طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اتفاقی بی نظیر بود

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اتفاقی بی نظیر بود

 مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح تطویل و توسعه فرودگاه خرم آباد از ابتدای زمان ساخت این فرودگاه تا به امروز نه کم نظیر بلکه بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی علیخانی روز شنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان در دفتر این خبرگزاری افزود: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد یکی از مهمترین برنامه های اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان لرستان است.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن، با بهترین کیفیت و بیشترین حجم عملیات انجام شد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص میزان اعتبار لازم برای اجرای این طرح افزود: مبلغ این قرارداد 630 میلیارد ریال بود که تاکنون 400 میلیارد ریال آن هزینه شده است و مابقی نیز در طول اجرای طرح هزینه می شود.
وی درخصوص رعایت استانداردهای لازم در اجرای این طرح گفت: استانداردهای فرودگاه خرم آباد با فرودگاه مهرآباد برابری می کند.
علیخانی افزود: PCN(عدد نشان دهنده میزان مقاومت باند پرواز) در نظر گرفته شده برای فرودگاه خرم آباد 67 در نظر گرفته شده بود ولی در آزمایشات انجام شده در بخش های تطویل و تقویت باند اعداد 82 و 80 کسب شد.
وی بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در شهرستان خرم آباد را عاملی تعیین کننده در نحوه مقاوم سازی باند پرواز فرودگاه عنوان کرد و گفت: به دلیل بالا بودن سطح این آبها در 2 طرف تمام طول باند و سه مقطع عرضی، زهکشی مسیر به صورت کامل انجام شد و عملیات استریپ سازی دوطرف باند به پایان رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی افزود: در مدت 103 روز، 92 هزار تن آسفالت اجرا کردیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود؛ همچنین در طول مدت طرح، 16 هزار متر اکرون فرودگاه بازسازی شده است.
وی از بهره برداری ساختمان هواشناسی فرودگاه خرم آباد خبر داد و گفت: ساخت پاویون و همچنین بحث توسعه سالن ترانزیت فرودگاه نیز در دستور کار است.
با اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه فراهم شده است.96/1/19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.