خرم‌آباد، مرکز و محور هم‌افزایی قوم لُر

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
استاندار لرستان گفت: خرم‌آباد می‌تواند به‌عنوان مرکز و محور هم‌افزایی قوم لر عمل کند.
 سید موسی خادمی در آیین افتتاحیه و اولین شب از جشنواره‌ی موسیقی لری که در باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد برگزار می‌شود، گفت: بدون هیچ‌گونه تعصبی اعتقاددارم لرستان و خرم‌آباد می‌تواند به‌عنوان مرکز و محور هم‌افزایی قوم لر ایفای نقش کند.
وی افزود: برگزاری این جشنواره علاوه بر هم‌افزایی بیشتر استان‌های لر نشین کشور، موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان و شادی و نشاط در سطح جامعه می‌شود.
استاندار لرستان در پایان خاطرنشان ساخت: هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به‌خوبی از پس اجرای این جشنواره برآمده و به‌صورت کاملاً هماهنگ جشنواره‌ی موفقی را برگزار کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین افتتاحیه و نخستین شب از جشنواره‌ی موسیقی لری، گفت: هنر موسیقی یکی از کامل‌ترین و رساترین هنرها، در جهت ماندگاری اندیشه و تفکر است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، ضمن خیرمقدم به هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد، گفت: مردم بهترین مشوقان اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری طی چند سال اخیر در استان بوده‌اند که همواره با حضور گسترده‌ی خود موجب دلگرمی ما بوده و هستند.
وی افزود: این جشنواره به پیشنهاد استاندار لرستان شکل گرفت و دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به‌عنوان مجری این رویداد فعالیت دارند و نزدیک به ١٠ اداره کل و سازمان دیگر در برگزاری آن همکاری کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ابراز داشت: این جشنواره به مدت ۵ شبانه‌روز از ساعت ١٨ تا ٢٠:٣٠ و ٢١ تا ٢۴ در بخش‌های موسیقی صحنه‌ای، موسیقی آیینی و نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان ١١ استان لر نشین کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و باهدف ترویج فرهنگ و هنر استان و تعامل با سایر استان‌های لر نشین کشور و همچنین در راستای تحقق بخشیدن به شعار ریاست‌جمهور که سال ٩٧ را سال شادی و نشاط دانسته‌اند با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر این فرموده‌ی مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) که فرموده‌اند « هر تفکر و اندیشه‌ای اگر می‌خواهد ماندگار باشد باید در قالب هنر قرار بگیرد و در غیر این صورت نه اثرگذار است و نه ماندگار »، تصریح کرد: انسان یعنی اندیشه و هر اندیشه‌ای اعم از اقتصادی، علمی، سیاسی، دینی و … چنانچه در تقابل باهنر نباشند و از قالب هنر بهره ببرند از ماندگاری و تأثیر بیشتری برخوردار خواهند بود.
هنر موسیقی یکی از کامل‌ترین و رساترین هنرها، در جهت ماندگاری اندیشه و تفکر است.   97/5/23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.