جشنواره جایزه ،حنجره طلایی و سلطان آواز زاگرس

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

جشنواره جایزه ، حنجره طلایی و سلطان آواز  زاگرس

موسیقی لرستان مدیون مردی است که در دهه 40 با صدای اهورایی خود موسیقی لرستان را به ایرانیان شناخت و صدای جادویش آنچنان بود که مرزهای جغرافیایی را درهم نوردید و موسیقی ناب لری را به گوش جهانیان رساند.
‌به گزارش ایسنا‌، مردی که موسیقی لری با خون و پوست وی عجین بود و با صدای رسایش وجود آدمی را تسخیر می‌کرد، زنده یاد ‌”رضا سقایی” در دیار مفرغ‌ و بلوط و ترانه متولد شد و دوشادوش ‌مردمان سرزمینش در غم و شادی‌هایشان چیزی کم نگذاشت، در این دیار ماند و در همین دیار نیز به جایگاه ابدیش پرواز کرد.

اکنون که چندین سال از درگذشت «حنجره طلایی» و «سلطان آواز» زاگرس می‌گذرد، ولی هنوز یاد و خاطره وی در یادها و اذهان مردمان این دیار بوده و برگزاری جشنواره جایزه استاد رضا سقایی نیز دلیلی بر این مدعاست.
امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان در این خصوص گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است جشنواره جایزه استاد رضا سقایی برگزار ‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به سالگرد هنرمند فقید استاد رضا سقایی جشنواره جایزه این هنرمند نامی برگزار می‌شود.

عباسیان با اشاره به استقبال بی نظیر هنرمندان و هنرجویان از این جشنواره، افزود: 35 اثر از کل استان لرستان به این جشنواره ارسال شده و از بین 35 اثر 20 اثر برگزیده شده است.

وی بیان کرد: جشنواره جایزه استاد رضا سقایی قرار است 13 مرداد با حضور هنرمندان و اساتید مطرح استان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شود. 96/5/11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.