بیمارستان ها و درمانگاه های خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 6 دقیقه

بیمارستان شهید رحیمی، یک بیمارستان فوق تخصصی است که در خرداد ۱۳۹۲ به طور کامل بازسازی شد و هم اکنون در بخش‌های جراحی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی، اعصاب و قلب دارای بخش‌های فوق تخصصی است.

مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی می باشد که  با ظرفیت 378 تخت بستری فعلی دارای قدمت چندین ساله در ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی و تربیت دانشجویان گروههای مختلف پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی میباشد. این مرکز در بیست و پنج هزار متر مریع واقع در میدان آزادی ساخت شده است.

سعید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: MRI دولتی برای اولین بار در سه دهه گذشته در سطح استان با بهترین تجهیزات روز دنیا در بیمارستان شهید رحیمی راه‌اندازی شده است.
رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد راه‌اندازی اولین ماموگرافی دولتی در استان و همچنین راه‌اندازی دستگاه‌های رادیولوژی در حوزه شیمی درمانی را از دیگر امکانات مرکز آموزشی، درمانی شهید رحیمی دانست و یادآور شد: شیمی درمانی که یک موضوع بسیار جدی و نیاز مردم لرستان است با راه‌اندازی مرکز مجهز شیمی درمانی این‌گونه بیماران را از نوبت‌های طولانی برای ادامه درمان خود نجات می‌دهد، گفتنی است که این مرکز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: 70 درصد از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید رحیمی در مرکز شهر خرم‌آباد نوسازی و بازسازی شده است.
این مسوؤل اضافه کرد: در این کلینیک تخصصی که دارای بهترین تجهیزات روز دنیا است، بالغ به 52 پزشک متخصص و فوق متخصص فعالیت دارند.
رحیمی با اشاره به اینکه بخش لاپاراسکوپی این بیمارستان جزو پنج برند برتر دنیا است، مطرح کرد: اتاق عمل مرکز درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد در حوزه چشم پزشکی یکی از برترین برندهای سطح کشور است که از خیلی مراکز تهران نیز از نظر تجهیزات و امکانات بهتر است.
رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با بیان اینکه این مرکز در شاخه‌های مختلف پزشکی مانند غدد، ریه و … دارای کمبود نیروهای متخصص است، خاطرنشان شد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه معاونت درمان قرار است که در طرح توزیع نیروهای متخصص در مهرماه امسال بیمارستان شهید رحیمی بهره‌مند شود.
وی تعداد پزشکان متخصص و فوق متخصص بیمارستان شهید رحیمی را 152 پزشک اعلام کرد و گفت: مجموعه مرکز آموزشی، درمانی شهید رحیمی دارای پرسنلی پویا همراه با فعالیت مستمر است و تاکنون بدون هیچ مانع و عوارضی خدمات را به صورت روزانه به مردم استان لرستان ارائه می‌دهند.95/6/5

  • بیمارستان شهدای عشایر

بیمارستان شهدای عشایر یکی از بیمارستان‌ های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ظرفیت ۳۵۰ تخت بستری می‌باشد که در شهر خرم‌آباد است.

مطالعه برای ساخت این مرکز در سال ۱۳۴۴ تحت عنوان بیمارستانی یک صد تختخوابی شروع گردید و در سال ۱۳۴۷ شرکت جسر امریکایی به عنوان پیمانکار جهت ساخت آن انتخاب و در زمینی با حدود ده هزار متر زیربنا و حدود چهل هزار متر عرصه کار ساخت آن شروع گردید و بالاخره در سال ۱۳۵۰ تحویل موقت شده و در سال ۱۳۵۲ بطور رسمی شروع بکار می‌نماید.

