حجت الله ساکی خرم آبادی  

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

 حجت الله ساکی خرم آبادی  

حجت اله ساکی در سال 1319 هجری شمسی در خانواده ای متدین و مذهبی در محله پشت بازار خرم آباد به دنیا آمد و در کوچه رئیس یاور نشر و نما کرد که بزرگان زیادی از آنجا برخاسته اند. پدرش محمد حسین مردی متدین، خوشنام و از تجار به نام خرم آباد بود.

ایشان بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی در یکی از دبستان های خرم آباد در سال 1332 به تشویق مرحوم پدرشان وارد حوزه علمیه کمالیه خرم آباد شدند و در محضر علما و اساتید بزرگواری همچون عالم عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی کمالوند (ره) به مدت 6 سال تا اتمام دوره سطح کسب فیض نموده و برای تکمیل و ادامه تحصیل در سال 1338 به حوزه علمیه مقدس قم؛ مدرسه فیضیه عزیمت و به تحصیل خارج فقه و اصول مشغول گردید. بعد از فاجعه اسفبار مدرسه فیضه در عصر روز دوم فروردین ماه سال 1342 توسط  رژیم  پهلوی و نابودی و ویرانی مدرسه و وسایل شخصی ایشان و دیگر طلاب، به مدرسه خان در حجره سوم نقل مکان نمودند.

اساتید برجسته ایشان در دروس خارج فقه و اصول ، آیات عظام حضرت امام خمینی (ره) وگلپایگانی بوده اند، تا اینکه به دستور امام (ره) در نجف اشرف، شهید محراب آیت الله مدنی را برای سرپرستی حوزه ی علمیه کمالیه منصوب و امور دینی مردم آن دیار را به ایشان واگذار نمودند، معظم له مدت 4 سال در درس خارج فقه و اصول شهید اسداله مدنی شرکت فعال داشتند و از شاگردان برجسته ایشان به شمار می آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.