اجرای ۱۲ پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 5 دقیقه

اجرای ۱۲ پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در لرستان

 قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرای ۱۲ پروژه بزرگ لرستان را در دستور کار دارد که با اجرای این پروژه‌ها برای ۵۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از پروژه‌های این قرارگاه در استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: آزادراه خرم‌آباد- اراک، راه‌آهن دورود – خرم‌آباد، سد ایوشان، سد تاج‌امیر، سد مشعوره، خط انتقال آب خرم‌آباد، سد و نیروگاه رودبار و… از جمله پروژه‌های قرارگاه در این استان است و در مدت چهار سالی که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پروژه‌های عمرانی در استان لرستان فعالیت می‌کند، تحول عظیمی در استان لرستان ایجاد شده است و انتظار می‌رود که همه مسئولان استان دست در دست هم تلاش کنند که مشکلات را رفع تا زودتر به نتیجه برسیم.

وی یادآور شد: ۱۲ پروژه به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در دست اجراست که برخی از این پروژه ها در شرف تکمیل است.

سهم ۶۰ درصدی قرارگاه خاتم از پروژه آزادراه خرم آباد- اراک

وی در بازدید از طرح آزادراه خرم‌آباد – اراک اظهار داشت: طول این آزادراه در مسیر امروزی ٢١٠ کیلومتر است اما قطعه احداث‌شده در این پروژه از خرم‌آباد تا اراک در مسیر آزادراهی حدود ١٣۵ کیلومتر است که اگر این مسیر را در دو قطعه در نظر بگیریم یعنی از خرم‌آباد تا بروجرد حدود ٣٠ کیلومتر و در کل مسیر حدود ۳۵ کیلومتر کاهش مسیر داریم.

سردار عبداللهی افزود: این پروژه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه انجام می‌شود که سهم وزارت راه ۴۰ درصد و ۶۰ درصد هم سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد بحث ایمنی در پروژه‌ها است؛ امروزه آزادراه‌هایی که در دنیا ساخته می‌شوند به بحث زیست‌محیطی توجه بیشتری دارند؛ لذا آزادراه خرم‌آباد- اراک که سه باند رفت و سه باند برگشت دارد از بهترین آزادراه‌های کشور است و با کیفیت بالا ساخته می‌شود.

جرای ۱۰ کیلومتر تونل، بیش از ٢ کیلومتر پل و آبراهه و ۶ باند رفت و برگشت از ویژگی‌های آزادراه خرم آباد- اراک است که در طرح این آزادراه حدود ٣۵ میلیون تن خاکبرداری و خاکریزی و حدود ٧٨٠ هزار تن آسفالت اجرا خواهد شد

سردار عبداللهی گفت: پیش‌بینی انجام‌شده در بحث تردد در این آزادراه در مرحله اول حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دستگاه است که این عدد در زمان اوج تردد شاید به ۴۵ تا ۵۰ هزار دستگاه هم برسد و این حجم بسیار بالایی است.

پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد ۷۰ درصد پیشرفت دارد

وی اذعان کرد: پروژه آزادراه خرم‌آباد تا بروجرد که قطعه اول است؛ کار اساسی و پایه آن در حال انجام است و دستگاهی که کار پایه را انجام می‌دهد پیشرفته‌ترین دستگاه دنیا بوده و این پروژه تقریباً ۷۰ درصد و کل پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که إن‌شاءالله در سال ۹۷ قطعه اول یعنی پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه بعدی از بروجرد به سمت اراک کارهای عملیات خاکی آن در حال آن در حال انجام است و سعی ما بر این است که اگر مشکلات مالی آن حل شود در موعد مقرر پروژه را بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

سردار عبداللهی افزود: اجرای ۱۰ کیلومتر تونل، بیش از ٢ کیلومتر پل و آبراهه و ۶ باند رفت و برگشت از ویژگی‌های این طرح آزادراهی است که در طرح این آزادراه حدود ٣۵ میلیون تن خاکبرداری و خاکریزی و حدود ٧٨٠ هزار تن آسفالت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نکته مهمتر این آزادراه اینکه فقط قطعه خرم‌آباد به اراک نیست؛ در واقع ما باید کریدور جنوب کشور را به آب‌های آزاد وصل کنیم و تا شرق کشور چیزی حدود دو هزار کیلومتر است و یک کریدور شمال غرب هم به شرق و جنوب کشور وصل می‌شود که از ویژگی‌های بسیار خوب این آزادراه است.

۵۵۰۰ نفر در پروژه های قرارگاه خاتم در لرستان اشتغال دارند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه بالای ٩٠ درصد نیروهایی که در این پروژه‌ها کار می‌کنند بومی لرستان هستند، افزود: استان لرستان از خیلی از استان‌های دیگر عقب‌تر است و بیشترین آمار بیکاری در این استان وجود دارد، حال با این شرایط در پروژه آزادراه و راه‌آهن که توسط قرارگاه خاتم صورت می‌گیرد حدود ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و در مجموعه کل پروژه‌های قرارگاه حدود ۵۵۰۰ نفر فعالیت می‌کنند که این یک آمار بالایی است و این برای ما یک وظیفه است چون ما پاسدار نظام هستیم و با روحیه انقلابی و جهادی به کار خودمان ادامه خواهیم داد.

