احداث سامانه پرتو دهی گاما در لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: سامانه پرتو دهی گاما در لرستان احداث خواهد شد.
 گودرز امیری در جلسه با سرمایه‌گذار احداث سایت پرتودهی اظهار کرد: هدف این سامانه ارتقای بهداشت و سلامت جامعه است و با احداث و راه‌اندازی آن زنجیره و چرخه صنایعی مثل کشاورزی و همچنین بهداشت و درمان تکمیل می‌شود.
وی در ادامه افزود: این صنعت بزرگ اشتغال مستقیم 150 نفر و غیرمستقیم 500 نفر در استان را بدنبال خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: سامانه پرتو‌دهی گاما کمک بزرگی در بحث صادرات به استان خواهد داشت و پرتکل‌های بین‌المللی جدیدی که مانع صادرات محصولات در بخشی از صنایع بوده را رفع می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کیفیت محصولات کشاورزی و تجهیزات پزشکی که در حال حاضر تولید می‌شوند با وجود سامانه پرتودهی گاما چند برابر خواهد شد.
معاون استاندار بیان کرد: پرتودهی، نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می‌کند و در این روش یون‌ها به صورت موج نامرئی از میان فضای ملکولی حرکت می‌کنند و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می‌شود را نابود یا کاهش می‌دهد.
امیری با اشاره به مشخصات این سامانه بیان کرد: داشتن سرعت بالا، سازگاری با محیط زیست و قابلیت استفاده در محیط تازه و منجمد از جمله مزایای استفاده از پرتوی گاما بوده و محصول پس از پرتودهی قابل استفاده است و پسماندی بعد از عملیات پرتودهی وجود نخواهد داشت.  97/3/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.