تأمین 60 میلیون مترمکعب آب صنعت و شرب شهر خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

 

تأمین 60 میلیون مترمکعب آب صنعت و شرب شهر خرم‌آباد

حمیدرضا کرم‌وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال آب کاکارضا از سال 82 آغاز و چند روز پیش به بهره‌برداری رسید.

وی درباره موقعیت این طرح گفت: سامانه انتقال آب این پروژه از محل بند انحرافی بر روی رودخانه کاکارضا در 30 کیلومتری شهر خرم‌آباد آغاز می‌شود و با طول حدود 33 کیلومتر تا محل تصفیه‌خانه موجود این شهر ادامه دارد.

کرم‌وند با اشاره به اهداف طرح تصریح کرد: سالیانه تأمین 5 میلیون مترمکعب آب صنعت و 55 میلیون مترمکعب آب شرب شهر خرم‌آباد در افق 1420 و با جمعیت 617 هزار نفر و مصرف سرانه 230 لیتر در روز به ازای هر نفر از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اظهار کرد: “سیستم انحراف شامل بند انحرافی و کانال انتقال آب از بند تا ورودی تونل، تونل انتقال آب کاکارضا، سامانه انتقال آب از تونل کاکارضا به آبپخش اصلی، سد مخزنی مخمل‌کوه و تأسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهر خرم‌آباد” از مولفه‌های اصلی این سامانه هستند.
وی یادآور شد: طول تونل انتقال آب کاکارضا 3111 متر و عرض تمام شده 3.7 متر است که ظرفیت عبور دبی 15 مترمکعب در ثانیه را دارد.   95/11/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.