عملیات اجرایی بلندترین سد بتنی دوقوسی جهان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

عملیات اجرایی سد «بختیاری» لرستان تا پایان امسال شروع می‌شود

خرم آباد – استاندار لرستان از آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری در این استان تا پایان امسال خبر داد.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با حبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به وضعیت پروژه سد بختیاری در لرستان اظهار داشت: در حال حاضر کار اجرایی این سد از سوی دو شرکت کره ای در استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات برای عملیاتی شدن سد بختیاری در دو راستا در دستور کار وزارت نیرو است عنوان کرد: تامینمنابع و همچنین بحث قرار داد سد بختیاری با دو شرکت کرده ای از جمله این دو دستور کار است.

استاندار لرستان با بیان اینکه بنا به پیگیری صورت گرفته در آینده نزدیک در شورای اقتصاد منبع مالی آن تامین و قرار داد سد بختیاری منعقد می شود گفت: آنچه که مسلم بوده و خروجی آن برای مردم باید مشخص شود این بوده که قرار دادها تا پایان امسال منعقد و عملیات اجرایی این سد شروع شود.

سد بختیاری با ارتفاع ۳۲۵ متر و طول تاج ۵۰۹ متر به عنوان بلندترین سد بتنی دوقوسی جهان معرفی شده و در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد و در ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس احداث خواهد شد و ساختگاه آن در مجاورت ایستگاه تنگ پنج راه آهن سراسری قرار دارد و به گفته مجری طرح تا کنون برای ساخت این سد که با ظرفیت ذخیره سازی پنج میلیارد و ۲۰۰ میلون متر مکعب، پس از سد کرخه بزرگترین دریاچه مصنوعی ذخیره آب کشور خواهد بود بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع بتن ریزی شده است.20/10/95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.