کتابخانه مطهری خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

کتابخانه عمومی شهید مطهری خرم آباد

کتابخانه مطهری خرم آباد

کتابخانه مطهری خرم آباد، در محله بازار خرم آباد و خیابان باستان واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی(آخوند ابو طالب) خانه قاضی و بازار سرپوشیده طلا فروشان و همچنین فروشگاه مهران کیت، مسجد توسلی، تولیدی پوشاک بهاران صارمی، شرکت ماشین های اداری پارس تکنیک و زورخانه طیب قرار گرفته است.


راه‌های ارتباطی

 آدرس دقیق: استان لرستان، خرم آباد، باستان

 تلفن تماس: 6813613316

 وب‌سایت رسمی: 113065.samanpl.ir

این کتابخانه وظیفه خدمت رسانی به کلیه اقشار جامعه رادارد.به هر عضو نهایتا ۵ کتاب تا دوهفته امانت داده میشود و یک بار نیزقابلیت تمدید کتابها وجود دارد.این کتابخانه شامل بخش های مختلف از جمله میز خدمت ،مخزن کتاب، کافینت ،سیستم جستجوی اعضا ،سالن مطالعه اعضا ،بخش لرستان شناسی، بخش کتاب با موضوع اما م(ره)،بخشآثار شهید مطهری، بخش دفاع مقدس ،بخش کتب مرجع و …میباشد.این کتابخانه بصورت زوج و فرد که روزهای زوج برای خواهران و روزهای فرد برای بردران در حال خدمت است.

بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه

همزمان با روز جهانی ناشنوایان بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه شهید مطهری خرم آباد، به عنوان اولین بخش ویژه ناشنوایان در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، همزمان با روز جهانی ناشنوایان، بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه عمومی شهید مطهری خرم آباد با حضور کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان؛ فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ نگار فتحی بیرانوند، معاون توانبخشی بهزیستی استان؛ میثم زندیه شیرازی، مسئول حراست کتابخانه های عمومی استان؛ فریده نظریان ذهابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد و جمعی از کارشناسان و کتابداران افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم گفت: از آنجایی که همه افراد جامعه این حق را دارند تا از فرصت‌ها و امکانات برخوردار باشند و افراد کم شنوا و ناشنوا هم با محدودیت ارتباطی رو به رو هستند، بنابراین هم تکلیف نهادهای دولتی و حمایتی و هم تکلیف خانواده‌ها این است که کمک کنند تا نیازهای این افراد به‌درستی شناخته و برطرف شود.

طهماسبی افزود: خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه از اهداف مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده و در این راستا، ایجاد بخش مختلف در کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار داده شده و امروز بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه شهید مطهری شهر خرم آباد افتتاح و آماده خدمت رسانی به همه عزیزان کم شنوا و ناشنوا است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه نابینایان در کتابخانه عمومی علامه شهیدی بروجرد نیز قرار دارد، گفت: ملاک انتخاب کتابخانه ها برای ایجاد بخش های مختلف، میزان جمعیت جامعه هدف آن قشر بوده و به همین منظور بخش ناشنویان در خرم آباد و بخش نابینان در بروجرد راه اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: برای بخش های نابینایان و ناشنوایان کتابدار اختصاصی در نظر گرفته شده و کتابداران در دوره های آموزشی مطالب مورد نیاز را فرا گرفته و این آموزش ها ادامه خواهد داشت.

طهماسبی در پایان گفت: با راه اندازی کتابخانه مرکزی، همه بخش های مختلف به صورت منسجم در ساختمان کتابخانه مرکزی قرار خواهد گرفت و تا تحقق این مهم کتابخانه شهید مطهری خرم آباد و کتابخانه علامه شهیدی بروجرد به ترتیب میزبان عزیزان ناشنوا و نابینا خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.