پل شاپوری بازگو کننده تمدن کهن لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

پل شاپوری بازگو کننده تمدن کهن لرستان

معاون میراث فرهنگی لرستان گفت: پل شاپوری بازگو کننده تمدن کهن و غنی منطقه است.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: پل شکسته(شاپوری) خرم‌آباد یکی از شاخص‌های فرهنگی و معنوی شهر قدیم شاپورخواست بوده و از معدود نشانه‌های نادر فرهنگی شهر کنونی خرم‌آباد است.

وی اضافه کرد: این پل بخشی از چهره و سیمای غالب چشم‌انداز شهر محسوب می‌شود و دربردارنده پیشینه منحصر به فرد و بسیار ارزنده‌ای از لایه‌های باستان‌شناختی و دوره‌ها و اعصار تاریخی است.

اسدی این پل را بازگو کننده تمدن کهن و غنی منطقه دانست و گفت: سهم این پل در روند تکامل تدریجی سنت‌های معماری برآمده از اقلیم و طبیعت و نیز تداوم توسعه فرهنگی منطقه است.

معاون میراث فرهنگی لرستان ادامه داد: ساختمان تاریخی پل شاپوری یا شکسته معروف به “طاق پیل اشکسه” در فاصله قریب به دو کیلومتری جنوب مرکز این شهر، روی رودخانه خرم‌آباد احداث شده و این بنا تحت پوشش حفاظتی میراث فرهنگی قرار دارد که به شماره 1058 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: دسترسی به این بنا امروزه از راه خیابان خیرآباد میسر است و از طریق خیابان فرعی 12 متری(نظام خلوتی) به کرانه شرقی رود در محل احداث ساختمان پل منتهی می‌شود.  95/12/8

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.