شهرک دارویی ایجاد شود

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه
استاندار لرستان گفت: صنعت داروسازی همه عناصر لازم را برای پیشرو شدن در توسعه استان دارد.
 دکتر سید موسی خادمی در جلسه بررسی مشکلات فعالین و تولیدکنندگان داروهای گیاهی و غیر گیاهی اظهار داشت: هدف ما از برگزاری جلسه ایجاد همگرایی و هم‌افزایی با فعالین و تولیدکنندگان در این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه حل مشکلات و رفع موانع یکی از کار‌های ما است، بیان داشت: فعالین و متخصصان داروهای گیاهی و غیر گیاهی در لرستان باید طرح و ایده‌ای جهت توسعه این حوزه ارائه دهند.
استاندار لرستان ایجاد شهرک دارویی یا شرکت بزرگ صادرات دارویی می‌تواند به‌عنوان ایده‌ای در استان مطرح شود، گفت: لرستان نسبت به دیگر استان‌ها استعداد خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند همه عناصر لازم جهت تبدیل این صنعت به پیشران‌های توسعه در استان را داشته باشد.
وی با بیان اینکه مطالعات بخش‌های مختلف دولتی مانند منابع طبیعی، علوم پزشکی، مرکز تحقیقات جهاد و … در زمینه گیاهان دارویی هنوز خروجی مناسبی که در اقتصاد استان موثر باشد نداشته است خاطر نشان کرد: باید همه عوامل دولتی و بخش خصوصی سیستمی اقدام کنند و از عادی فکر کردن فراتر گام برداشت.
خادمی موضوع تولید داروهای گیاهی و غیر گیاهی را موضوعی نو و کشوری دانست و تصریح کرد: این موضوع در بحث علم و فن‌آوری به دلیل اینکه اقتصاد نو و جدید است می‌توان حمایت و پیگیری کرد.
وی در ادامه افزود: با همکاری و پیگیری بخش خصوصی هر دستگاهی بخشی از این طرح را در یک پکیج تعریف شده با هماهنگی اتاق بازرگانی به عهده بگیرد تا گام‌به‌گام در مسیر اجرای آن اقدام کنیم.  96/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.