حمایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از شش پروژه لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 1 دقیقه

حمایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از شش پروژه لرستان

استاندار لرستان گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از شش پروژه استان حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سید موسی خادمی در جلسه مشترک «شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را می‌توان مهم‌ترین کمیسیون نامید، اظهار کرد: این کمیسیون از حیث نیازها و مشکلاتی که استان‌هایی مانند لرستان دارد نقش موثری داشته و می‌تواند در بهبود وضعیت استان‌هایی مانند لرستان کمک کند.
وی با بیان اینکه در آستانه تدوین بودجه سال 97 قرار داریم، ادامه داد: تغییر در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور یک ضرورت است.
خادمی اضافه کرد: امتیازاتی برای مناطق محروم مانند منابع توزان در نظر گرفته شده که تخصیص داده نمی‌شوند که این موضوع باعث مشکل در روند امور می‌شود.
استاندار لرستان تاکید کرد: باید اعتبارات مناطق محروم چند درصد بالاتر از میانگین کشوری باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد را در رابطه با بخش خصوصی، بانک‌های بخش خصوصی دارند، افزود: این بانک‌ها بیشترین منابع را از مناطق جمع‌آوری می‌کنند اما ریالی تخصیص نمی‌دهند.
خادمی یادآور شد: وظیفه دولت است که تنظیم سود بخش‌ها را انجام دهد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه امیدواریم با حمایت کمیسیون برنامه و بودجه مشکلات شش پروژه استان حل شود، تصریح کرد: راه آهن دورود – خرم‌آباد- اندیمشک با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و نیاز به ۳۶۰۰ میلیارد، راه آهن ازنا- الیگودرز- اصفهان با ۳۰ درصد پیشرفت و نیاز به ۱۳۰۰ میلیارد اعتبار و آزادراه خرم‌آباد- بروجرد- اراک که ۴۵ درصد پیشرفت دارد و ۹۶۰ میلیارد پول می‌خواهد از جمله این شش پروژه است.
وی گفت: بخشی از کریدور غرب در حوزه خرم‌آباد- نورآباد با ۸۵ درصد پیشرفت و فرودگاه خرم‌آباد طرح‌هایی هستند که نیاز به توجه کمیسیون برنامه بودجه دارند.  96/7/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.