خرم آباد در مسیر یک انتخاب جهانی است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

خرم آباد در مسیر یک انتخاب جهانی است

 دبیر جشنواره ملی روله گفت: خرم آباد در مسیر انتخاب بعنوان شهر جهانی کودک خلاق قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حامد رشنوزاده روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی جشنواره ملی روله در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان این مطلب در خصوص شروط تحقق این مهم اظهار کرد: در نخستین گام نمایندگان یونسکو و آیسسکو در جشنواره روله از نزدیک همه شرایط و ظرفیت های انسانی را بررسی خواهند نمود اما تحقق آن منوط به وجود کیفیت بالای زیرساخت های لازم مانند هتل ها، امکانات فرودگاهی، شرایط مناسب اقلیمی، رفاهی، پست و حمل و نقل و از همه مهمتر مسائل امنیتی است.
رشنوزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های جشنواره ملی روله پرداخت و گفت: این جشنواره در سه بخش نقاشی، خوشنویسی و متون ادبی در روزهای دهم و یازدهم ماه جاری در خرم آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود: تا کنون 716 اثر از کودکان و نوجوانان خلاق 21 استان به دبیرخانه ارسال شده که داوران هم اکنون در حال بررسی این آثار می باشند.
رشنوزاده ادامه داد: در کنار مسابقات، برنامه هایی نیز در بخش خلاقیت در نظر گرفته ایم که از مهمترین آنها می توان به اجرای کنسرت 40 نفره کودکان، کارگاه سفال، دیوار نقاشی، بازی های بومی محلی، کارگاه نجوم و طرح پیشگیری از تنبلی چشم اشاره کرد.
دبیر جشنواره ملی روله گفت: در این جشنواره از 20 دانش آموز مؤلف و 10 دانش آموز مخترع که در جشنواره هایی مانند خوارزمی و جابر حائز رتبه های ممتاز شده اند تقدیر به عمل می آید.
لازم به توضیح است که واژه روله در گویش لری به معنای عزیز و جگرگوشه انسان می باشد و به گفته دبیر این جشنواره تلاش شده که علاوه بر انتخاب یک نام محلی، برندسازی نیز در دستور کار قرار گیرد چراکه در صورت موفقیت این جشنواره، در سال های آتی برگزاری آن بصورت بین المللی خواهد بود.   96/12/8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.