آخرین خبر از پروژه های مهم خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

آخرین خبر از پروژه های مهم خرم آباد،جعفر طولابی فرماندار خرم آباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا لرستان افزود: طرح های عمرانی جهش تولید خرم آباد با اعتبار ۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی اظهار داشت: مهمترین این طرح ها بهره برداری قطعه اول آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک به طول ۶۸ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۹۰ درصد پیشرفت است.

فرماندار خرم آباد گفت: فاز اول مجتمع گردشکری مخملکوه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، موزه دفاع مقدس با ۸۵ درصد پیشرفت، توسعه باغات به میزان ۱۱۰ هکتار با ۱۰۰ درصد پیشرفت و توسعه گیاهان دارویی به میزان ۱۰۵ هکتار کار عملیاتی جز طرح های جهش تولید شهرستان هستند.

طولابی اضافه کرد: همچنین تعدادی واحدهای تولیدی صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و پزشکی در قالب این پروژه ها تعریف شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد که این مهم موجب رونق اقتصادی، اشتغال و تولید در شهرستان می شود.

وی گفت: همچنین ۲۱ طرح کلیدی و شاخص اقتصادی دیگر با میانگین ۶۰ درصد پیشرفت کاری و هزینه ۸۵۹ میلیارد تومان نیز در شهرستان خرم آباد در دست اجرا است که احیای کارخانه پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، احیای تعدادی واحد راکد مانند کارخانه چرم و پوست، ماشین سازی، پرس ایران و ژنراتوسازی از جمله این موارد به شمار می رود.

وی برخی دیگر از این طرح ها را مجتمع ۶ هزار تنی شیلات با حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت کاری، احداث برج های دوقلو با ۴۰ درصد پیشرفت، آزادسازی قلعه فلک الافلاک در قالب طرح های کلیدی با ۵۰ درصد، احداث طرح گردشگری مجتمع کشت و صنعت لرستان، تعیین سرمایه گذار جدید برای سه هتل راکد صخره ای، بام خرم آباد و شاپوری و در دست اجرا بودن هفت سد مخزنی مانند ایوشان، مخملکوه و کاکارضا عنوان کرد.

طولابی درباره کارخانه سیمان خرم آباد نیز گفت: احداث این کارخانه به علت اختلاف بین سرمایه گذار و بانک عامل وقفه داشت و در نهایت، سرمایه گذار اصلی این کارخانه از طریق مراجع قضایی خلع ید شد.

وی توضیح داد: مشکل دیگر کارخانه بحث جانمایی به دلیل مشکلات زیست محیطی بود که این موضوع هم در دستور کار قرار دارد و امید می رود فعالیت دوباره این کارخانه  با سرمایه گذار جدید آغاز شود.

وی به کتابخانه مرکزی خرم آباد با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز اشاره کرد و افزود: امسال در جلسه کمیته برنامه ریزی ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد و طبق پیگیری ها از طریق سازمان برنامه و بودجه، اعتبار نهایی آن تخصیص داده می شود تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

فرماندار خرم آباد اضافه کرد: ریل گذاری مناسبی با همت و تلاش مجموعه مسئولان شهرستان و حمایت استاندار لرستان، در بحث توسعه و عمران شهرستان صورت گرفته به نحوی که در سال جاری ۱۳۳ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.99/11/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.