این بیمارستان دارای بیش از ۲۰ بخش تخصصی و فوق تخصصی از جمله: جراحی مردان، جراحی زنان، جراحی اعصاب، اورژانس و فوریت، سوختگی زنان، سوختگی مردان، چشم، گوش و حلق بینی، جراحی قفسه سینه،ارتوپدی مردان، ارولوژی، داخلی، نورولوژی، اپی لپسی، عفونی، هماتولوژی، ICU سوختگی، ICU جراحی، ICU داخلی، ICU نورولوژی، سی سی یو، کودکان و نوزادان، اورژانس، بهبودی، طب تصویری، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، درمانگاه و دیگر بخش‌های مرتبط می‌باشد.

  • بیمارستان تأمین اجتماعی

بیمارستان تأمین اجتماعی یکی از بیمارستان‌های دولتی شهر خرم‌آباد است.این بیمارستان در سال ۱۳۷۴ افتتاح گردیده است و با ۲۵۶ تخت و ششاتاق عمل با تجهیزات کامل و مدرن؛ بزرگترین و مجهزترین بیمارستان عمومی استان لرستان و یکی از بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور است.

بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد در سال ۱۳۸۳به عنوان اولین مرکز درمانی در استان لرستان موفق به دریافت گواهینامه ISO 9001:2000 و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچهIMS از شرکت TUVNord گردیده است.

کارگاه‌های تعمیر تجهیزات پزشکی و کالیبراسیون برای اولین بار در استان لرستان در سال ۸۳ در این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  • بیمارستان جایگزین شهدای عشایر

در مراسمی  با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سردار عبداللهی فرمانده قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور در محل استانداری لرستان برگزار شد قرارداد ساخت بیمارستان 500 تختخوابی جایگزین شهدای عشایر خرم آباد توسط قرارگاه به امضای طرفین رسید.

طبق تفاهم به عمل آمده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ظرف مدت 36 ماه بیمارستان 500 تختخوابی خرم آباد را با اعتبار 140 میلیارد تومان به صورت تهاتری و در ازای واگذاری زمین به این قرارگاه می سازد.

70 درصد اعتبار احداث این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و 30 درصد آن توسط وزارت بهداشت تامین می شود.

ساخت بیمارستان 500 تختخوابی خرم آباد در چارچوب توافق وزارت بهداشت با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت بیمارستان در کشور با ظرفیت ۱۸ هزار تخت صورت گرفت.94/11/2

  • بیمارستان توحید :

    این بیمارستان در شهرستان خرم‌آباد واقع شده و بیمارستانی خصوصی – درمانی است که در سال ۱۳۷۰باظرفیت ۹۶تخت ثابت، تأسیس، و در حال حاضر ۶۰ تخت دایر دارد. تخصصهای موجود در این بیمارستان عبارتند از: جراحی مغز و اعصاب، جراحی، زنان وزایمان، کودکان، اورژانس، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، ارولوژی، ارتوپدی

    حامد امیری قوی‌ترین مرد لرستان که در اثر خاطر تصادفی دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه نخاع و ستون فقرات شده بود چند بار در این بیمارستان موردعمل جراحی قرار گرفت.

  • بیمارستان شفا

    بیمارستان فوق تخصصی شفا در۱۳۸۲/۳/۳ به عنوان کلینیک تخصصی شفا با داشتن بخش های اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی،سونوگرافی،آندوسکوپی، دندانپزشکی، دانسیتومتری و لیزر افتتاح شد و سپس در ۱۳۸۸/۸/۸ با تکمیل فازهای توسعه به عنوان بیمارستان فوق تخصصی شفا با ۱۱۰ تخت مصوب به بهره برداری رسید. این مرکز در دو بلوک ساختمانی با زیربنای تقریبی ۹۰۰۰مترمربع و زمینی به وسعت ۶۴۰۰مترمربع ساخته شد.

