شهرداری شهر قدیم،کلید توسعه گردشگری شهری

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

شهرداری شهر قدیم،کلید توسعه گردشگری شهری

بافت‌های قدیمی بعنوان ظرفیتی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصاد مورد استفاده قرار می‌گیرند اما تا کنون در لرستان به بافت قدیمی شهرها که می‌تواند راهکاری برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی باشد، توجه نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ،استان لرستان و شهر خرم‌آباد به واسطه پیشینه تاریخی خود از دیرباز محل سکونت بوده‌اند و از همین رو امروز در دل این شهرها بافت‌های تاریخی وجود دارد.

در بسیاری از شهرها بافت‌های قدیمی و تاریخی پتانسیلی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصاد مورد استفاده قرار می‌گیرند اما تا کنون در لرستان به بافت قدیمی شهرها که می‌تواند راهکاری برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی باشد، توجه نشده است.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به توجه و احیاء بافت‌های فرسوده در لرستان کمک کند ایجاد بلدیه یا شهرداری شهر قدیم در دل شهرداری‌ها است.

بلدیه واحدی است که در شهرداری ایجاد شده تا امور مربوط به احیاء، حفظ و بازسازی بافت‌های قدیمی را پیگیری کند که این کار باید با همکاری با میراث فرهنگی صورت گیرد تا در نهایت منجر به توسعه گردشگری و حفظ این میراث ارزشمند شود.

متاسفانه وضعیت بافت قدیمی شهر خرم‌آباد امروز وضعیت مناسبی ندارد و بنا بر اخبار موثق سالانه شاهد تخریب و نابودی بخشی از این میراث گران‌بها هستیم.

بدون شک ایجاد شهرداری شهر قدیم راهکاری خوب است که می‌تواند تا حدودی دردی از بافت‌های موجود را دوا کند.

بر همین اساس روز گذشته استاندار لرستان در جلسه بررسی وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهری اشاره‌ای داشت بر ایجاد شهرداری بافت تاریخی در دل شهرداری‌های استان که این می‌تواند نویدی باشد برای کسانی که دغدغه این میراث مهم را دارند.

امید می‌رود با توجه به اهمیت موضوع و تأکید استاندار بر ایجاد بلدیه در شهرداری‌ها در اسرع وقت شاهد تحقق این موضوع از سوی شهرداری‌های استان لرستان و به‌ویژه شهرهای قدیمی چون خرم‌آباد و بروجرد باشیم.

بدون شک با ایجاد بلدیه و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بافت‌های تاریخی را احیا نموده و از آنها در جهت توسعه گردشگری و در پی آن اقتصاد منطقه استفاده کرد.   97/1/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.