تکمیل فرودگاه نیازمند ۹ میلیارد تومان اعتبار است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
مدیر فرودگاه خرم‌آباد از قول مساعد مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای تامین اعتبار تکمیل پروژه‌های طرح توسعه این فرودگاه از جمله استریپ سازی و بهسازی جاده‌های دسترسی به فرودگاه خبر داد.
 غلامرضا بنی صدر در گفتگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تداوم اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد گفت: اخیرا در سفر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جلسه‌ای با حضور استاندار لرستان برگزار شد و مه‌آبادی برای کمک در تامین اعتبار تکمیل پروژه های فرودگاه از جمله استریپ سازی و بهسازی جاده های دسترسی به فرودگاه قول مساعد داد.
وی ادامه داد: طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با اعتباراولیه ۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی سال ۱۳۹۲شروع شد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۹ میلیارد تومان دیگراست.
مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به اینکه طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد شامل تطویل و تقویت باند، همسطح سازی و زهکشی سطوح پروازی، بهسازی و توسعه اپرون و ساخت پاویون جدید است، توضیح داد: تطویل و تقویت باند فرودگاه به طول ۴۲۰ متر، ارتقای مقاومت باند از ۵۵ به ۶۵ متر و زهکشی سطوح پروازی پایان یافته است و استریپ سازی یا همسطح سازی سطوح پروازی در حال اجراست. همچنین ساخت پاویون جدید فرودگاه خرم‌آباد به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و پیشرفت ۷۵درصدی درحال اجراست.
وی ادامه داد: همچنین خط کشی باند با کمک اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است و اکنون در حال کابل کشی به طول ۵۰۰ متر و نصب چراغ های اپروج هستیم. خط کشی اپرون به طول ۳۰ هزار متر نیز در آستانه تکمیل است.
مدیر فرودگاه خرم‌آباد با بیان اینکه مستندسازی های انجام شده از اراضی متعلق به این فرودگاه در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرار گرفته و اکنون در حال گذراندن مراحل اداری است، گفت: یکی از مشکلات فرودگاه خرم‌آباد، مشاع بودن آن است که سندهای آن شش دانگ نیست و دریافت سند تک برگ برای اراضی آن زمانبر است.
وی همچنین با اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد در یک سال اخیر گفت: در یک سال اخیر به رشد ۶۰ درصدی پرواز و افزایش ۵۷ درصدی مسافران فرودگاه رسیده‌ایم. ضمن اینکه در سال ۹۶ پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در این فرودگاه برقرار شد و اخیرا به سه پرواز در هفته افزایش یافته است.
بنی‌صدر در پایان افزود: مکاتباتی را با استاندار لرستان برای کمک در ساماندهی رودخانه کنار فرودگاه و نیز بهسازی نمای بیرونی فرودگاه انجام داده ایم که امیدواریم به زودی محقق شود.   97/3/12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.