وضعیت عمرانی شهر خرم‌آباد نیازمند کار جهادی است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

وضعیت عمرانی شهر خرم‌آباد نیازمند کار جهادی است

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت:پروژه‌های شهر باید با مطالعه، کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق انجام شوند و نه از سر رفع تکلیف باشد.

جعفر بدری ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر خرم‌آباد ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر به خاطر هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط، گفت: شورای شهر و شهرداری مشغول خدمت هستند و اگر در روند کارشان اخلالی صورت گیرد کارها کند انجام خواهند شد.

وی با ابراز نگرانی از ناحیه خدمات شهری افزود: وضعیت خدمات شهری در خرم‌آباد باید به حد مطلوب برسد و اعضای شورای شهر باید در این راستا معضلات و مشکلات را حل‌وفصل نمایند.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه پروژه بهارستان باعث مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان شده است، گفت: مشکلات و موانع اتمام زیرگذر بهارستان باید به‌سرعت رفع شود تا مردم این ناحیه از شهر دچار رنج و سختی نشوند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در لرستان در ادامه با ابراز اینکه پروژه‌های شهر باید با مطالعه،کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق انجام شوند و نه از سر رفع تکلیف،گفت:روند انتقال تعاونی‌های مسافربری برون‌شهری به ترمینال خرم‌آباد باید تسریع یابد و مشکلات این ترمینال باید سریعاً حل شده تا موجبات آسایش مردم و مسافران فراهم شود.

بدری در ادامه عنوان کرد:شورای شهر باید در بحث بودجه‌ریزی نگاه ویژه‌ای به بودجه عمرانی داشته باشد چرا که در بحث عمرانی در شهر خرم‌آباد نیاز به یک کار جهادی برای خدمت به مردم است.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از جلوه‌های فساد این است که مدیران به خاطر مسائل شخصی وظایف قانونی خود را انجام ندهند، گفت: دستگاه قضایی استان نهایت تلاش و هماهنگی با شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد را خواهد داشت تا مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دست‌فروشان و وانت‌های میوه‌فروش از این راه امرار معاش می‌کنند، گفت: جمع‌آوری دست‌فروشان و وانت‌های میوه‌فروش به معاش خانواده آن‌ها لطمه می‌زند و این قشر از کاسبان باید به‌صورت علمی و حساب‌شده ساماندهی شوند.

 وی در بحث تصرفات املاک و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، گفت: شهرداری باید در این مبحث به‌موقع عمل کند نه هنگامی که کار به اتمام رسید و در این زمینه باید پلیس ساختمان در شهرداری به‌صورت مستمر فعال باشد.

بدری گفت: اعضای شورای شهر باید از اختلاف و دو دستگی پرهیز کنند تا خللی در انجام امور شهری پیش نیاید.

وی تصریح کرد:روند شهرنشینی در استان بر اساس رشد و توسعه صورت نگرفته است؛ بلکه فقر و محرومیت و فشار زندگی روستا نشینان، آنها را به شهر کوچ داده است.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت:بر اثر توسعه نامتوازن شهری هر اندک بارندگی ،مردم را غافلگیر نموده و آبگرفتگی معابر باعث فلج شدن فعالیت ها در شهر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:بی توجهی، غفلت و عدم مدیریت آب از سوی نهادهای مدیریت شهری باعث شده پس از هر بارندگی سیلابی جاری شود که باعث خسارات مالی به خانه ها و خودروهای شهروندان شود.

بدری اظهار داشت:بیشترین آسیب را حاشیه نشینان می بینند جایی که هیچ گونه خدمات مناسبی به مردم ارائه نمی شود.

وی افزود:البته در خیلی از کشورها سیل و آبگرفتگی معابر از مشکلات عمده شهرهای بزرگ است اما در شهرهایی با مدیریت شهری کارآمد این مشکل به فرصتی برای احیا منابع آبی تبدیل شده و در شهرهایی که زیرساخت و امکانات مناسب  ندارند این مشکل موجب بحران می شود.   97/2/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.