تاکید استاندار بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

تاکید استاندار بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری لرستان

استاندار بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری در لرستان تاکید کرد.
دکتر سید موسی خادمی در جلسه بررسی پروژه‌های گردشگری استان، گفت: توسعه گردشگری نیازمند تعامل و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان است که در این بین باید این مهم بیشتر از گذشته باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری لرستان از جمله هتل صدف خرم‌آباد،  بام خرم‌آباد، مجتمع گردشگری کشت و صنعت، هتل شاپور خواست، هتل سه ستاره ازنا، هتل صخره ای، هتل عطرستان بروجرد و دهکده گردشگری مخملکوه بر ضرورت تسریع در روند ساخت و تکمیل آنها تاکید کرد.

خادمی با بیان اینکه مشکلات پیش‌روی این طرح‌های گردشگری استان باید رفع شوند، افزود: راه دسترسی، پروانه ساخت، تسهیلات بانکی از جمله موانع پیش ‌روی اجرا و تکمیل این هتل‌ها هستند.

استاندار بر ضرورت سرمایه‌گذاری در راستای توسعه گردشگری در لرستان  تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه این توسعه رخ دهد نیازمند افزایش و تکمیل هتل‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در لرستان هستیم و در این بین نیاز است همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان نیز با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی و گردشگری در اولویت ما قرار دارند، بیان کرد: مشکلات هتل‌های نیمه‌کاره استان تماما احصاء شده و باید با تصمیم‌گیری در روند اجرای آنها تسریع صورت گیرد.

وی بیشترین مشکلات این هتل‌ها را مربوط به شهرداری‌ها و راه و شهرسازی اعلام کرد و با بیان اینکه تمامی تلاشمان این است که آنها را رفع کنیم، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی هتل‌های استان مطلوب بوده اما بایست مشکلات آن‌ها کارشناسی شده و پیگیری و رفع شوند‌.

این معاون استاندار به هتل صخره‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه این هتل دارای مشکلات زیادی است، از آن به‌عنوان پروژه‌ای نحس یاد کرد و یادآور شد: هتل صخره‌ای سال 78  کلنگ‌زنی‌شد با این هدف که در توسعه استان نقش‌آفرینی کند ولی به مشکلات زیاد برخورد.

مرادپور اضافه کرد: سرمایه‌گذار جدید این هتل گفته نیازی به تسهیلات ندارد و مدعی شده ظرف یک سال آن را تکمیل خواهد کرد، این سرمایه‌گذار اعلام کرده هتل نیاز به بازنگری و تغییر دارد.

این معاون استاندار خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذار در کنار ساخت این هتل مشکلاتی که عنوان می‌کند و وجود دارند را برطرف و مجوزهای لازم را نیز از شهرداری و راه و شهرسازی اخذ کند.

گودرز امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز برضرورت رفع مشکلات این هتل تاکید کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی مصوبه کمیسیون ماده 5 را  در خصوص هتل صخره‌ای اجرا کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل مقدمات واگذاری زمین را به سرمایه‌گذار فراهم کند، اظهار کرد: بحث واگذاری زمین اگر در اختیارات استان است پس اداره راه و شهرسازی نباید تعلل کند و اگر نیاز به پیگیری بیشتر با معاونان وزیر راه و شهرسازی و یا حتی وزیر دارد آن را انجام خواهیم داد تا مشکلات رفع شوند.  97/3/7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.