بازدید هیات اقتصادی اتاق لرستان از عمان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه
با هماهنگی اتاق مشترک ایران و عمان جمعی از فعالین اقتصادی استان های لرستان و قم به عمان سفر نموده و امروز از بندر و منطقه آزاد صحار بازدید کردند.
به گزارش یافته؛ در این بازدید مدیران ارشد بندر و منطقه آزاد صحار زیرساخت های فراهم شده در این بندر و منطقه آزاد و تسهیلات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و همچنین فرصت های سرمایه گذاری را تشریح کردند.
در این جلسه مطرح شد صحار از نظر زیرساختی بندری کامل است و منطقه آزاد آن نیز یک قطب صنعتی و تجاری مهم است که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند، براساس پیگیریهای اتاق مشترک در دو سال اخیر و توافقات انجام شده با منطقه آزاد صحار، شرکت‌های ایرانی می‌توانند با ۱۰۰ درصد سهام ایرانی و معاف از مالیات شرکت تجاری خود را در منطقه آزاد صحار ثبت نموده و از طریق سیستم بانکی و با گشایش اعتبار اسنادی واردات و صادرات خود را بدون‌ ریسک و با هزینه بسیار کم انجام دهند.
در این سفر که دکتر سلاح ورزی نائب رییس اتاق ایران و رییس اتاق لرستان و نمایندگان استان لرستان در مجلس و دبیرکل اتاق مشترک ایران وعمان نیز حضور دارند که قرار است در ادامه این سفر ضمن دیدارهای رودر رو فعالین اقتصادی دو کشور، این هیات با مدیران ارشد بندر و منطقه آزاد صلاله و دقوم و مسولین بانکی واتاق بازرگانی عمان و همچنین سفیر کشورمان دیدار و گفتگو کنند.
لازم به توضیح است که هیات ۴۰ نفره تجاری اقتصادی استان های لرستان و قم به سرپرستی دکتر حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق لرستان به کشور عمان اعزام گردیده است.
دیدار هیات اقتصادی لرستان از منطقه آزاد صحار کشور عمان
هیات اقتصادی استان های لرستان که به عمان اعزام شده اند از منطقه آزاد صحار در کشور و شرکت ها و صنایع موجود در آن بازدید کردند.
 در این دیدارها مدیر بازرگانی منطقه آزاد صحار گفت: تسهیل شرایط ثبت شرکتها، صادرات و واردات کالا بدون تخلیه در عمان، برقراری روابط بانکی و کاهش متراژ زمین از ۵۰۰۰ متر مربع به دو هزار متر مربع، راه اندازه خط مستقیم کشتیرانی از بندرعباس و خرمشهر به بندر صحار از جمله این اقدامات است که اتاق مشترک ایران و عمان در بندر و منطقه آزاد صحارموفق به دستیابی آنها شده است.
وی شرایط فراهم شده در بندر و منطقه آزاد صحار، برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی را خاص و ویژه دانست و اعلام کرد مسئولین ارشد این منطقه آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران ایرانی هستند هیات اقتصادی اتاق های لرستان و قم تا جمعه در عمان خواهند بود.
حضور هیئت اقتصادی لرستان در اتاق بازرگانی عمان و مذاکره درباره موضوعات اقتصادی مشترک
امروز هیئت ایرانی که متشکل از اعضای اتاق بازرگانی لرستان و اتاق عمان بود، در اتاق بازرگانی عمان حضور پیدا کردند.
حسین سلاحورزی در این خصوص گفت: در این دیدار ابتدا جلسه‎ای در رابطه با موضوعات و مسائل اقتصادی دوجانبه و ضرورت همکاری بیشتر اتاق بازرگانی لرستان و عمان برگزار شد و در این خصوص نکات و مطالبی رد و بدل شد.
وی بیان داشت: همچنین در این دیدار موضوعاتی در رابطه با ارتقا سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور مطرح و به آنها پرداخته شود و بعد از آن ملاقاتی بین تجار، اعضای هیئت و بازرگانان عمانی برگزار شد.
سلاحورزی عنوان کرد: به نظر می‎رسد با توجه به حضور افراد در زمینه تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی به ویژه دام و مواد معدنی علاقه‎مندی
ویژه‎ای از طرف تجار عمانی برای همکاری با لرستان وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان افزود: این ملاقات‎ها تا ظهر امروز ادامه داشت و امیدواریم نتایج خوبی برای استان و عمان داشته باشد.
ظرفیتهای منطقه صحار، صنایع معدنی، ظرفیتهای شیلات عمان مطرح شد
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، آرزو جمالی، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عمان درخصوص جلسه دیدار اعضای اتاق بازرگانی و تجار استان‌های لرستان و قم با اعضای اتاق بازرگانی عمان گفت: در این جلسه حدود 80 تجار عمانی و 40 تجار از استان قم و لرستان در این حضور داشتند.
 وی بیان داشت: تاکید این جلسه بر اهمیت سرمایه‎گذاری در عمان و توسعه روابط بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور ایران و عمان بود.
جمالی در این خصوص گفت: در این دیدار ابتدا جلسه‎ای در رابطه با‌موضوعات و مسائل اقتصادی دوجانبه و ضرورت همکاری بیشتر اتاق بازرگانی لرستان و عمان برگزار شد و در این خصوص نکات و مطالبی رد و بدل شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه نماینده مردم دورود و ازنا، نماینده مردم پلدختر در مجلس و نائب رئیس اتاق لرستان نیز حضور داشتند، اضافه کرد: بعد از این جلسه همایشی برگزار شد که معاون بین‎الملل اتاق بازرگانی عمان با حضور اعضای هیئت رئیسه، راجع به عمان و برنامه‎هایشان در خصوص توسعه روابط سیاسی وتجاری این کشور با ایران پرداختند.
جمالی گفت: اتاق عمان در حال حاضر 344 عضو دارد که پروژه‎های تجاری این کشور را حمایت می‎کنند.
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عمان: با اشاره به اینکه عمان جزو شورای خلیج فارس است و دسترسی خوبی به بازارهای خلیج دارد و با ده کشور آفریقایی، عربی و آمریکا قرارداد FATF دارد، اظهار داشت: در این جلسه در رابطه با ظرفیت‎های منطقه صحار، صنایع معدنی، ظرفیت‎های شیلات عمان توضیحاتی ارائه شد.   96/12/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.