوری عناصر بتنی ، پیگردی و اجرای طرح باز زنده سازی دهانه ها و بخش شاه نشین تخریب شده پل، جمع آوری الحاقات و بارگیری مواد حاصله از عملیات مرمت، تمیزکاری محیط و نمای پل می باشد.
به گفته وی ترمیم و تعویض مصالح آسیب دیده چشمه طاق های مورد تردد وسایط نقلیه با آجر سنتی و مطابق الگو اولیه، خالی کردن بند های فرسوده و اجرای بند کشی با ملات ماسه و سیمان و شن شسته الک شده در نما، ساماندهی و محوطه سازی پیرامونی پل نیز انجام خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: پس از پایان عملیات مرمتی ، این پل به یک محور گردشگری تبدیل خواهد شد و با جایگزین نمودن یک پل در بالا دست، فقط برای تردد پیاده از آن استفاده می شود.
اسدی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین ، در کف عرشه این پل ترک هایی ایجاد شده اما خوشبختانه تاکنون هیچگونه ریزشی در این پل وجود نداشته است.
استان لرستان دارای پتج هزار اثر تاریخی است که بیش از 2هزارو 300 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 25/10/95

فرستنده: *
پست الکترونیک:
ارسال یادداشت:
کد امنیتی
ارسال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.