آزاد راه خرم آباد -اراک؟

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

آزاد راه خرم آباد -اراک؟آزادراه خرم‌آباد به اراک، اولین پروژه آزادراهی که در ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

آزاد راه خرم آباد – اراک در آینده بخشی از آن افتتاح می گردد . وحید کرم الهی مدیرکل راه وشهرسازی استان لرستان  عصر شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: قطعه خرم آباد تا بروجرد این آزاد راه در آینده افتتاح  می گردد که طول  مسیر خرم آباد به بروجرد را از ۱۰۰ کیلومتر به ۶۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه زمان سفر از خرم‌آباد به بروجرد حداکثر به ۴۰دقیقه می‌رسد که صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از سوانح جاده‌ای و تسریع در صنعت حمل ونقل شمال به جنوب را بدنبال داشته و منشا تحول برای استان است.قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در پروژه بزرگ آزادراه خرم‌آباد-اراک سنگ تمام گذاشت و دولت نیز منابع مالی بسیار خوبی به این پروژه تزریق کرده است و تاکنون ۱۴۰۰میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است.
کرم‌الهی بیان داشت: پروژه دیگر توسعه فرودگاه خرم‌آباد است که تا پایان مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

کرم‌الهی اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه‌های راه و شهرسازی لرستان، ۱۵۰ میلیارد تومان است که با توجه به طول زمانی که صرف اجرای این پروژه‌ها شده است ارزش تقریبی آنها حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه  در حوزه بازسازی خسارات ناشی از سیل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای حدود ۲۸ پل بزرگ و کوچک و آبرو را به بهره‌برداری رساند که مهمترین آنها پل بزرگ بابازید، پران پرویز و پل حیات‌الغیب و ۲۵ دستگاه پل و آبروهای دیگر با صرف اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان است که آماده افتتاح هستند، بیان داشت: این پروژه‌ها ماحصل تلاش وهمدلی  همکاران، بخش خصوصی، پیمانکاران، مشاوران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بوده است.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  در حاشیه بازدید از پروژه آزاد راه خرم‌آباد- اراک اظهارداشت: امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) که سرمایه‌گذار پروژه آزاد راه خرم‌آباد – اراک است آخرین وضعیت اجرایی پروژه مورد بازدید قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مذکور حدود 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: آخرین مراحل اجرایی این پروژه در حال اتمام است و پیش بینی می‌شود با پیشرفت خوبی که این پروژه دارد بتوانیم اوایل مرداد ماه امسال آزاد راه را زیر ترافیک برده و به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در مراحل نهایی پروژه آزاد راه لازم است راهنمایی و رانندگی و همچنین راهداری بازدید به عمل آورند تا ایمنی جاده و تردد در آن به تایید برسد و بهره‌برداری از آن شروع شود.

وی با بیان اینکه آزاد راه خرم‌آباد یکی از آزاد راه‌هایی است که در برنامه زمانبندی سال 1400 کشور قرار داشته است گفت: این مسیر از مهم‌ترین آزاد راه‌ها در بخش کریدورهای آزاد راهی کشور، واقع در مسیر بندر امام خمینی (ره) به تهران احداث شده است و بلافاصله پس از بهره‌برداری از این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزاد راه به سمت اراک را که در قراردادهای سرمایه گذار و پیمانکار پروژه است با سرعت بیشتری آغاز شود.

خادمی  با اشاره به اینکه پروژه مذکور از خرم‌آباد تا اراک به طول 134 کیلومتر طراحی شده است تصریح کرد: در فاز نخست آن 67 کیلومتر که حد فاصل خرم‌آباد تا بعد از بروجرد است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم‌آباد به سمت بروجرد با بهره‌برداری از آزاد راه جدید کاملاً رفع می‌شود و تردد در این مسیر با کاهش 50 درصدی در زمان و 35 درصدی در مسافت انجام می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: آزاد راه جدید محدودیت‌های کمتری  از نظر سرعت دارد و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از آزاد راه خرم‌آباد – اراک تحولی در شبکه‌های آزادراهی کشور، در محدوده لرستان انجام گیرد و این به دلیل تاثیری که آزاد راه در شبکه حمل و نقل و جابجایی کشور دارد خواهد بود.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه آزاد راه را تاکنون 2 هزار و 200 میلیارد تومان برشمرد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری 60 درصدی بخش دولت و 40 درصدی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شده و ارزش به روز آن تا 6 هزار میلیارد تومان نیز برآورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.