برج های دوقلو خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

شهردار خرم‌آباد: برج های دو قلو یک پروژه بی نظیر است

“یحیی عیدی‌بیرانوند” با بیان این که اقدامات عمرانی صورت گرفته در این پروژه بی‌نظیر است عنوان کرد: ساخت مجتمع برج‌های دوقلو کیو از شاهکارهای فنی بوده که تا کنون در استان ایجاد شده به طوری که در این پروژه حدود 4 کیلومتر عملیات شمع‌کوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که مجتمع برج های دوقلو کیو از مستحکم‌ترین پروژه‌ها در مقابل زلزله خواهد بود ادامه داد: از شرکت معین کوثر درخواست داریم روند ساخت مجتمع را تسریع بخشیده چرا که مردم خرم‌آباد منتظر تکمیل این پروژه هستند.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر  :

نرگس‌نژاد در خصوص هزار و ۲۰۰ متر سهم شورا از سرانه ورزشی مجتمع بیان داشت: مساحت سالن ورزشی ۲۲ بهمن خرم آباد که در اختیار این پروژه قرار گرفت ۸۰۰ متر بود که به جای آن هزار و ۲۰۰ متر جایگزین شد که با ۲۵ درصد سهم شهرداری می‌توان گفت سهم شورا و شهرداری از این مجتمع ۲۶.۵ درصد کل پروژه است.

وی یادآور شد: علاوه بر هزار و ۲۰۰ متری که به عنوان فضای ورزشی در مجتمع برج‌های دوقلو کیو در نظر گرفته شده در قسمت تجاری مجتمع طرح‌های ورزشی مانند سالن بولینگ، تیراندازی و … تعریف شده که در مجموع حدود 4 هزار متر فضای ورزشی در این مجتمع پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر همچنین از صرف25 میلیارد تومان برای احداث پروژه برج‌های «دو قلو کیو» خرم‌آباد خبر داد.

نرگس‌نژاد از پیشرفت خوب پروژه برج‌های دوقلوی کیو خرم آباد خبر داد و اظهار داشت: کار اجرای این پروژه از مراحل سخت یعنی پی‌سازی‌ها و بتن‌ریزی‌های سنگین عبور کرده است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه برج‌های دوقلوی کیو را حدود ۲۵ درصد خواند و گفت: این پروژه یک نقطه عطف شهری در خرم‌آباد بوده و در واقع می‌توان آن را یک پروژه فراشهری و فرا منطقه‌ای خواند زیرا ضمن این که به شهر خدمات می‌دهد در جذب گردشگر عملکرد فرا استانی دارد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر مجری پروژه برج های دوقلوی کیو خرم‌آباد افزود: این پروژه حدود ۲۳ هزار متر فضای تجاری و ۱۰ هزار متر فضای رفاهی، تفریحی و گردشگری از قبیل مجتمع‌های رستورانی، شهر بازی، سالن‌های ورزشی و … است.

نرگس‌نژاد با بیان این که تا کنون حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت برج‌های دوقلوی کیو هزینه شده است اضافه کرد: برآورد اولیه برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۳۰۰ میلیار د تومان اعتبار بوده که با گذشته زمان و تعدیل‌های احتمالی این مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی به مشخصات فنی پروژه برج‌های دوقلو کیو اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود 3 هزار و ۵۰۰ تن آرماتور و ۱۵ هزار متر مکعب بتن برای ساخت این پروژه به کار رفته شده که برای تکمیل آن باید 3 برابر مقدار موجود مصرف شود.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری معین کوثر با بیان اینکه بنا داریم طبق برنامه زمان‌بندی مشخص پروژه را به اتمام برسانیم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود پروژه برج‌های دوقلوی کیو تا پایان سال ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نرگس‌نژاد با اشاره به این که حدود 4 هزار متر شمع‌کوبی زیر این پروژه انجام شده است بیان داشت: در برآورد اولیه اصلا تصور نمی‌کردیم این پروژه به این مقدار زیاد شمع‌کوبی نیاز داشته و زمان پروژه را بالا ببرد ولی با وجود این مسائل غیر قابل پیش‌بینی اجرایی سعی می‌کنیم پروژه را در موعد مقرر تکمیل کنیم.

وی یادآور شد: شرکت سرمایه‌گذاری معین‌کوثر غیر از شهر تهران هیچ پروژه سرمایه‌گذاری با وسعت پروژه برج‌های دوقلوی کیو خرم‌آباد انجام نداده و این پروژه بزرگ‌ترین پروژه استانی شرکت معین کوثر است.

نرگس‌نژاد گفت: حجم پروژه برج‌های دوقولوی کیو دو برابر حجم یک پروژه سد‌سازی است.( خبرگزاری مهرلرستان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.