    مدیر بیمارستان شفا خرم‌آباد با بیان اینکه این بیمارستان در سه مرحله ساخته شده و  ساخت فاز سوم آن از شهریور 95 آغاز و خرداد 97 به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: فاز سوم  بیمارستان شفا در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع در 10 طبقه احداث خواهد شد که با ساخت این فاز بین 300 تا 500 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
  • بیمارستان حاج کریم عسلی

    این بیمارستان معروف به عسلی است و بیشتر مردم خرم آباد از این مرکز به خوبی یاد می کنند. مرکز آموزشی درمانی خیریه عسلی به همت مرحوم حاج کریم عسلی در اواخر سال 1369 با زیربنای نزدیک به 4000 مترمربع به عنوان درمانگاه فعایت خود را آغاز کرد. این بیمارستان از سال 1371 به عنوان مرکز آموزشی درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کار خود ادامه می دهد. این مرکز، تنها بیمارستان دولتی تخصصی زنان در استان لرستان است و از دانش و تجربه فوق تخصص نوزادان برای ویزیت نوزادان بستری در بخش ویژه استفاده می کند.
    آدرس: خیابان دکتر شریعتی – ابتدای کوی فلسطین
  • بیمارستان  باختر:

    یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر خرم‌آباد است.این بیمارستان اولین مرکزتخصصی بیماری های زنان ،زایمان و نازایی در استان لرستاناست.

  • بیمارستان ایران

یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر خرم‌آباد است.این بیمارستان دارای ۶۰ تخت‌خواب است و در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است.

  • بیمارستان شهید مدنی

    این مرکز پیش از انقلاب توسط بنیاد شمس پهلوی به منظور کلینیک سرپایی ساخته و تا سال 1361 بلا استفاده بود . در سال 1361 بیمارستان اطفال این شهر به ریاست دکتر ابراهیم خشنود (بیمارستان زینب ) که در محل فعلی داگاه انقلاب مستقر بود به این مرکز انتقال یافته و تحت نام بیمارستان فوق تخصصی قلب شهید آیت الله مدنی شروع بکار نموده و تا کنون خدمت رسانی می کند .

    بیمارستان آیت اله مدنی واقع در منطقه خیرآباد شهرستان خرم آباد در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع در سال 1360 تاسیس شده و یکی از مراکز درمانی قدیمی در مرکز لرستان محسوب می شود.

    این بیمارستان به علت وجود ظرفیت نیروهای پزشک متخصص و فوق تخصص در زمینه های بیماری های اطفال و قلبی عروقی پذیرای بیماران فراوانی از شهرستان های مختلف استان و حتی از استان های همجوار از قبیل ایلام است.

    ‌پس از اخذ مجوزهای سطح بندی و موافقت اصولی از وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی  کلنگ  ساخت مرکز آنژیوگرافی دوم در بیمارستان آیت الله مدنی خرم آباد به زمین زده شد .
    پیش بینی میشود تا دو ماه آینده این مرکز به بهره برداری برسد با توجه به حدود 400 بیمار در لیست انتظار آنژیوگرافی بیمارستان قلب  دکتر مرادی فر ریاست  این مرکز امیدوار است  با راه اندازی مرکز دوم این انتظار نوبت بیماران به حداقل زمان ممکن برسد ونوبتها  به روز شود
  • بیمارستان اعصاب و روان

      بیمارستان ۶۴ تختخوابی اعصاب و روان خرم‌آباد هم اکنون آماده بهره‌برداری است بیمارستان اعصاب و روان شهرستان خرم‌آباد ظرف دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

     بیمارستان اعصاب و روان خرم‌آباد هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ااز آنجا که محوطه این بیمارستان هنوز تکمیل نشده است پیگیری‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم از سایر منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان عملیات اجرایی این محوطه را نیز به پایان برسانیم.

    معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان مبلغ هزینه شده برای بیمارستان اعصاب و روان خرم‌آباد را ۱۸ میلیارد ریال برشمرد و عنوان کرد: این بیمارستان ۶۴ تخت دارد که ۳۲ تخت برای مردان و ۳۲ تخت دیگر برای زنان در نظر گرفته‌شده است.

    پس از پایان کار محوطه‌ سازی بیمارستان اعصاب و روان خرم‌آباد، ظرف یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.