خانه «مشارکت مردم» در خرم‌آباد راه‌اندازی شد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
رئیس و نایب‌رئیس خانه مشارکت شهرستان خرم‌آباد انتخاب شدند.
به گزارش یافته، جلسه کمیته سامان (خدمات سلامت روانی و مراقبت اجتماعی) شهرستان خرم‌آباد صبح چهارشنبه 256 آذرماه در محل فرمانداری برگزار و در این مراسم از بین ۴ داوطلب به اسامی آرش عزیزی، مرضیه عزیزی، عباس ییرانوند و مریم محمدی؛ پس از رأی‌گیری بین اعضای کمیته سامان در نهایت آرش عزیزی و مریم محمدی به ترتیب با تعداد ۱۲ و ۸ رأی به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس خانه مشارکت شهرستان خرم‌آباد انتخاب شدند.
خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی راه‌اندازی می‌شود
جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد در این جلسه اظهار کرد: به‌منظور جلب مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یکی از اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی و حلقه مفقوده اجتماعی شدن نظام سلامت، خانه و شورای مشارکت مردم تشکیل می‌شود.
وی وظایف عمده خانه مشارکت مردم را انتقال مطالبات سلامت‌محور مردم به مدیران، انتقال پیام‌های سلامت به شهروندان و مشارکت در برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی پروژه‌های سلامت‌محور عنوان کرد و اظهار داشت: این خانه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور به‌زودی در شهرستان خرم‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.
 فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر برای تحقق توسعه پایدار، ایجاد و تقویت تشکل‌های مردمی است که باید بر اساس قانون و مقررات فعال شوند که در این راستا تشکل‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مسائل زیست‌محیطی، خدماتی و حمایتی فعالیت دارند.
طولابی ادامه داد: واگذاری امور به شهروندان در یک قالب رسمی و قانونمند از اهداف اصلی تشکیل خانه مشارکت مردم است چرا که اکنون این تشکل‌ها در همه صحنه‌ها حضوری فعال دارند و خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند.
او گفت: همان‌طور که اقدامات ارزشمندی توسط تشکل‌های مردم‌نهاد در سیل، زلزله و کرونا ارائه می‌شود، تشکیل خانه مشارکت مردم، تأثیر جدی در اجرای برنامه‌ها و اهداف حوزه سلامت خواهد داشت.
 فرماندار خرم‌آباد افزود: منابع مالی خانه مشارکت از محل کمک خیران و موسسات خیریه تأمین می‌شود بنابراین باید به شکل مردمی اداره شود و به هدف اصلی یعنی تأمین سلامت روان مردم و حوزه اجتماعی افراد آسیب‌پذیر به خوبی برسد. 99/9/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.