برج فن آوری خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 5 دقیقه

برج فن آوری خرم آباد، دکتر سمانه حسن پور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان  سمانه حسن‌پور روز یکشنبه در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی نمودن شعار محوری سال بیان کرد: شروع هر پروژه‌ای نیاز به مطالعه و کسب مجوز ماده ۲۳ دارد که امسال مجوز ساخت برج فناوری با ۲۴ میلیارد تامین اعتبار صادر شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه رشد اقتصادی استان اظهار داشت: این برنامه چهارساله تهیه و تدوین شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: مجوز راه اندازی برج فناوری استان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان صادر شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس راهبردهای تعیین شده از سوی کشور تهیه و سهم هر حوزه مشخص شده است، ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی را از محل منابع استانی فراهم خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرک فناوری کشاورزی در استان گفت: باید زمینی را برای این شهرک اختصاص دهیم تا دهکده کشاورزی فناورانه را بتوانیم ایجاد کنیم.

همچنین رییس پارک علم و فناوری لرستان گفت: از سال گذشته تا کنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال استان از ۲۵ شرکت به ۳۵ شرکت افزایش یافته و تلاش می شود که این تعداد به ۱۰۰ شرکت برسد.

فرهاد نامداری با تاکید بر اینکه میزان رشد بودجه‌ای در بخش دانش‌بنبان استان ضعیف است، افزود: در لرستان مجموع اراضی در اختیار پارک علم و فناوری ۱۹ هکتار است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ آن را به ۶۹ هکتار برسانیم.

ساخت و راه‌اندازی «برج فناوری» در لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از ساخت و راه‌اندازی «برج فناوری» در این استان خبر داد.

 فرهاد نامداری امروز یکشنبه در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی نمودن شعار محوری سال در سخنانی با اشاره تدوین برنامه اجرایی یک ساله و شروع تدوین برنامه چهار ساله حوزه دانش بنیان لرستان، اظهار داشت: ظرف یک ماه گذشته تدوین برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان در قالب این برنامه، افزود: برنامه چهار ساله دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین وظایف آنها تعریف شده است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان از سال گذشته تا امسال تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان از ۲۵ مورد به ۳۵ مورد افزایش یافته است، افزود: چشم انداز توسعه اقتصادی استان، متولیان و بازیگران عملیاتی کردن برنامه‌ها و اقدامات، ذی نفعان کلیدی و … در قالب برنامه توسعه اقتصادی دانش بنیان لرستان مشخص شده اند.

نامداری با بیان اینکه میزان رشد بودجه این حوزه طی امسال قابل قبول نبوده که امیدواریم با استفاده از ظرفیت نمایندگان این حوزه ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: چالش‌ها، افق‌ها و … در قالب این برنامه پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: جایگاه استان در این حوزه مطلوب نیست و امیدواریم در سال آینده این بخش استان نسبت به کشور ارتقا پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره برنامه عملیاتی استان در این حوزه و راه اندازی پردیس‌های دانش بنیان از سوی پارک علم و فناوری و بخش خصوصی، افزود: بخش دولتی در سال ۱۴۰۴ در این حوزه ورود پیدا می‌کنند.

نامداری با اشاره واگذاری ۱۲ هکتار زمین تا سال ۱۴۰۴ برای عملیاتی شدن برنامه‌ها و اقدامات حوزه دانش بنیان، گفت: زمین‌های موجود به لحاظ توپوگرافی مفید برای واحدهای فناوری نیست.

وی با اشاره فعالیت ۱۶۸ واحد فناور در لرستان و برنامه ریزی برای افزایش آنها، بیان داشت: افزایش اراضی پارک علم و فناوری، ایجاد شهرک‌های فناوری، افزایش تعداد مراکز رشد، مراکز تحقیق و توسعه و در نهایت افزایش اشتغال در پارک علم و فناوری، ایجاد ۹۰۰ شغل، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت و راه اندازی «برج فناوری»، اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و … از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، همچنین افزایش سطح کشت گیاهان دارویی، رونق حوزه گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها، توسعه گردشگری فناوری و … را از دیگر برنامه‌های در دستورکار در استان برشمرد و گفت: ایجاد طرح‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت فناوری از دیگر اقدامات در دستور کار خواهد بود.

آغاز ساخت شهرک فناوری لرستان از سال آینده

 استاندار لرستان گفت: برنامه ایجاد شهرک فناوری استان از سال آینده آغاز خواهد شد.فرهاد زیویار بیست و یکم اسفندماه در ششمین جلسه ی کارگروه تحقق شعار سال (تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث دانش و دانش‌بنیان یک موضوع با اهمیت است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: ما در مملکتی و با یک اعتقاداتی زندگی می‌کنیم که رهبران و امامان ما دانشمندترین انسان‌ها بوده‌اند و اینکه سال با اینگونه عناوینی نامگذاری می‌شود حکایت از دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت و همین دانش است.

زیویار عنوان کرد: اساس پیشرفت اقتصادی استان می‌تواند براساس همین برنامه‌های این کارگروه باشد.

استاندار لرستان افزود: برای پیمودن مسیر رشد و توسعه باید از تجربیات مدیران گذشته استفاده کرد چراکه اگر دستاوردی حاصل می‌شود نتیجه تلاش تمامی افرادی است که در تحقق آن طی سال‌ها زحمت کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: اصل کار ما تکمیل پروژه هایی است که از قبل استارت خورده‌اند که این‌ها سرمایه‌گذاری هستند و صدها هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده و ما نمی‌توانیم کوته‌فکرانه آن‌ها را کنار بگذاریم و پروژه‌های جدیدی را آغاز کنیم.

زیویار با اشاره به این‌که ما در استان نظام مسائل و مزایایی داریم، بیان کرد: این مزایا در توسعه استان در نظر گرفته نشده است به عنوان مثال همین گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای را می‌توانیم براساس یک دانش از آن‌ها استفاده کنیم.

استاندار لرستان تأکید کرد: استان در بهترین موقعیت علمی قرار دارد که از ین موضوع و مزیت بتواند استفاده کند.

وی در خصوص زمانبندی ایجاد شهرک فناوری اوایل فروردین ماه آینده جلسه‌ای با حضور مدیران کل ذیربط برگزار شده و در تصمیمات لازم برای زمان آغاز ساخت آن اتخاذ خواهد شد.

زیویار بیان کرد: خوشبختانه در طی یک سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه در استان داشتیم که طبق پیش بینی‌های انجام شده در سال آینده می‌توانیم معادل ادوار گذشته از زمان ایجاد گلخانه‌ها در استان گلخانه مولد ایجاد کنیم.1401/12/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.