ورزشکارانی که غرور ملی را رقم زدند

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

ورزشکارانی که غرور ملی را رقم زدند

 مردم لرستان دیشب پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال مقابل مغرب همپای سایر هموطنان به جشن و پایکوبی پرداختند اما آنچه این پایکوبی را اندکی از دیگر نقاط کشور متمایز کرد، غروری بود که بواسطه درخشش 2 ملی پوش لرستانی این دیدار حاصل شد.

به گزارش ایرنا محور شعارهای شب گذشته تشکر از وحید امیری و علیرضا بیرانوند 2 افتخار این روزهای مردم لرستان بود؛ دلاورمردانی که بارها آنها را ستوده ایم و البته از دم تیغ تیز انتقاد نیز گذرانده ایم.
لرستان دیشب پر از فریاد زنده باد بود؛ شعاری آشنا برای ما لرستانی ها آنچنانکه برای میراسماعیلی ها و غلامرضا محمدی ها و کریم سوری ها و ده ها نام آور بزرگ لرستانی نیز پیش از این سر داده ایم. عجله نکنیم امیری و بیرانوند نیز دیر یا زود به این خیل خواهند پیوست.
دیشب لرستان پر از هلهله و شادی بود، پر از نور بود و رنگ اما هر ذهن ژرف نگر و نگاه تیزبینی در این میان به وضوح متوجه وجود مظلومیتی بزرگ در حوزه ورزش قهرمانی لرستان نیز می شد.
ساده اگر بخواهیم بگوییم می شود این: بیشه ورزش لرستان هیچ گاه در طول تاریخ خالی از قهرمانان بزرگ ملی و بین المللی نبوده اما این قضیه در مقابل مسئله توفیق ناکافی ورزشکاران در استان یک معما را مطرح می کند.
آرش میراسماعیلی قهرمان اسبق جودو در گفت و گو با ایرنا برخی سوء مدیریت ها را عامل اصلی بروز مشکلات در بدنه ورزش لرستان دانست و گفت: شرایط، امکانات و شیوه مدیریت ورزش استان نتوانست نخبه های ورزش لرستان را حفظ کند و اگر هم هرازگاهی شاهد ظهور قهرمانانی در حوزه های مختلف ورزش استان هستیم به دلیل تلاش های شبانه روزی خود ورزشکاران و استعداد ذاتی آنها بوده است.
میراسماعیلی افزود: اگر برخی از مسئولان ورزشی به جای کشف کمیته های استعدادیابی به دنبال راه های حفظ میز و موقعیت خود نمی رفتند تا الان ورزش لرستان ده ها امیری و بیرانوند را تقدیم ورزش کشور می کرد چراکه لرستان سرشار از این استعدادهای نهفته است.
قهرمان اسبق جودوی جهان هنر مسئولان ورزشی را حفظ و استفاده از ظرفیت قهرمانان و پیشکسوتان بومی دانست و اظهار داشت: نداشتن توانایی برخی افراد در حوزه ورزش لرستان موجب شده تا ورزشکاران لرستانی زکات ورزش خود را در خارج از استان پرداخت کنند.
وی در انتها توجه و محبت مردم کشور بخصوص لرستان را مایه دلگرمی همیشگی خود خواند و افزود: لطف و محبت مردم سرمایه ای بزرگ است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست به عنوان مثال دیشب در شادمانی پیروزی تیم ملی آنقدر مورد لطف مردم قرار گرفتم که قادر به پاسخگویی نبودم.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور 2 ملی پوش لرستانی در جام جهانی فوتبال باعث غرور همه مردم استان شد.
علی یاور عزیزپور افزود: این اتفاق مهم موجب هم صدایی و همدلی بیش از پیش مردم و مسئولان شده و باعث تسری این شور و نشاط به کل حوزه های تشکیلاتی در جامعه می شود.
وی پیشکسوتان را عقبه ورزش لرستان دانست و گفت: همه ورزشکاران برای مجموعه ورزش استان ارزشمند و قابل احترام هستند و اگر احیانا ورزشکاری نسبت به این مسئله معترض است این موضوع می تواند ناشی از کم کاری خود او و جدا شدن وی از بدنه ورزش استان باشد.
عزیزپورعملکرد عده بسیار اندکی از ورزشکاران را تخریبی دانست و افزود: دستگاه ورزش لرستان این نامهربانی ها را همیشه با مهربانی پاسخ می دهد و حمایت بی چون و چرا از همه ورزشکاران را همیشه در دستور کار قرار خواهد داد.97/3/27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.