پروژه های شهری

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

پروژه های شهری

 

احداث چهار تقاطع   

 

گزارش پایگاه خبری یافته، در جلسه‌ای که صبح امروز سه‌شنبه بین نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و شهردار خرم‌آباد برگزار شد، مقرر گردید چهار تقاطع غیر هم‌سطح ظرف مدت 24 ماه در خرم‌آباد ساخته می‌شود.

شهردار خرم‌آباد پس از نهایی شدن قرارداد مذکور با اشاره به اهمیت آن گفت: عقد قرارداد احداث چهار تقاطع غیر هم‌سطح اتفاق مبارکی است که مطمئناً منشأ تحولات بزرگی در حوزه شهری خرم‌آباد خواهد شد.

“یحیی عیدی بیرانوند” افزود: این قرارداد پیش از این به تصویب شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و تائید فرمانداری خرم‌آباد رسیده است.

وی تأکید کرد: تقاطع‌های مذکور در روگذر کوی فلسطین (شریعتی)، روگذر و زیرگذر بلوار ولایت، روگذر ورودی شهر (60 متری به پل آیت‌الله کمالوند) و زیرگذر بهارستان در ورودی جنوبی شهر قرار دارد.

عیدی بیرانوند تاکید کرد: جمع مبلغ اولیه پیمان مربوط به چهار تقاطع هم‌سطح شهر خرم‌آباد، بالغ ریال معادل 160 میلیارد تومان برآورد گردیده است که اعتبار آن از محل فروش املاک شهرداری و کمک 30 درصدی استانداری لرستان تأمین خواهد شد.

شایان ذکر است قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که از امکانات، تخصص و توان اجرایی قابل‌توجهی در اجرای پروژه‌های عمرانی برخوردار است، پیش از این در زمینه احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح پروژه‌های مختلفی را در سطح کشور ازجمله شهرهایی چون تهران، اراک و کرمان انجام داده است.

  • پروژه های آبشار طلائی و…

عیدی بیرانوند ضمن تأکید بر این‌که لازم است روی شهر بیش‌تر کار شود و ظرفیت‌هایمان را باید معرفی نمود، افزود: خرم‌آباد قطب صنعتی، تجاری، مذهبی و غیره نیست ولی ظرفیت‌های مهمی مانند موسیقی، آثار تاریخی، آب و هوای خوب را دارد.

وی بیان کرد: لرستان از معبر گردشگری بایستی به مقصد گردشگری تبدیل شود.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: با احداث اماکن گردشگری در تپه‌های مشرف به شهر، ساخت مفرغ‌های ارزشمند، چشمه‌های زیبا سعی در شبیه‌سازی این موارد نموده‌ایم تا بتوانیم آینده خوبی را برای این شهر و همچنین استان به ارمغان بیاوریم.

عیدی بیرانوند یکی از مشکلات شهری را اختلاف و چنددستگی دانست و گفت: ما بایستی تلاش کنیم که خوبی‌ها را انعکاس دهیم و از تفرقه و درگیری اجتناب کنیم و به دنبال فضای زیبا برای شهر و استان باشیم.

وی یکی از اقدامات مهم شهرداری را احداث آبشار طلایی واقع در منطقه دره گرم ذکر کرد و اظهار داشت: این پروژه در کمیسیون ماده 5 مصوب شد که هم‌اکنون آغاز به کارشده است و با احداث این پروژه از فرصت سوزی‌هایی که در آنجا صورت می‌گرفت جلوگیری نمودیم.

عیدی بیرانوند گفت: عده‌ای زمین‌خوار با ساخت‌وساز غیر‌مجاز و همچنین انباشته شدن نخاله‌ها قصد تصرف آن منطقه را داشتند که با اجرای این طرح از رشد آن‌ها جلوگیری کرده و ساخت‌وساز‌های غیر‌مجازی که در آنجا صورت گرفته را در اسرع وقت تخریب خواهیم کرد.

ساماندهی 10 هکتار از مجموعه آبشار طلایی

شهردار خرم‌آباد گفت: پروژه مجموعه گردشگری آبشار طلایی فعال است و روند اجرایی خوبی دارد.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، خاطرنشان کرد: کل مساحت این پروژه 44 هکتار بوده که طرح سنگینی است و با توجه به شرایطی که دارد تقریباً هر هکتار حدود 10 میلیارد ریال نیاز دارد.

وی ادامه داد: پروژه آبشار طلایی در حال حاضر فعال است و 10 هکتار آن ساماندهی شده که مردم از این ظرفیت نیز استفاده می‌کنند.

عیدی بیرانوند بیان کرد: امسال برای این پروژه 20 میلیارد ریال اختصاص داده‌ایم و درصددیم چنانچه منابع مالی تأمین شود، طی سه سال آن را تکمیل کنیم.

شهردار خرم‌آباد یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه عظیم در سال 93 شروع شد و روند اجرایی خوبی دارد.

وی اظهار کرد: این مجموعه از پل دره‌گرم شروع می‌شود و تا مخمل‌کوه ادامه دارد و بی‌تردید یکی از بهترین مکان‌های گردشگری استان خواهد شد.95/11/9

  • بوستان کاسیت ( تپه کهریز )  :

شهردار خرم‌آباد از مساعدت استانداری، منابع طبیعی و ورود دادستانی در رابطه با تپه کهریز خبر داد و تصریح کرد: عده‌ای هم در این مجموعه با ساخت‌وساز‌های غیر‌مجاز قصد تصرف این مکان را داشتند که دادستان خرم‌آباد به موضوع ورود پیدا کرد و اجازه نداد آن‌ها به هدفشان برسند.

عیدی مساحت این پروژه را 7 هکتار عنوان کرد و گفت: با احداث این مجموعه گردشگری ورودی زیبایی را در جاده خرم‌آباد- بروجرد خواهیم داشت.

  •  دریاچه شاپوری  :

وی عنوان کرد: شهرداری خرم‌آباد در نظر دارد، با ساماندهی اطراف پل ‌شاپوری خرم‌آباد فضای سبز زیبایی در حاشیه آن ایجاد کند و بزرگ‌ترین دریایچه مصنوعی غرب کشور را در این محدوده احداث نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.