سردار عبداللهی عنوان کرد: در پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک ١٣ جبهه کاری فعال هستند که در حوزه خاکبرداری، خاکریزی، تونل، تولید بیس، ساب‌بیس، تولید بتن و پل‌های مختلفی که هست فعالیت دارند.

وی افزود: این پروژه دارای پیچیدگی‌های خاصی مثل عبور از ارتفاعات، ناپایدار بودن زمین و حرکت‌های زمین است که ما از همه این موارد عبور و مسائل فنی را نهایی و تکمیل کردیم و این پروژه در حال فعالیت است.

قرارگاه خاتم در تمام پروژه‌های خود از بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح استفاده می کند

سردارعبداللهی ادامه داد: طول تونل‌های این پروژه از حیث آزادراهی و راه جزو اولین تونل‌ها در کشور است که طول هر دهانه این تونل حدود ۳ هزار و ۴۰۰ متر است و در مجموع طول دو دهانه آن حدود ۶.۵ کیلومتر است که این تونل با عرض و ارتفاع و مقطع خیلی بالایی ساخته شده است.

وی یادآور شد: معمولاً برای چنین تونل‌هایی یک زمان ۶ یا ۷ ساله در نظر می‌گیرند که با لطف خداوند موسسه حرا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ظرف مدت کمتر از دو سال کاری این تونل را انجام داده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور است.

وی افزود: در کل شرایط ساخت آزادراه با راه‌های معمولی تفاوت دارد و تفاوت دیگر این آزادراه، مشارکت با وزارت راه و شهرسازی است و قرارگاه خاتم سعی بر آن دارد که در تمام پروژه‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح استفاده شود که بعداً از هزینه‌های اضافی بر پروژه تحمیل نشود.

برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) منابع مالی در ردیف دوم قرار دارد و باید بتوانیم در ابتدا با روحیه و انگیزه کاری و با عشق مردم به کار خود ادامه دهیم

سردار عبداللهی تأکید کرد: وقتی یک مجموعه‌ای با این عظمت می‌خواهد یک پروژه بسیار بزرگی را شروع کند انتظار می‌رود که مسئولان استانی با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنند؛ برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) منابع مالی در ردیف دوم قرار دارد و باید بتوانیم در ابتدا با روحیه و انگیزه کاری و با عشق مردم به کار خود ادامه دهیم.

محرومیت زدایی در کنار اجرای پروژه ها

وی بیان داشت: با توجه به محرومیت‌زدایی این منطقه، اولین اولویت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این پروژه‌ها پرداخت حق و حقوق مردم است که در استان لرستان از لحاظ محرومیت‌زدایی کارهایی مثل ساخت مسجد، راه، مدرسه، اورژانس و هر چه که نیاز مردم بوده بر اساس اولویت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به نحوه احسن انجام داده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: چالش‌های پیش روی کارهای عمرانی، چالش تأمین منابع مالی است که این در کشور طبیعی است اما قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با این چالش‌ها خیلی مواجه نیست و تا جایی که بتوانیم تلاش خواهیم کرد تا افزایش اشتغال را در پروژه‌ها داشته باشیم.

سردار عبداللهی تصریح کرد: برای سد تاج امیر هیچ ردیف اعتباری لحاظ نشده و با هزینه کامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال انجام است و وضعیت این پروژه در حال خاکریزی در بدنه سد است.

تا پایان امسال بخشی از زیرگذر بهارستان افتتاح می شود

وی در مورد زیرگذر بهارستان شهر خرم‌آباد افزود: از مسئولان استان لرستان انتظار می‌رود اگر پروژه‌ای را تعریف می‌کنند، ردیف بودجه‌ای هم برای آن در نظر بگیرند اما با این توصیف در مورد زیرگذر بهارستان، قرارگاه به خاطر مردم این پروژه را تحویل گرفته که با وجود نبود بودجه، قرارگاه خاتم(ص) با جدیت شروع به کار کرده است و با سرعت کار در حال پیشرفت است که إن‌شاءالله تا پایان سال ۹۶ یک قسمت از این پروژه افتتاح می‌شود.

پروژه بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی خرم آباد به علت کمبود منابع مالی به کندی پیش می‌رود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهرستان خرم‌آباد گفت: موسسه جوادالائمه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه ساخت بیمارستان در خرم‌آباد را که خرداد ماه سال ۹۶ شروع به کار کرده بر عهده گرفته است و این پروژه حدود ۶۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و از ۱۴ بلوک تشکیل شده است و تقریباً دارای ۵۵۰ تخت است که تاکنون حدود ۱۶ هزار مترمربع پیشرفت داشته است.

سردار عبداللهی در خصوص مشکلات مالی این پروژه افزود: این پروژه به علت کمبود منابع مالی به کندی پیش می‌رود و طبق زمان‌بندی که قرارگاه خاتم برای این پروژه در نظر گرفته است می‌بایست هر ماه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در اختیار داشته باشد که بتوانند کار را پیش ببرد اما متأسفانه در این پنج ماهه گذشته حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که این مبلغ در این پروژه ناچیز است و با این وضعیت مالی، کار خیلی سخت پیش  می‌رود.   96/7/29

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.