پروازهای ایران‌ایر در فرودگاه خرم‌آباد برقرار شد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
مدیر فرودگاه خرم‌آباد اظهار داشت: پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه خرم‌آباد از سر گرفته شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، ” غلامرضا بنی‌صدر” ادامه داد: پروازهای هفتگی هواپیمایی ایران‌ایر بعد از وقفه‌ای 45 روزه دوباره از سر گرفته شد.
وی افزود: پرواز این شرکت هواپیمایی در ساعت 9 صبح روزهای دوشنبه از تهران به خرم‌آباد خواهد بود و پرواز برگشت نیز در همان روز در ساعت 10 و 45 دقیقه انجام خواهد شد.
بنی‌صدر با بیان این که با برقراری مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه خرم‌آباد، تعداد پروازهای این فرودگاه از این پس به 20 پرواز افزایش می‌یابد، افزود: هم‌اکنون شرکت هواپیمایی ماهان در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 14 پرواز در مسیر تهران، خرم‌آباد، شرکت هواپیمایی تابان در روزهای سه‌شنبه و جمعه 4 پرواز در مسیر مشهد، خرم‌آباد و شرکت هواپیمای ایران ایر هم 2 پرواز روزهای دوشنبه در مسیر تهران، خرم‌آباد و بالعکس در فرودگاه خرم‌آباد انجام می‌شود.
تاریخچه ایران‌ایر 
اگرچه تاریخچه پروازهای بازرگانی در ایران به سال‏های 1320 و 30 خورشیدی بازمی‌گردد اما در 5 اسفند سال 1340 بود که برای نخستین بار یک شرکت هواپیمایی بازرگانی ملی تأسیس گشت. این شرکت با نام بین‌المللی IRAN AIR و عنوان هواپیمایی ملی ایران با نام اختصاری “هما” امکانات سایر شرکت‏های خصوصی که تا پیش از آن تاریخ در ایران فعالیت می‌کردند را در اختیار گرفت و بدین‌سان تاریخ پرفرازونشیب هما که تا امروز بیش از نیم‌قرن است ادامه دارد رقم خورد. نشان آشنای «مرغ هما» که برگرفته از سازه موجود از این پرنده افسانه‌ای در تخت جمشید باستانی بود را جوانی به نام «ادوارد زهرابیان» در سال 1341 طراحی نمود که از آن زمان تاکنون یکی از زیباترین نشان ه‏ای طراحی‌شده و از برترین برندهای بین‌المللی به شمار می‌رود.
“هما” پروازهای خود را با بهره‌گیری از هواپیماهای داگلاس دی سی ۳، دی سی ۶، ویکرز و آورویورک آغاز نمود و در سال 1964 به عضویت کامل یاتا در آمد.   96/8/8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.