شرکت داروسازی جهانگیر عنوان واحد تحقیق برتر کشور 

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

 شرکت داروسازی جهانگیر عنوان واحد تحقیق برتر کشور

یک شرکت داروسازی در لرستان عنوان واحد تحقیق برتر کشور را کسب کرد

 براساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور شرکت دانش بنیان داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در سال ۹۹ موفق به کسب عنوان واحد « تحقیق و توسعه برتر واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی ایران » شد.

 شرکت داروسازی دکتر جهانگیر از جمله واحدهای باسابقه، علمی و فناور کشور و استان لرستان است که توانسته در گذر سال ها تولید باکیفیت و به روز، بخش قابل توجهی از نیازهای محصولات آرایشی و بهداشتی کشور در حوزه پوست ، مو و دهان و دندان را به خوبی تامین کند.
در این راستا پس از آغاز به کار پارک های علم و فناوری در سطح کشور و استان لرستان واحد تحقیق و توسعه این شرکت در پارک لرستان استقرار یافت و با تشکیل تیم تحقیق و توسعه متشکل از نیروهای علمی، جوان و بومی به ارائه تحقیقات و پژوهش های بنیادی در حوزه گیاهان دارویی و مواد طبیعی پرداخت و تولیدات متنوعی را وارد بازار کرد.
این شرکت در طی سالهای اخیر عناوین و افتخارات بزرگ ملی و استانی را کسب کرده و با ارائه رویکردهای نوین، توجه به نیازهای جامعه هدف و تاکید بر مزیت های رقابتی به عنوان یکی از فعال ترین واحدهای صنعتی کشور، قابلیت ها و توانمندی های خود را به اثبات رسانده است.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر در این زمینه گفت: فرآیند ارزیابی شرکت ها شامل چند بخش مجزا از جمله بررسی اثرات تحقیق و توسعه در میزان فروش، اصلاح فرآیندها، بهره وری، چشم انداز راهبردی شرکت و تاثیر تحقیق و توسعه در عملکرد سایر بخش های مجموعه بود.
سیامک بیرانوند افزود: با توجه به رویکرد مثبت مدیریت ارشد مجموعه به فرآیندهای مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان، اثرات قابل توجهی در بخشهای مختلف شرکت به واسطه فعالیت واحد تحقیق و توسعه، مشهود است که انعکاس آنها در فرم های ارزیابی مرکز تحقیق و توسعه برتر کشور دارای امتیاز قابل توجهی بود و منجر به انتخاب مرکز تحقیق و توسعه شرکت داروسازی دکتر جهانگیر در این دوره شد.
وی ادامه داد: نقش تحقیق و توسعه شرکت در تعیین چشم انداز و سیاست های کلی شرکت بسیار پررنگ بود و به دلیل استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه همکاران شاغل در این بخش، توسعه کمی و کیفی قابل توجهی در محصولات تولیدی شرکت، صورت گرفته است.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر اظهار داشت: خوشبختانه با وجود مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید کشور به دلیل عملکرد مناسب مجموعه و اعتماد مدیریت مجموعه به بخش تحقیق و توسعه ، شاهد رشد اشتغال و افزایش میزان فروش در محصولات شرکت بوده ایم.
بیرانوند گفت: نیروهای بخش تحقیق و توسعه این شرکت از نیروهای خلاق ، پژوهشگر، ایده پرداز و تحصیلکرده دانشگاهی بوده و با تلاش و همیت شبانه روزی در کنار توسعه تحقیقات کاربردی، توانسته است این عنوان را در سال جهش تولید به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانش فنی تولید محصولات شرکت در تمامی مراحل توسط واحد تحقیق و توسعه تدوین و ثبت می‌شود و برای این منظور ، شرکت متکی به سایر مراکز خارج از شرکت نیست، همچنین به دلیل توانایی قابل توجه بخش تحقیق و توسعه داروسازی دکتر جهانگیر، دانش فنی تولید محصولات زیادی را از سایر شرکتها بر عهده گرفته است.
بیرانوند تصریح کرد: این بخش موفق به اخذ دانش فنی تولید محصولات متعددی برای برندهای معتبری در سطح کشور شده است که این امر نشان دهنده توانایی بالای بخش تحقیق و توسعه شرکت در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی و داروهای گیاهی است.
وی گفت: به دلیل شرایط ویژه حاکم بر فضای تولید در کشور نیاز به توانمندسازی بخش تحقیق و توسعه در صنایع مختلف احساس شده و این امر می تواند زمینه ساز جهش های مناسبی در این زمینه برای صنعت کشور باشد.
وی اظهار داشت: سازمان ها و نهادهای دولتی متعددی در این روند موثر هستند ولی علیرغم وجود این احساس نیاز ، موازی کاری در بخش های مختلف می تواند آسیب های فراوانی به روند تحقیق و توسعه صنعت کشور وارد نماید.
بیرانوند افزود: به هر روی انتظار می رود با تقویت یک نگاه تخصصی در این بخش و پرهیز از موازی کاری ، برآیند نیروهای موجود در این عرصه با هم افزایی هرچه بیشتر، سبب جهش بخش تحقیق و توسعه صنایع، کاهش هدررفت منابع و جلوگیری از خام فروشی در منابع کشور شود.
وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در این مسیر ارتباط کم بین مراکز آموزشی و دانشگاه ها با بخش تحقیق و توسعه صنایع است که سبب اتلاف منابع در هر دو بخش و کندی توسعه محصولات مبتنی بر دانش روز در کشور شده است.
مراسم معرفی این شرکت به صورت ویدیو کنفرانس ۲۴ آذر ماه ۹۹ انجام شد.
شرکت داروسازی بهد اشتی دکتر جهانگیر با بیش از ۳۵ سال سابقه در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه گیاهان دارویی و مواد طبیعی محصولات خود را با سه برند پرمون ، هربکس و پرونایس روانه بازارهای داخلی و خارجی کرده و فرصت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.  99/9/25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.