تبدیل بزرگ ترین شهر لر نشین به یک کلان شهر

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

تبدیل بزرگ ترین شهر لر نشین به یک کلان شهر

 دکتر سید موسی خادمی  استاندار لرستان ظهر پنجشنبه در شورای اداری خرم آباد 

 با اشاره به اینکه بزرگترین نعمتی که می تواند شامل حال فرد شود این است که مردم به او مراجعه کنند و او مشکل مردم را حل کند، ادامه داد: اگر رفتار شما با مردم خوب باشد و مشکلات آنها را حل کنید، اولا مسائل به بحران تبدیل نمی شود و در ثانی رضایتمندی بیشتر می شود؛ مدیران به نقش خود در گسترش روحیه خدمتگزاری و تامین رضایتمندی مردم در حکومت توجه داشته باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه خرم آباد به عنوان بزرگترین شهر لر نشین در واقع مرکز لرهای کشور هم محسوب می شود و باید تبدیل به یک شهر خوب و زیبا شود، افزود: استعدادهای اولیه خرم آباد برای تبدیل شدن به یک کلان شهر خوب است، طبیعت، وجود قلعه فلک الافلاک، رودخانه خرم آباد و ارتفاعات اطراف خرم آباد استعدادهای بسیار خوبی هستند و کمتر شهری است که این استعدادها را یکجا داشته باشد.

خادمی با تاکید بر اینکه بخشی از کار باید در حوزه دولتی انجام شود، یادآور شد: قلعه فلک الافلاک با تلاش زیادی که از قبل شده بود، از سال ۷۰ با دستور رهبری و بعد مصوبه مجلس و جلسات هیئت دولت و … گام های خوبی در راستای ساماندهی برداشته و در چندماه اخیر به نتیجه رسید و تفاهم کاملی در این حوزه برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش آزادسازی این قلعه از چندین کارخانه با هزار اشتغال ارزشمند تر خواهد بود، ادامه داد: در حوزه ساماندهی رودخانه خرم آباد، مطالعات آن تمام شده و بخش هایی از آن را اجرا خواهیم کرد، ساماندهی پل های روی رودخانه در دستور کار است.

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت برنامه کلانی در بحث بازسازی بافت های فرسوده دارد و این مورد به عنوان یکی از برنامه های اصلی دولت قرار است اعلام شود، تصریح کرد: خرم آباد یکی از شهرهای هدف در این رابطه است، یکی از شهرهایی هستیم که بیشترین جمعیت حاشیه نشین را داریم و ساماندهی محلات حاشیه ای آن را در سال ۹۷ شروع می کنیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیران مرکز استان به نوعی زیرسایه مدیران کل قرار می گیرند، گفت: در شورای اداری استان و یا از طریق بخش نامه ای مسائل این حوزه را اعلام می کنیم تا مدیران مرکز استان از اختیارات بیشتری برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه راه توسعه در این است که سرمایه گذاری بخش خصوصی را بیاوریم، به سرمایه گذار احترام بگذاریم، اجازه بروز تنگ نظری را ندهیم، تصریح کرد: برخی پروژه ها بیش از ۱۰ سال است که مانده اند، بخشی از این موضوع به ما برمی گردد، باید با نگاه باز و سخاوتمندانه به سرمایه گذاران نگاه کنیم، البته اجازه سوء استفاده و چپاول سرمایه ها را نمی دهیم اما اصل بر تشویق است.

استاندار لرستان یادآور شد: لرستان در حوزه فضای کسب و کار آخرین رتبه را دارد، بدترین استان در این حوزه است، متاسفانه در تابستان ۹۶ نسبت به ۹۵ وضع بدتر هم شده است.   96//11/12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.