جایگاه مطلوب مطبوعات استان در سطح ملی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 جایگاه مطلوب مطبوعات استان در سطح ملی

معاون فرهنگی ارشاد لرستان با اشاره به فعالیت ۱۳خبرگزاری در استان گفت: جایگاه مطبوعات لرستان در سطح ملی مطلوب است کمااینکه رسانه‌ها زبان گویای جامعه هستند.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، شیرزاد بسطامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطبوعات لرستان در قیاس با مطبوعات استان‌های هم‌جوار چیزی کم ندارند کمااینکه حاصل فعالیت‌های روزنامه نگاران باعث کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌ای شده و استان از حیث رسانه و مطبوعات جایگاه بسیار خوبی در سطح ملی دارد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون ۸۱ نشریه چاپی، ۳۶پایگاه خبری و  ۱۳سرپرستی خبرگزاری در لرستان فعالیت دارند، این در حالیست که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۰ خبرنگار ساماندهی شده‌اند و بنا داریم پس‌از ساماندهی خبرنگاران با برگزاری کلاس‌های آموزشی از خبرنگاران آزمون بگیریم و قبول‌شدگان در آزمون کارت خبرنگاری حرفه‌ای دریافت کنند.
بسطامی افزود: مصاحبه شفاهی و ارزیابی رزومه بخش دیگری از اقداماتی است که ما در نظر داریم پس‌از برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون برای انتخاب خبرنگاران حرفه‌ای و خبرنگاران عادی انجام دهیم.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی‌از عمده‌ترین آسیب‌های مطبوعات لرستان نحوه توزیع و فروش نشریات مجلی است که برای رفع این آسیب‌ها راهکارهایی در نظر داریم و ما در صدد هستیم با مدیریت ستادی و کمک خود فعالان رسانه‌ای و مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد آن‌را محقق کنیم.
وی تصریح کرد: جایگاه مطبوعات در سطح استان خوب است و گام‌هایی برای ساماندهی مطبوعات برداشته‌ایم که تا حدود خیلی زیادی توانسته است مشکلات گذشته را کاهش دهد اما هنوز دارای اشکالاتی هستیم که باید رفع شوند.
بسطامی ادامه داد: تعداد ۱۲نشریه در لرستان بالاترین ضریب کیفی را از حیث کیفیت چاپ و دوره منظم انتشار دارند، کمااینکه متاسفانه برخی نشریات ما فقط رپرتاژی هستند و برخی هم فقط تلاش می‌کنند که ماده ۱۶در مورد آنها اعمال نشود و امتیازشان سلب نشود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: توزیع آگهی‌های دولتی یکی از سیاست‌های حمایتی از مطبوعات است و اگر مدیران نشریات محلی به سمت استفاده از آگهی‌های «م الف» بروند هم به صرفه‌تر خواهد بود و هم نحوه توزیع آگهی‌ها ساماندهی می‌شود.
وی یاد آور شد: مطبوعات باید با یک نگاه کلی و آینده‌نگر در بحث آگهی‌ها عمل کنند کمااینکه عمده نشریات محلی ما در حوزه توزیع و فروش دارای مشکلاتی هستند و از همین زاویه نشریات به سمت استفاده از آگهی‌ها و رپرتاژها برای تامین منابع مالی می‌روند که باعث می‌شود نگاه‌شان به مدیران تقویتی باشد تا انتقادی و این یک آسیب جدی است.
بسطامی با بیان این‌که رسانه‌ها باید زبان گویای جامعه باشند، اظهارکرد: بحث ساماندهی با وجود برخی اشکالات کوچک اما در کلیت کار امری مثبت است.    96/10/6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.