گزارش سفر معاون رئیس جمهور به خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

گزارش سفر معاون رئیس جمهور به خرم آباد

گزارش سفر معاون رئیس جمهور به خرم آباد،هواپیمای حامل  دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و هیات همراه روز دوشنبه مورخ 99/11/2  در فرودگاه شهدای خرم آباد به زمین نشست .معاون رئیس جمهور و همراهان مورد استقبال مسئولین استان قرا گرفتند. در جریان سفر به استان لرستان از برخی طرح‌های عمرانی خرم‌آباد و۳۲طرح در لرستان تا پایان دولت اجرا می‌شود/هدفگذاری ایجاد۱۰۰۰۰ شغل مناطق سیلزده پلدختر بازدید بعمل می آید . گزارش این سفر به شرح زیر است :

1- افتتاح پاویون فرودگاه خرم‌آباد

پاویون فرودگاه خرم‌آباد با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر خادمی استاندار لرستان و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

2-بازدید میدانی

نوبخت پس از ورود به خرم آباد از طرح بازسازی پل های بلیلوند، ماسور و آیت الله کمالوند، طرح پادگان جدید سپاه استان،  تقاطع غیرهمسطح دانشگاه لرستان، آزادراه خرم آباد – اراک و استادیوم یکهزار و ۵۰۰ نفری مرکز استان بازدید کرد و در جریان مشکلات این طرح ها قرار گرفت.نوبخت در این بازدیدها دستور تسریع در تکمیل طرح و تامین منابع مالی را صادر کرد

3- آزاد راه خرم آباد- اراک

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای آزاد راه خرم‌آباد- اراک پرداخت شده است.

محمدباقر نوبخت امروز بیستم بهمن ماه در بازدید از پروژه آزاد راه خرم‌آباد به اراک بیان کرد: وعده ما این است که پروژه بزرگ و استراتژیک آزاد راه خرم‌آباد- اراک تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد- اراک بسیار مهم است به همین جهت بازدید از آن را انجام دادیم تا در روند انجام کار قرار بگیریم.

نوبخت ادامه داد: وعده ما این است که این پروژه بزرگ و استراتژیک اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه پرداخت شده است. به تناسب کار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر این پروژه آزادراهی نیاز دارد تا تکمیل شود.

دکتر نوبخت  در خصوص آزادراه خرم آباد – اراک فرمودند : این طرح از اولویت های دولت است و اردیبهشت ۱۴۰۰ بهره برداری می شود.

4-آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در روند آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد اظهار داشت: سپاه استان برای این مهم مصمم است و دولت نیز تلاش خود را برای تحقق این خواسته دوستداران تاریخی و فرهنگی استان بکار گرفته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سپاه لرستان در حال آماده‌سازی پادگان جایگزین قلعه فلک‌الافلاک است.

محمدباقر نوبخت امروز بیستم بهمن ماه در بازدید از پادگان جدید سپاه لرستان اظهار کرد: همانگونه که شاهدید عزیزان سپاه پادگان جایگزین قلعه فلک‌الافلاک را آماده می‌کنند.

وی افزود: حتی اگر یک روز زودتر بتوانیم این اثر فاخر میراثی، فرهنگی و تاریخی را برای مردم آزادسازی کنیم ارزشمند بوده و توجیه دارد.علت بازدید از پادگان جدید سپاه در سفر امروز این است که روند انجام کار تسریع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برادران سپاه معتقدند که باید این کار عملیاتی و اجرا شود و زودتر قلعه فلک‌الافلاک در اختیار امور فرهنگی و تاریخی قرار گیرد. با این توضیحاتی که داده شد این اثر فاخر میراثی رهاسازی خواهد شد.

5- سفر به مناطق سیلزده معمولان و پلدختر

نوبخت همچنین با سفر به مناطق سیلزده معمولان و پلدختر ازبرخی طرح های این شهرها همانند پل بابازید، پران پرویز، تونل محور تنگ تیر – ویسیان، ساخت دیواره ساحلی پلدختر و بازسازی مسکن های سیلزده بازدید کرد.

بنابر اعلام استانداری لرستان، افتتاح پالایشگاه، فار نخست دیوار ساحلی پلدختر ، افتتاح مسکن محرومان و بازسازی شده سیل از اهداف سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به پلدختر است.

6- تفاهم نامه جهش تولید

در جریان سفر محمدباقر نوبخت به استان تفاهم نامه جهش تولید میان استاندار لرستان و رییس سازمان سازمان برنامه و بودجه به امضا می رسد.

7- ۳۲طرح در لرستان تا پایان دولت اجرا می‌شود

 رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ۳۲ پروژه تا پایان دولت دوازدهم در لرستان اجرا می‌شود، گفت: با اجرای طرح‌های جهش تولید ۱۰ هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود.

دکتر محمدباقر نوبخت صبح امروز دوشنبه در فرودگاه خرم آباد در خصوص سفر خود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، لازم است از ملت شریف و بزرگوار به ویژه مردم متدین و فهمیم لرستان به خاطر حمایت‌هایی که از نظام و کشور دارند، تقدیر و تشکر داشته باشیم، گفت: سال گذشته اتفاقی که در این استان افتاد و باعث خساراتی شد و دولت برای بازسازی آن خسارات اقدام کرد، امروز نیاز به بازدید و جمع بندی از عملکرد همکاران بنده است که صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به وعده سفر پیشین داده شد که بتوانیم دو هزار واحد مسکونی برای مردم بسازیم، امروز برای افتتاح و دادن کلید به صاحبان مسکن محرومین برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در خدمت رئیس بنیاد مسکن و رئیس کمیته امداد این اقدام انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه برای جمع بندی اقداماتی که تا پایان دوره خدمتی دولت دوازدهم می‌توانیم انجام دهیم نیز امروز اقدام خواهیم کرد، افزود: ۳۲ پروژه با ارزش تقریبی ۱,۴۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تا قبل از پایان خدمت دولت تحویل مردم لرستان خواهیم داد.

نوبخت افزود: برای اینکه بتوانیم برای بیش از ۱۰ هزار جوان و نیروی کار در لرستان فعالیت کنیم، توافق نامه‌ای با استاندار لرستان مبادله شد که بتوانیم با حدود هزار میلیارد تومان اعتبار که از منابع مختلفی تأمین می‌شود؛ طرح‌های جهش تولید را انجام بدهیم.  99/11/20

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.