تجهیز 6هزار هکتار از اراضی خرم‌آباد به سیستم آبیاری نوین

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

تجهیز 6هزار هکتار از اراضی خرم‌آباد به سیستم آبیاری نوین

مدیرجهادکشاورزی خرم‌آباد از تجهیز 6 هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اراضی آبی‌ودیم این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان خرم‌آباد دارای  30 هزار هکتار اراضی آبی و هفت هزار هکتار اراضی دیم است.

وی خاطرنشان کرد: از 30 هزار هکتار اراضی آبی، 9 هزار و 500 هکتار آن باغ و مابقی اراضی کشاورزی همچون گندم، جو، حبوبات و صیفی‌جات است.

مدیر جهادکشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه تاکنون 6 هزار هکتار از اراضی آبی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌است، بیان داشت: همچنین یک هزار از باغات خرم‌آباد نیز به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده‌است.

بیرانوند یادآور شد: ظرفیت این را داریم که سالانه یک هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان را به آبیاری تحت‌فشار مجهز کنیم.

وی مصرف بهینه آب را یکی از مزیت‌های مهم سیستم آبیاری نوین عنوان و تصریح کرد: در سیستم آبیاری نوین به جای اینکه در هر هکتار یک لیتر آب استفاده شود، این میزان آب به 0.8 لیتر کاهش می‌یابد.

این مسوول بیان داشت: دسترسی آسان، کاهش نیروی کار، کاهش هزینه‌ها و بالارفتن عملکرد محصول از جمله مزیت‌های استفاده از سیستم آبیاری نوین است.

مدیر جهادکشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه در این شهرستان بیش از 30 میلیارد تومان هزینه آبیاری نوین شده، افزود: به کشاورزانی که خواستار تجهیز اراضی کشاورزی خود به سیستم آبیاری نوین هستند تسهیلاتی ارائه می‌شود. 96/9/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.